رییس جمهور غنی روانی شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 145016 منبع: پرینت

اشرف غنی ذاتا یک انسان خودکامه عصبی و بی حوصله است. اما حوادث اخیر در کشور از یک طرف قدرت نمایی والی بلخ ، عطا محمد نور ، نا فرمانی جنرال رزاق قندهار و از طرف دیگر فشار های امریکا او را بحیث یک روانی غیر قابل کنترول مبدل ساخته است.
پاسخ های خشمگینانه و دیوانه وار او به یک خانم خبرنگار خارجی که نزدیک بود بالای این خانم حمله کند و او را بخورد نشان دهنده اوج جنون و اختلالات روانی او است.

قدرت نمایی ها و صحبت های تحریک آمیز والی بلخ جنون قدرت او را بحیث یک رییس جمهور خود کلمه ولی بی قدرت به اوج رسانیده است.
تمام اتکای غنی امریکایی ها است، اما آمریکایی ها بعد از چند هفته تاخیر به وی توصیه کردند که بحران بلخ را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کند.

افزون بر آن فرماندهان ارشد نظامی بویژه لوی درستیز (رییس ستاد ارتش)، جنرال یفتلی از فرمان اشرف غنی سر پیچی کرده و حاضر نشد که بحران بلخ را از طریق نظامی حل کند.

این نشان دهنده این است که ارتش در جنگ قدرت میان شرکای قدرت بی طرف است و وظیفه آن صرف دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و جنگ با تروریزم است. در صورت وادار ساختن ارتش برای سرکوب والی بلخ، احتمال فروپاشی ارتش و پیوستن سربازان به والی بلخ بیشتر است. این خطر را آمریکایی ها به او گفته اند. از این رو او در آتش جنون می سوزد ولی کاری از دستش بر نمی آید.

اشرف غنی با صراحت اعلام می کند که اگر کمک آمریکا نباشد ارتش افغانستان در ظرف ۶ ماه فرو می پاشد. او اعتراف می کند که در محاصره است؛ از محاصره جزایر قدرت در ولایات گرفته تا محاصره تروریزم.
او به خبرنگار می گوید اگر لازم باشد برای چند نسل منتظر می ماند. آیا برای چند نسل زنده می مانی؟ آیا این نفرت قومی، انتحار و انفجار چند نسل دیگر هم دوام خواهد کرد؟

اما به باور من اشرف غنی را قبل از همه نفرت قومی، تکلیف روانی، جنون قدرت و خود کامگی محاصره نموده است که مجال فکر سالم و بینش باز نمی دهد. او کمر تباهی افغانستان را برای چند نسل دیگر بسته کرده است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
روانی
نظرات بینندگان:

>>>   به همه مردم واضح وروشن است که همکاری همه جانبه آمریکا نباشد ششماه نه بلکه یک هفته هم دوام نخواهد کرد .داکترنجیب خوب بودبعدازخروج قوای شوروی بایک وحدت حزبی وملی تقریباً چهارسال دوام کرد.ای داکترفقط ششماه حدس زده آنهم مجهول .

>>>   هیچ کس تو را بهتر زتو نشناسدت !
غنی حوب میداند که در انتخابات رای نیاورده اورا به زور وسر نیزه به گرده های ملت سوار نموده هند ازینرو بر حوادث وطغیانها متاثر نمی گردد وهم نیک میداند مه در اعغانستان فدرت اصلی در دست 0ارجی ها است عوارض هر عمل وحرکتی به هنها بر میخورد نه اقای غنی وهم این اقا از همان ابتدا عصبی و مغز بی تفکر بود وبه کشور وملت افغان بی علاقه ازین رو به خوش گذرانی وتن پروری در بیروت وامریکا پرداخته اوقلا خودرا با خانم لبنانی خویش به عیش ونوش می پرداخت بنا بران شما نیز هراسان ونگران نباشید
دریا زرمتی

>>>   این شخص اشرف غنی از اول روانی بود شما خوب درک نکرده بودید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است