همکاری های منطقه ای را بیشتر کنید
برای رسیدن به صلح و ثبات در افغانستان طرف های درگیر باید روی میز گفتگو بنشینند، تاریخ نشان داده که جنگ باعث صلح پایدار نمی شود از اینرو کویت از تمامی طرفای درگیر جنگ می خواهد که تلاش های دیپلماتیک را دنبال کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145127 منبع: پرینت

پس از سفر هیات 15 نفری شورای امنیت به ریاست خیریت عمرووف رییس دوره ای شورای امنیت، این شورا نشستی را با هدف بررسی چالش های افغانستان روی دست گرفت. این نشست شام جمعه 29 جدی 96 با حضور نمایندگان 25 کشور در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. معاون سیاسی وزارت خارجه به نمایندگی از افغانستان در این جلسه شرکت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معاون وزارت خارجه کویت در نشست شورای امنیت درباره افغانستان گفت: جامعه جهانی نیاز دارد به چالش های موجود در افغانستان و مخصوصا چالش امنیتی رسیدگی کند و زمینه توسعه اقتصادی و پیشرفت را در این کشور فراهم کند.

معاون وزارت خارجه کویت بیان کرد: کویت می خواهد که انتخابات های پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بربنیاد جدول زمانی مشخص شده برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بشری در افغانستان بدتر شده است اظهار کرد: 3 میلیون نفر در این کشور به کمک های بشری نیاز دارند، میزان بیجا شدگان داخلی افزایش یافته و حدود 40 درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند؛ این چالش ها باعث بی ثباتی در افغانستان شده و به فعالیت گروه های تروریستی و طالبان دامن زده است و در کنار این مساله شبکه حقانی، القاعده و گروه های غیر مسوول جنایتکار و مافیای مواد مخدر نیز فعالیت خود را دارند.

نماینده کویت گفت: از ورود تشدیدهای برخاسته از افغانستان به کشورهای آسیای میانه نگران هستیم و از تمامی کشورها می خواهیم تا توافقنامه های مشترک شورای امنیت را درباره افغانستان عملی بسازند و همکاری های منطقه ای و چگونگی استفاده از آب بهتر گردد.

معاون وزارت خارجه کویت تصریح کردکه برای جلوگیری از بازگشت هراس افکنان خارجی به افغانستان نیاز است که همکاری میان کشورها بهتر گردد و توافقنامه های عدم گسترش جنگ افزار های هسته ای و کیمیاوی و انواع آنها در افغانستان عملی شود.

وی افزود: افغانستان به صلح و ثبات نیاز دارد و برای نیل به این مهم، طرفای درگیر باید روی میز گفتگو بنشینند و راه حل دیپلماتیک و سیاسی پیدا کنند، تاریخ نشان داده است که جنگ باعث صلح پایدار نمی شود، کویت از تمامی طرفای درگیر جنگ در افغانستان می خواهد که تلاش های دیپلماتیک را دنبال کنند تا صلح و سعادت نصیب مردم این کشور شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کویت
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   آزادی AZADI
#زلمی خلیلزاد (بچه اندر ،جوج بوش :
«کسانی را که #امریکا از کولاب به کابل آورد و به اریکه های قدرت نشاند باید خود را بشناسند و منافع ملی را زیر پا نکند ما با دولت مرکزی افغانستان وعده حمایت داده ایم و به وعده خود #متعهد هستیم.»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است