کلیسای که در نیویارک مسجد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 145007 منبع: پرینت

درحال حاضر یک پسر افغانستانی ١۴ ساله، سجاد سمیر در این مسجد اذان می دهد.
در وسط شهر سیراکیوز نیویارک، ساختمانی از خشت سرخ به سوی آسمان قد کشیده است اکنون هلال بر فراز این ساختمان جای صلیب را به خود گرفته است. این مکان اکنون بنام مسجد عیسی ابن مریم مسمی گردیده است اما چهار سال قبل بنام کلیسای تثلیث مقدس یاد می شد.
در بالای در ورودی آن آیاتی از قرآن در روی چوب حک شده است: "به بندگانم بگو از رحمت پردوردگارتان مایوس نشوید الله همه گناهان را می بخشد، خداوند غفور و رحیم است،

یوسف سول، یکی از مسوولین مسجد عیسی ابن مریم می گوید که از ایجاد مسجد در اینجا خرسند است. یوسف سول بخشی از جریان تبدیل شدن این کلیسا به مسجد پنداشته می شود.
او می پذیرد که در ابتدا دشوار بود تا آذان از داخل یک کلیسا به گوش برسد. ساختمان این مسجد در اوایل قرن بیست بنیاد نهاده شد و کلیسایی برای جمعیت آلمانی ها و ایتالیایی های مهاجر در آن ساخته شده بود.
بسیاری از آنها اینجا غسل تعمید را به جای آورده، ازدواج کرده و حتی در اینجا مدفون اند.

وقتی تغییرات جمعیتی در این محله رخ داد، کلیسای تثلیث مقدس متروک گردید. افراد از داخل شهر به حومه شهر کوچیدند و جای آنها را مهاجرین و پناهجویان که بسیاری از آنها را مسلمانان تشکیل می دادند، گرفتند.
درسال ٢٠١٠، مقامات کاتولیک در شهر سیراکیوز تصمیم به بستن این کلیسا گرفتند. با آنکه سایرین در برابر ساختمان کلیسا سه برابر پول می دادند ولی می خواستند از آن به حیث میخانه کار گیرند، اما این کلیسا به خاطری به مسلمانان فروخته شد که در آن خداوند عبادت می شود.

اکنون در این مسجد زنان و مردان نماز ادا می کنند و کدام امام و موذن مشخص ندارد (هرکس می تواند اذان بدهد و امامت کند) درحال حاضر یک پسر افغان ١۴ ساله، سجاد سمیر از افغانستان در این مسجد اذان می دهد. سمیر گفت "چند روز می شود، اذان می دهم و مردم در مسجد مرا به آن تشویق کردند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کلیسا
نیویارک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است