حرف هاى ضد و نقيض آمريكايى ها از ديروز تا امروز
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145133 منبع: پرینت

اظهارات اخیر جان بس سفیر آمریکا در کابل را زیاد به بحث نمی گیریم همه آن را شنیدیم و خواندیم وی برای مخاطبین خود درس قانون اساسی داده اظهار داشت که تقرر و تبدل والی ها از صلاحیت های رییس جمهور است منظور وی روشن بود. عطا محمدنور هرچه زودتر همچون جنرال دوستم باید میدان را درشمال خالی نماید. او گفت: «جنجال بلخ فوری و در چارچوب قانون حل شود» سفیر می خواهد با کنار رفتن نور این یگانه مانع داعش سازی در شمال پروژه ای را که در طرح و تطبیق آن تخصص و تجربه کافی دارد بدون فوت وقت در شمال افغانستان عملی سازد.

برای شناخت جان بس رشته ی تخصصی و تجارب عملی او کافی است به مختصری از بیوگرافی او مراجعه کنیم.

در بیوگرافی رسمی او گفته می شود: ماموریت قبلی او سفیر آمریکا در ترکیه و در زمینه ی "بسیج نیروهای متحد آمریکا برای مبارزه با تروریزم و بی‌ ثباتی در عراق، سوریه و آسیای جنوب‌ غربی کار کرده است." او همچنان پیشتر سفیر آمریکا در گرجستان بوده است. ماموریت بس در ترکیه همزمان با آغاز پروسه ی جمع آوری تروریستان بخصوص اعضای داعش از اقصا نقاط جهان در خاک ترکیه و قسما اردن و سپس تربیه، تسلیح و تجهیز این گروه ها و صدورشان به سوریه برای جنگیدن بر ضد حکومت بشار اسد است.

همانطور که تاریخ نقش کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، قطر و سایرین به رهبری آمریکا را در ویرانی کشور و بربادی وسیه روزی مردم سوریه ازیاد نخواهد برد اشخاصی نظیر جان بس نیز از مسوولیت انسانی، وجدانی و اخلاقی در برابر مردم سوریه مبرا نخواهند بود. ماموریت بس در گرجستان نیز مصادف است با انجیو (NGOs) سازی ها و برپایی انقلاب های مخملین در آن کشور و به قدرت رساندن چهره های پرورش یافته در غرب به منظور تاسیس رژیم های متخاصم با روسیه و کشانیدن گرجستان به پیمان ناتو در همجواری با روسیه...

در افغانستان نیز این نظریه که بعد از شکست داعش در عراق و سوریه افراد این گروه و پیروان داخلی شان به شمال افغانستان انتقال داده می شوند روز به روز قوت می گیرد. دلایل زیادی بر درستی این نظریه صحه می گذارد که ذکر هرکدام آن باعث طویل شدن بیش از حد این نوشته می گردد. کافی است از اهداف جیوپولوتیک آمریکا و ناتو در منطقه از جمله همجواری شمال افغانستان به آسیای میانه (حیاط خلوت روسیه)، چین و تاحدی ایران نام ببریم.

با درنظرداشت آنچه در بالا اشاره کردیم وقت آن رسیده است که مردم و نیروهای رسالتمند و بامسوولیت بخصوص مردم شمال و در پیشاپیش آنها احزاب جمعیت اسلامی و متحدین آن، جنبش ملی و اجزای آن، حزب وحدت اسلامی و شاخه های دیگر این حزب، حزب کنگره ی ملی، جنبش های توده ای رستاخیز و روشنایی و دیگران با درک شرایط و حساسیت اوضاع؛ برای حفظ جان مال و حیثیت مردم شان دست به دست هم داده پلان ها و برنامه های خانمان برانداز دشمن را خنثی نمایند.

زندگی، حیثیت و ناموس مردمان ما چیزی نیست که آن را در میدان قمارهای پر از ریسک و خطر سیاسی به حراج بگذاریم در این مرحله ی حساس ما باید خود توسط جوانان خود و به رهبری شیر مردان خود مسوولیت دفاع از نوامیس و ارزش های خود را به عهده بگیریم چرا درحالیکه داعش روز به روز درجوزجان، فاریاب و سرپل قوت می گیرد جنرال دوستم در تبعید به سر ببرد؟ چرا درحالیکه امنیت، ثبات و پیشرفت از وظایف اصلی دولتداری است مدیر خوب، موفق و دارای پایگاه وسیع اجتماعی و مردمی ای همچون عطامحمدنور از خدمتگذاری به مردم اش محروم ساخته شود؟

سفیر آمریکا غلط می کند که حرف از صلاحیت قانونی رییس جمهور در رابطه با سبک دوشی و تقرر والی ها می زند مگر سفیر آمریکا نمی داند که رییس جمهور افغانستان یک رییس جمهور توافقی و مصلحتی است نه رییس جمهوری برخواسته از قانون اساسی.

بلی سفیر برای ما درس قانون اساسی شما قابل درک است!

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر آمریکا
نور
نظرات بینندگان:

>>>   جمعیت بجای اینکه با جانباز خان جبهه دوم جنگ را بگشاید توسط صلاح ربانی باید از حقیقت موضوع اورا ...فهم کنند تا گوشهایش بازشود

>>>   گفته می‌شود سفیر جدید امریکا در افغانستان قبلاً در کشور ترکیه در جریان ماموریتش متهم به ایجاد گروه داعش و سازماندهی فعالیت‌های این گروه در سوریه و عراق بوده و به همین دلیل بعد از کودتای ناکام که باعث تیره شدن مناسبات ترکیه و امریکا گردید کشور ترکیه خواهان اخراج او از آن کشور گردیده بود و گفته می‌توانیم که اظهارات اخیر این آدم، ریشه در پروژه داعش پروری و لغزاندن جنگ به آسیای مرکزی نیز دارد.
این اظهارات سفیر نشان می‌دهد که او از رخدادهای سه سال اخیر و فلسفه‌ی ایجاد حکومت زیر نام وحدت ملی برمبنای تفاهمنامه‌ی سیاسی کابل کاملاً بی خبر است وگرنه چنین ابراز نظرهای ناشیانه نمی‌کرد و ما را درس قانون آساسی یاد نمی‌داد.
بنابرین این بیانات آقای سفیر توهین آشکار به شعور و خرد مردم افغانستان دانسته می‌شود و باید هرچه زودتر از مردم افغانستان بابت این اظهاراتش پوزش بخواهد در غیر آن قرار است تومار بلند بالایی به امضای فعالین مدنی و سیاسی کشور ترتیب و عنوانی وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد که در آن تقاضای اخراج او را از کشور خواهیم کرد.

هارون معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است