جوسازی جدید واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 144968 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای وحشت‌آور، به اتباع این کشور درباره سفر به کوریای شمالی هشدار داد.

به نقل از دیلی کالر، وزارت خارجه آمریکا که رویکری خصمانه در قبال پیونگ‌یانگ در پیش گرفته است، در وبسایت خود به اتباع این کشور که قصد سفر به کوریای شمالی را دارند هشدار داد و نوشت: آن دسته از افرادی که قصد سفر به کشور تحت حاکمیت رژیم کیم جونگ اون را دارند بهتر است وصیت نامه خود را بنویسند، برای مرگ آماده باشند و برنامه های تدفین خود را هم هماهنگ کنند! کوریای شمالی به عنوان کشوری در درجه 4 که هرگز نباید به آن سفر کرد تقسیم بندی شده است. آن دسته از افرادی که این جرات را به خود داده اند که به کوریای شمالی بروند باید بدانند که باز نمی گردند!

وبسایت وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشنهاد کرد که مردم اطلاعات مربوط به سفر به مکان های خطرناک را مطالعه کنند. این وزارتخانه افزود که نمی تواند خدمات اورژانس مورد نیاز را در اختیار شهروندان آمریکایی که در کوریای شمالی هستند، قرار دهد.

آمریکا پیش از این هم درباره سفر به کوریای شمالی به اتباعش هشدار داده بود. وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی خواسته بود که به دلیل احتمال بازداشت شدن در پیونگ یانگ، به کوریای شمالی سفر نکنند. در سال گذشته میلادی یک شهروند 22 ساله آمریکایی به نام «اتو وارمبیر» که به تازگی از بازداشت در کوریای شمالی بازگشته بود، درگذشت. این جوان در ژانویه 2016 در فرودگاه پیونگ یانگ بازداشت شد و بیش از 17 ماه در کوریای شمالی در بازداشت به سر می برد. کوریای شمالی وی را به اقدام خصمانه ضدپیونگ یانگ متهم کرده بود.

این بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود که ترامپ تاکنون چندبار کوریای شمالی را به حمله نظامی تهدید کرده است.

تنش‌ها میان آمریکا و کوریای شمالی در ماه های اخیر به دلیل آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه کوریای شمالی به اوج خود رسیده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است