مجلس چطور بودجه نامتوازن را تصویب می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145084 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان با وجود نامتوازن خواندن سند بودجه مالی 1397 آن را تصویب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان روز چهارشنبه 27 جدی 96 درخصوص سند بودجه در نشست علنی این مجلس گفت: پروژه های سال های گذشته از سند بودجه سال 1397 حذف شده است و بودجه انقباضی است و من بعنوان نماینده مردم بدخشان این بودجه را رد شده می دانم.

شمار کمی از اعضای مجلس نمایندگان قبل از تصویب سند بودج وضاحت دادند که چطور اجازه بدهیم با معطل شدن اجراییات معاش کارمندان ملکی دولت سند بودجه نامتوازن تصویب بشود؟

قبل از تصویب این سند بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان مخالف تایید آن بودند و آن را بدلیل حذف برخی پروژه های ولایت ها و نیز رعایت نشدن عدالت دو بار رد کردند و قرار بود این سند تا شامل نشدن پروژه های سال های گذشته و نیز رعایت بحث انکشاف متوازن ولایت ها تایید نشود اما اعضای مجلس با فرا رسیدن تعطیلات زمستانی شورای ملی، این سند بودجه را در کمال ناباوری تصویب کرد.

قابل یاد آوری است شماری از اعضای مجلس نمایندگان در تصویب سند مالی سال های گذشته از معامله گری های اعضای این مجلس با حکومت و سهم گرفتن در پروژه ها و خیانت ملی پرده برداشته بودند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
سند بودجه
نظرات بینندگان:

>>>   کمیشن کاران فقط به مفاد شخصی فکر میکنند

>>>   کاظمی شهید:
ما را وارث یک افغانستان بدبخت، اقتصادی مافیایی، نظام و ساختار قومی، منتظر به کمک خارجی نسازید. انگیزه ایجاد کنید، هرکسی که برای این سرزمین مبارزه می کند، تشویقش کنید.
#احمد_شاه_فرید

>>>   سخنان امروز دکتر لطیف پدرام در مجلس نمایندگان:
چهار شنبه 27 جدی 1396

- من به عنوان وکیل مردم ولایت بدخشان این بودجه را رد میکنم. علاوه بر این که بودجه برای کل کشور نا متوازن است به طور خاص در رابطه به ولایت بدخشان و مشکلات مردم بدخشان کار مهمی در بودجه ملی روی دست گرفته نشده است. بنابر این ما این بودجه را رد میکنیم.

- ما نسبت به عدم مدیریت بانک مرکزی انتقاد داریم و امیدواریم بانک مرکزی نسبت به ارزش پول ما در بازار های اسعار توجه نماید.

- در مورد قانون ثبت احوال نفوس حرف های آقای نیلی قابل تایید است و کما کان ما بر آن مساله پافشاری داریم و فرمان آقای غنی را بر خلاف قانون میدانیم. به خصوص که قانون ثبت احوال نفوس توشیح شده بود و جاری بود باید اجرایی میشد.

>>>   بخاطريكه به رخصتي زمستاني ميروند كار هاي شخصي و سفر هاي دوبي هند تمام نقاط جهان گردش كنند هر چه بود از سر تير كردند تا باز بيايند وزيران را استيصاح كنند براي رخصتي تابستاني پيسه دار شوند از وكيل چه ميره چه غم دار وا به جان مردم غريب.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است