دو طرف مذاکره استانبول نمایندگان آی اس آی بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145068 منبع: پرینت

معلوماتی که به من از چندین منبع با دسترسی مستقیم رسیده است حکایت از آن دارد که مذاکرات با طالبان در استانبول ترکیه تکرار افتضاح گذشته و خنده آورتر است.

ملا رووف که خودش را نماینده طالبان می نامد قبلا با حزب اسلامی بوده و پس از سال 2003 بدینسو دیگر هیچ فعالیتی نداشته است. او تکیلف چربی خون و شکر دارد و مذاکرات برایش بهانه ای برای تداوی مفت است.

یکی دیگر از طالبان تخیلی شخصی است که در پشاور موتر فروشی دارد و او نیز مربوط حزب اسلامی است. گروه حکمتیار بخاطر جلب توجه منابعی که برای به اصطلاح روند صلح پول در اختیار دارند این درامه را توسط جریر سازمان داده است یعنی تمامی کسانیکه در دو طرف میز نشسته بودند بیشتر نمایندگی از ای اس آی می کردند تا از کدام گروه و جناح در طالبان با مطلع شدن از این افتضاح محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به سخنگویان دولت هدایت می دهد که نقش دولت را تکذیب و رد نمایند.

این درحالی است که جریر قبل از رفتن به ترکیه مسایل را با خلیلی رییس شورای صلح در میان گذاشته بود. از اینکه خلیلی از تشکیلات طالبان اطلاعات در اختیار ندارد به آسانی در گرداب یک بازی کوچک تجارتی - استخباراتی گیر افتاده است. این افتضاح حتی در میان شورای صلح به یک تمسخر مبدل شده است. (از ترکاری فروش تا موتر فروش دنبال صلح تخیلی)

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ظالبان
پاکستان
آی اس آی
نظرات بینندگان:

>>>   ریاست امنیت ملی افغانستان در خواب است از هیچ چیز خبرندارد معلوم نیست اینها فعلا چی مصروفیتی دارند وکجا هستند؟؟

>>>   این افتضاح کاملا از چرخش موضع سخنگویان حکومت تقلب مشخص بود.

>>>   دقیقا جناب صالح صاحب کشور سرپوش ندارد وزیر مالیه به جای وزیرخارجه فعالیت میکند و زیرخارجه در سیستم حزبی مصروف است.وزیرمالیه پولهای دزدی شده را به آرامی به امریکا انتقال میدهد و وزارت خارجه و سفارت خانه ها را در جنجال انگلیسی و غیرانگلیسی یاداشتن گام شیطانی حکیمی و اتمر مصروف ساخته اند تا از یکطرف وزیرخارجه را به چالش بیشتر مواجه سازند و از طرف دیگر به راحت دزدیهای خود را ادامه دهند و از طرف دیگر به بادارن خود نشان دهند که ما به منافع شما فکر میکنیم چونکه زبان انگلیسی را یک اصل اساسی برای دیپلومات شدن تعین میکنیم و از طرف دیگر به بهانه انگلیسی و غیر انگلیسی اتمر و حکیمی مزدوران آی ایس آی و انگلیس را در قالب اقارب و دوستان خود در وزارت خارجه مقرر سازند.
بااحترام
رضایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است