آمریکا آماده جنگ با کوریای شمالی می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145058 منبع: پرینت

پایگاه وکس در گزارشی به تحرکات جدید آمریکا در اقیانوس آرام برای جنگ احتمالی با کوریای شمالی پرداخت.

ارتش آمریکا به نظر در حال آماده کردن خود برای یک جنگ هر چند غیرمحتمل با کوریای شمالی است. روز یکشنبه نیویورک تایمز گزارش داد که نیروهای آمریکایی در حال برگزاری تمرینات نظامی ویژه آمادگی برای جنگ با کوریای شمالی هستند. همچنین آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که آمریکا شروع به اعزام کشتی و بمب‌افکن‌های خود به سمت شبه جزیره کوریا کرده است. این اقدامات منجر به حضور نظامی بیشتر آمریکا در این منطقه می شود.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد جاپان به دنبال راه‌هایی برای خارج کردن هزاران شهروند خود از کوریای جنوبی در صورت وقوع جنگ در کوریای شمالی است.

البته به نظر نمی‌رسد جنگ آمریکا با کوریای شمالی قریب‌الوقوع باشد. بویژه با توجه به شروع المپیک زمستانی 2018 در کوریای جنوبی در ماه فوریه احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کوریا کمرنگ شده است. با این حال آمریکا به دنبال حفظ آمادگی خود برای جنگ احتمالی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا شروع به اعزام هواپیماها، کشتی‌ها و نیروهای خود به نزدیکی کوریای شمالی کرده است. در حال حاضر 3 بمب افکن بی -2 آمریکا در گوام، قلمرو آمریکا در 2 هزار و 200 مایلی این کشور که پایگاه‌های نظامی آمریکا درآنجا قرار دارند، مستقر شده‌اند. استقرار بمب افکن بی-2 در منطقه بسیار قابل توجه است. بمب‌افکن بی-2 پیشرفته‌ترین بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا است و قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را دارد. نیروی هوایی آمریکا همچنین شش بمب افکن بی-52 با قابلیت هسته‌ای را به گوام فرستاده است.

اما مهمترین مورد اعزام ناو هواپیمابر کارل وینسون آمریکا به سمت غرب اقیانوس آرام است. نیروی دریایی آمریکا اعزام ناو هواپیمابر کارل وینسون را جز برنامه‌های عادی آمریکا خواند اما کوریای شمالی این حرکت آمریکا را تهدیدآمیز قلمداد می‌کند. زیرا یک ناو هواپیمابر، هواپیما را حمل می‌کند، درنتیجه به عنوان یک باند فرود شناورمی‌تواند بکار گرفته شود و آمریکا می تواند این ناو را در نزدیکی هر کشوری که می خواهد قرار دهد. با کمک این ناو آمریکا قادر به تدارک حمله های چندگانه خواهد بود و می‌تواند آنها را به سمت اهداف خود در کوریای شمالی در صورت وقوع جنگ نزدیکتر کند.

همچنین ناو هواپیمابر دیگری در ژاپن مستقر است و به احتمال زیاد آمریکا ناو هواپیمابر سومی را نیز به زودی به منطقه می‌فرستد. استقرار همزمان هر سه ناو در نزدیکی کوریای شمالی، می‌تواند موجب ایجاد نگرانی در کره شمالی شود. همچنین این اقدام آمریکا می تواند نشانه این باشد که در صورت وقوع جنگ، آمریکا سه فرودگاه دریایی آماده کار در منطقه دارد.

در ادامه این اقدامات، روز یکشنبه کشتی یواس اس واسپ نیز در جنوب جاپان مستقر شد. این کشتی حامل نیرو و بیش از 30 هواپیما از جمله جنگنده اف- 35 است. این هواپیما یکی از پیشرفته‌‌ترین هواپیماهای جنگنده آمریکا است که در صورت جنگ به طور قطع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نیویورک تایمز گزارش داد که نیروهای آمریکایی تحت آموزش‌های گستره برای جنگ احتمالی با کوریای شمالی قرار گرفته‌اند. تایمز گزارش داد در یکی از این تمرینات، نیروهای ارتش در پایگاه نظامی فورت برگدر کارولینای شمالی در حال تمرین برای اعزام نیرو و تجهیزات در طی یک حمله با استفاده از 48 کشتی و چرخبال هستند. در مانور نظامی دیگری در نوادا، 120 سرباز در حال شبیه‌سازی فرود با چتر به قلمرو دشمن کردند. در مانور دیگری هزار نیروی ذخیره در حال تمرین برای اعزام سریع نیروهای آمریکای به خارج کشور در زمان جنگ هستند.

این اقدامات آمریکا نشان‌دهنده تلاش نظامی گسترده این کشور برای آماده شدن برای جنگ احتمالی در مقابل کوریای شمالی است. اما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای دال بر بکارگیری جدی هیچ از این موارد در آینده نزدیک وجود ندارد.

همچنین نگرانی‌های دولت جاپان درباره سرنوشت 60 هزار شهروند این کشور که در کوریای جنوبی زندگی می‌کنند، در حال افزایش است. مقامات این کشور به دنبال یافتن راهکارهایی برای خروج شهروندان خود است، شاید با شدت گرفتن بحران در کوریای شمالی، فرودگاه‌های کوریای جنوبی قابل استفاده نباشند.

یکی از راهکارهای جاپان این است که از کشتی‌های نظامی به عنوان شاتل تخلیه استفاده کند. جاپان پیش بینی کرده است که کشتی‌های آمریکایی و جاپانی بتوانند شهروندان جاپانی را از پوسان، بزرگترین بندر کوریای جنوبی، خارج و به بندر تسوشیما جاپان در 30 مایلی پوسان منتقل کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است