آمریکا باعث خوشی بی موقع
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145116 منبع: پرینت

حرف های اخیر سفیر آمریکا در کابل تاکید و توضیح پیام معاون رییس جمهور آمریکا در ارتباط به کشیدگی اخیر بین ارگ و جمعیت اسلامی بود. رادیوهای بی بی سی، صدای آمریکا، حواریون ریاست اجرایی و مخالفان عطا محمد نور اما نتوانستند خوشحالی خود را پنهان کنند بابت اینکه حرف های سفیر را نوعی هشدار از جانب او برای عطا محمد نور و به نحوی حمایت از غنی علیه نور تلقی کرده اند.

به نظر من طرز دید و موقف خارجی ها در قضایای داخلی ما هرچه باشد چیزی بیرون از حوزه ی نگاه به منافع خودشان در افغانستان بوده نمی تواند اما جریان های داخلی رقیب وقتی بر اساس حرف و موقف خارجی ها در ارتباط مسایل داخلی شان خوش حال و یا غمگین می شوند سستی، سادگی و ضعف شان را به نمایش می گذارد. به نظر من ابراز نظرهای پی هم مقامات آمریکایی در این زمینه اگر تصور هم بکنیم که به حمایت از غنی علیه عطا محمد نور باشد باز هم گرفتن یک امتیاز ویژه برای نور در جهت به فراموشی سپردن و به هیچ انگاشتن ریاست اجرایی که یک روزی آدرس استاد عطا محسوب می شد می باشد.

مقام ولایت بلخ و حمایت روز افزون مردم در جغرافیای شمال از نور منحیث امتیاز نقد در برابر حریف سازمان جمعیت را دوباره به جذابیت انداخته و توان چانه زنی بیشتر آن را تا سرحد تمکین حکومت مرکزی به خواست های مشروع و مندرج در توافقنامه ی سیاسی قبل از کناره گیری نور از مقام ولایت بلخ فراهم کرده است و فراموش هم نکنیم که تحولات بعدی نشان خواهد داد که خوشی های ناشی از این خبر فقط منحصر به همین امروز باقی خواهد ماند.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر آمریکا
معاون ترامپ
نور
غنی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است