صربستان تا 2025 به اتحادیه اروپا می پیوندد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145130 منبع: پرینت

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از پیوستن احتمالی صربستان و مونته نگرو به اتحادیه اروپا تا سال 2025 میلادی خبر داده است.

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا تلاش های دیپلماتیکی را برای تسریع روند پیوستن 6 کشور غرب بالکان به این اتحادیه آغاز کرده است.

یوهانس هان کمیسر اتحادیه اروپا در اینباره تاکید کرد: الان وقت آن است که کار 1989 میلادی را تمام کنیم. ما سال 2025 میلادی را به عنوان تاریخ پیوستن صربستان و مونته نگرو به اتحادیه اروپا تعیین کرده ایم که واقع بینانه ولی بسیار بلند پروازانه است.

آلبانی، کوزوو، بوسنی، مقدونیه، صربستان و مونته نگرو قصد پیوستن به اتحادیه اروپا را دارند ولی شانس آنها برای ملحق شدن به این اتحادیه طی سال های اخیر با کاهش روبرو شده است چرا که بحران مالی یورو در سال های 2009 تا 2013 و رای انگلیس برای خروج از این اتحادیه شک و تردیدهای زیادی را نسبت به آینده این بلوک اقتصادی و سیاسی به وجود آورده است.

از سوی دیگر اقدامات روسیه در منطقه و تحولات اخیر ترکیه موجب تقویت حس همگرایی در بین کشورهای منطقه بالکان شده است.

یوهانس هان افزود: روند الحاق به اتحادیه اروپا بهترین راهکار برای مقابله با فساد، جرایم سازمان یافته و تهدید اقتدارگرایی در منطقه است.

قرار است این کمیسر ارشد اتحادیه اروپا در ماه فوریه به صربستان سفر کند. وی همچنین قصد دارد طی ماه آتی به واشنگتن سفر کند تا درباره راهبرد اتحادیه اروپا در منطقه بالکان با مقام های وزارت خارجه آمریکا رایزنی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صربستان
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است