مخالفین طرح مصالحه، دستگیر و یا کشته میشوند!
مقامات امنیتی آمریکا زمانیکه بخواهند از این گروه جاسوسی یاد نمایند، آنها را گروه ضد تروریسم معرفی می نمایند، در حالی که وظیفه اصلی آنها زمینه سازی برای تحقق اهداف آمریکا در افغانستان می باشد 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۱    ۱۳۸۹/۷/۲ کد خبر: 14512 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، چندی است که برخی از مقامات طالبان و حتی بعضی سران قومی بصورت مخفیانه ناپدید و یا به طرز مشکوکی به قتل می رسند.

به عقیده برخی کارشناسان مسائل سیاسی یک جریان اطلاعاتی پشت پرده، کسانی را که با طرح مصالحه با طالبان مخالفند و یا در راستای تحقق اهداف این طرح سنگ اندازی می نمایند، به هر نحوی که شده از سر راه خود برمی دارند.

بر اساس اخبار رسیده طی ده روز گذشته نیروهای امنیتی خارجی با همکاری ایساف در چند مرحله تعدادی از سران طالبان و وابستگان به ایشان را دستگیر و یا به قتل رساندند، که گفته می شود اکثر اینان به نحوی با طرح مصالحه مخالف و خواهان خروج هرچه زودتر نیروهای نظامی خارجی از کشورمان بوده اند.

چند روزقبل شبکه خبری ای بی سی به نقل از واشنگتن پست از یک سازمان اطلاعاتی مخفی آمریکا در افغانستان خبر داد که براساس آن، آمریکا چندین سال است یک گروه بزرگ کماندوی افغان را مسئول شکار مخالفین طرحهای خود در افغانستان قرار داده است.

این گروه 3000 نفره در سال 2002 میلادی تشکیل شده و اعضای آن همگی افغان هستند و وظیفه نفوذ به مناطق تحت کنترل طالبان در مناطق مرزی جنوب افغانستان با پاکستان را بر عهده دارند و علاوه بر انجام عملیات تهاجمی یا ربودن اعضای طالبان، آنان را برای بازجویی و کسب اطلاعات در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا سیا قرار می‌ دهند.

وجود چنین تشکیلات جاسوسی برای آمریکا در کشورمان مطلب دور از ذهنی نیست، ولی آنچه جالب به نظر می رسد اینکه مقامات امنیتی آمریکا زمانیکه بخواهند از این گروه جاسوسی یاد نمایند، آنها را گروه ضد تروریسم معرفی می نمایند، در حالی که وظیفه اصلی آنها زمینه سازی برای تحقق اهداف آمریکا در افغانستان می باشد.

به این منظور که این گروه که اکثر افراد آن در آمریکا توسط سازمان سیا آموزش دیده اند، ماموریت دارند تا برای پیشبرد خواسته های مقامات کاخ سفید به هر اقدامی از قبیل ترور، دستگیری، تهدید، پرداخت رشوه، ایجاد ناامنی و ... دست بزنند.

و آنچه جای تاسف دارد اینکه همه اعضای این گروه جاسوسی افغانستانی هستند و در برخی موارد بدون اینکه بدانند به مملکت خود خیانت می نمایند. آنها درگیر روابط بسیار پیچیده ای شده اند که حتی واقعا نمی دانند افغانستان به دست کیست؟ چرا که فقط فقط اطاعت از دستورات مافوق برای آنها پس از گذراندن دوره های عالی آموزشی، مفهموم پیدا کرده است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک کارمند سابق سازمان سیا گفته ، تعداد قابل توجهی از مقامات افغان در کابل برای سرویس مخفی امریکا کار می کنند و حقوق می گیرند زیرا هدف آمریکا این است که یک شبکه گسترده از متحدان خود را درکاخ ریاست جمهوری در کابل داشته باشند، تا در مواقع نیاز قواعد بازی را به نفع آنان تغییر دهند.

به هر صورت طرح مصالحه و مذاکره با طالبان از موضوعاتی است که هنوز نقاط ابهام فراوانی در آن وجود دارد و تا کنون تنها در حد شعار باقی مانده است. واقعیت این مطالب که آیا مصالحه با طالبان به نفع آینده سیاسی افغانستان می باشد یا خیر؟ پشت پرده طرح مصالحه آیا رئیس جمهور کرزی قرار دارد یا مقامات غربی؟ و چه کسانی در این میان مخالفند و چه کسانی از این جریان سود می برند؟ هنوز بر مردم کشور ما پوشیده است و تنها باید منتظر ماند تا ببینیم گذر زمان در این رابطه چگونه رقم خواهد زد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هدف امریکا ازبین بردن افغانها اند اگر ازمخالفین دولت باشد ویا کسانیکه خود شان تربیه نموده اند طالب راهم حمایه میکند وکسانی را که درخدمت ایشان قراردارند وازانها معاش میگیرند هردو طرف را حمایه میکند واگر از هردو طرف ازبین میروند به امریکایی ها فرق ندارد بازهم افغان ازبین میروند واه بجان انانیکه به ملک و وطن خود خیانت میکند وبازخود را افغان مینامند ولو از هر گروه باشد........ است وخداوند(ج) خائینین را به جزای اعمال خود برساند .
انشآ الله
م.ح ازپروان

>>>   بسیار خبر بی مفهوم است . نگارنده تا هنوز متوجه نشده که در سی سال اخیر افغانستانی های که افغانی میکشند . آیابه دستور خود میکشتند ؟. کمونست ها به دستور روس ، مجاهدین و طالبان به دستور پاکستان ، حزب وحدت بدستور قم ، و حال دیموکرات ها به دستور امریکا . چیزی تازه نیست . بس همین که ملت باید ذلیل و کشته شود تا بزرگان ما امتحان غلامی خود را بدهند . ما بغلط شاه شجاع را منحیث یگانه وطن فروش می شناسیم ، حال در هر کوچه می توان شاه شجاعی یافت .
رستم شاه - کابل

>>>   اول باید شر و فساد از میان برود که وطن فروشی کردن

>>>   بيشك اين رويش دشمانان كشور مان افغانستان را مجبور به صلح خواهد كرد و ان عيده طالبان كه اتباع بيگانه هستند مجبور به ترك افغانستان خواهند شد با اين رويش.
ادرس

>>>   کدام مصالحه با کی و با چه قیمتی

>>>   بسیار خوب میشوند، که کشته میشوند. مرگ به دشمنان ملت افغان.
ابوالفضل الیا س

>>>   آيا از بين رفتن دشمنان آشتي ناپذير صلح كه فعالانه در كشور فعاليت مينمايند و لو از طرف هرنيرويي كه باشد به ضرر منافع مردم صلحدوست ما است ؟
آيا خداوند چنين اشخاص را دوست دارد ؟
ايا نبايد بلايي بر سر شان نازل شود؟
و آيا عدم شان از موجوديت شان بهتر نيست؟
مجاهد از وردك

>>>   بلی اقای مجاهد از وردک درست فرمودید ولی اقای فاروق وردک بر عکس شما فکر میکند و سبب تقویت دشمنان شده است
سراب

>>>   غیر از داکتر رمضان و ملالی جویا و محسنی و همفکرانش کسی دیگر ازین ......... دراین وطن قبر و اقارب نخواهد داشت.انشاالله.
ناصح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است