دیدار گیلانی با نمایندگان طالبان در اسلام آباد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145041 منبع: پرینت

یک هیات غیر رسمی از افغانستان با هیاتی از طالبان به رهبری ملا هیبت الله در اسلام آباد درخصوص راه اندازی گفتگوهای صلح رایزنی کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام ارشد گروه طالبان نوشته است که ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان نشست روز دوشنبه، 25 جدی، در اسلام‌آباد را تایید کرده است.

منبع‌ها که نخواستند نامش‌شان افشا شود، به رویترز گفته‌‎اند که این دیدار به خاطر پایان دادن به جنگ 16 ساله‌‎ افغانستان واز سرگیری گفتگوی صلح با حکومت افغانستان برگزار شده است.

رویترز نگاشته است: "شهاب‌الدین دلاور، جان محمد مدنی از دفتر طالبان در قطر و برادر زن (خسر بره) ملا یعقوب فرزند ملا عمر موسس گروه طالبان، به نمایندگی از این گروه در نشست حضور داشتند".

از یکی از نزدیکان حامد گیلانی، رییس حزب محاذ ملی افغانستان به رویترز گفته است که گیلانی با نمایندگان طالبان در این نشست دیدار کرده است.

گفتنی است که شماری از سیاسیون کشور پس از اظهارات گیلانی مبنی بر موجود بودن رهبران طالبان در خاک افغانستان، پرده از ارتباط وی با شبکه حقانی و تلاش برای آزادی انس حقانی برداشتند.

نشست های غیر رسمی با نمایندگان هراس افکنان در حالی است که روز شنبه 23 جدی 96 نیز نشست چهارجانبه صلح در ترکیه برگزار شد اما ریاست جمهوری با وجود حضور دو مشاور غنی در این نشست اعلام کرد که نماینده ای به این نشست نفرستاده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گیلانی
دیدار با طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   از این پیر نیشه و جاسوس مزدور رضا کار انگلیس وپاکستان پرسان کنید وقتی طالبان در افغانستان هستند او برای چی به پاکستان میرود ؟
ر

>>>   اين ديدار كدام فائده ندارد، چون ديدار بين افغانهاي مخلص نيست، هر دو طرف معاش خور و همكار هاي قديمي پاكستان است، انتظار بكشيد چند روز بعد نتيجه اين ديدار را در كابل خواهيم ديد.

>>>   بتایید سخن برادرم که اگر رهبران طالبان بگفته حامد گیلانی در خاک افغانستان هستند پس را خودت با رهبران طالبان در پاکستان دیدو بازدید کردید خاندان گیلانی با همین خدمتگذاری ها به استخبارات بیگانه صاحب مال و منال و جای و سرمایه و پیر و مرید شده اند و مریدان انها هم از جمله جاسوسان بیگانه اند و بنام پیر و مرید ازطریق پیر شان دستور کار را میگیرند و راپور شانرا از انجام کارشان میدهند تا به استخبارات مربوط شان بفرستند درغیر ان ایا ........پیر شده میتواند و پیر ومریدی در کجای اسلام جواز دارد که خاندان گیلانی به اینکار رو اورده اند خلاصه که دروغگوی حافظه ندارد حرف درست است.

>>>   ملاقات دو گروه مزدور زیر نظر بادار

>>>   دوستان این سید احمد گیلانی نبود که ازسرکرده های داعش وطالب درپاکستان انکارکرده بود حال بااین سرکرده های این ..........ازکجا صدایش بلند شد بازهم بخاطرکلدار ودالر رفته که ازبادارهای دال خور خود به جیب خود بزند اوپیر صاحب ازنام نقیب صاحب بشرم شما نام ان بزرگوار را خاک کرده اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است