فوری: نشست شورای امنیت با موضوع افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۹ کد خبر: 145104 منبع: پرینت

شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال برگزاری نشستی با موضوع افغانستان در مقر این سازمان در نیویارک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در این نشست نمایندگان 25 کشور با موضوع افغانستان سخنرانی می کنند.

قرار بود به نمایندگی از افغانستان صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور شرکت کند اما به دلایل نامعلومی وی از شرکت در این نشست سرباز زد و بجای وی معاون سیاسی وزارت خارجه شرکت کرده است.

در ابتدای این نشست، دبیرکل سازمان ملل متحد بر ایجاد صلح در افغانستان تاکید کرد و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز راه نظامی را برای رسیدن به صلح مناسب ندانسته بر گفتگوها صلح در افغانستان تاکید کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   مهزیار مهرآذین :
تنها راه نجات افغانستان اتحاد آن با کشور همسایه و برادر و همزبان و هم دین خود یعنی ایران و تشکیل کشوری واحد به مرکزیت شهر هرات است ،( همانطور که قبل از میرویس و احمد شاه درانی جزو ایران بزرگ بوده است )
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   به گفتار برادر بالا!!!!
اگر تاریخ خراسان را مطالعه کرده باشید، جغرافیای خراسان تا مشهد را در بر می گرفت و آنوقت ایران بزرگ وجود نداشت. البته موضوع فارس مطرح بود نه افغانستان یا ایران.

>>>   Ahmady
در مورد جميعتي ها بايد بگويم كه در ٢٨٠ سال ما را اين قوم ناخلف فريب دادند......
نياكان مان در طول تاريخ فريب خوردن و هم سر خم و تسليم شدن و هر تصميم اوغانه هاي فاسد غول را پذيرفتند و يا خيانت به يك ديگر كردند از خاطر گرسنگي و بيسوادي بوده
اوغانه ها از نام خراسان تا پول روپيه و نام هاي شهر و قريه و مكاتب و دانشگاه و هزاران تاريخ دروغ را بافتند و تاجيكان قبول كردند و تا امروز ادامه ادامه دارد

ابله اَي كه خود را گم كند
كدخداي خانه مردم

>>>   Salam
ما در اين هفده سال همواره هشدار داديم كه امريكاى ها از دوست و دشمن تعريف خودشان را دارند و در استراتيژى امريكاى ها پشتون ها را بنابر دلايلى تاريخى استعمارى دوست تعريف كرده اند و تاجيكان بنابر دلايل تمدنى ، هم زبان بودن با ايران و تاجيكستان و نزديكى جغرافياى شان با مناطق تحت نفوذ روس ها و مقاومت شان در مقابل اهداف استكبار جهانى و دلايل ديگر ى ، غير دوست و غير قابل اعتماد پنداشه مى شوند .
امريكاى ها به كمك انكليس ها ، احمد شاهدمسعود و استاد ربانى را كه از رهبران عمده يى تاجيكان بودند و شهرت جهانى داشتند از سر راه خود دور كردند تا راه را براى اقتدار دوباره يى پشتون ها آماده كنند ، در اين هفده سال تاجيكان را از هيراشى قدرت راندند و متلاشى كردند .
امريكاى ها اجازه نخواهند داد تا تاجيك ها در يك محور اسلام گرايانه با انديشه هاى اخوانيزم ظهور كنند ، حذف عطا محمد نور هم در همين كانسيپ قابل پيشبينى است ، تاجيكان راه ديگرى ندارند مگر سياست آگاهانه كنند و براى نظام فدرال در محور يك حزب بزرگ ملى جمع شوند و صادقانه مبارزه نمايند .

>>>   خطاب به مهزیار مهرآذین
تا افغانستان در دست قدرت پشتون ها هست آرزوی اتحاد و یگانگی با ایران خواب پریشان است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است