حکومت می خواهد نور را آشوبگر معرفی کند
حکومت می خواهد با یک تیر دو نشان بزند. اول اینکه جمعیت را منزوی و به پاره های جداگانه تقسیم کند و همچنین عطا را به عنوان آدمی آشوب گر، سرکش و ناسازگار با حکومت و نظام معرفی کند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144953 منبع: پرینت

تنش های موجود میان عطامحمدنور با ارگ ریاست جمهوری همه روزه حرف های نو دارد. پس از آنکه اداره مستقل ارگان های محل اعلام کرد امضای عطامحمد نور دیگر قابل پذیرش در مکاتب دولتی نیست. نور اعلام کرد که این اداره حق اظهار نظر در این مورد را ندارد و اگر مجبور شد از گزینه قطع عواید بندر حیرتان و اجرای مستقیم حقوق کارمندان دولتی در بلخ استفاده خواهد کرد. در کنار این ظاهرا معلوم می شود که مذاکرات میان ارگ و جمعیت نتیجه قابل ملاحظه ای نداشته است. سرنوشت این تنش ها به کجا خواهد رسید و چه کسی تمکین خواهد کرد؟ ارگ یا عطامحمدنور؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معین معین عضو هیات رهبری محور مردم افغانستان، در برنامه «بازنگاه» گفت: عامل و متغیر اصلی تمامی این تنش ها حکومت وحدت ملی است. منازعات حکومت در دو بخش قابل تقسیم است. یکی منازعات بیرون حکومتی و دیگری درون حکومتی. یعنی حکومت هم در درون با عناصر و شخصیت ها و چهره های درون حکومت منازعه و جنجال دارد و هم با جریان های سیاسی بیرون از حکومت به محض ایجاد شدن و جمع شدن واکنش نشان می دهد و می خواهد به نحوی سبوتاژ کند.

وی، در خصوص منازعاتی که حکومت در افغانستان بوجود آورده است می گوید: ابتدا در دوسالی که از حکومت گذشت ارگ با سپیدار درگیر بود و همچنان هر دو طرف قدرت حکومت در برابر هم قرار داشتند و بر سر تعیینات و مسایل سیاسی اختلاف نظرها بسیار شدید می شد. تا جایی که بسیاری از کشورها ابراز نگرانی کردند.

معین ادامه داد: از این مرحله که بگذریم ارگ به تبعید معاون اول ریاست جمهوری دست می زند. منازعه بعدی بازیهای مسعود است و حکومت به نحوی احمد ضیا مسعود را از بدنه و ساخت دولت کنار می زند. و منازعه اخیر منازعه درون حکومتی با عطامحمدنور است. حکومتی که سرتاسر با منازعه به سر ببرد. چطور می تواند برنامه های استراتژیک را به پیش ببرد و چطور می تواند مردم افغانستان را به رفاه ببرد و خدمات ارایه کند و بتواند که از یک هویت ملی دفاع کند. حکومتی که تا امروز در منازعه به سر می برد. اخیرا هم در برابر جریان های سیاسی بی تاب می شود و بی قرار می شود و دست و پاچه می شود و به هر تجمع سیاسی یک برچسب غیر ملی می زند. نشست قندهار عینی است. این ها نشان می دهد که حکومت عامل اصلی است. حکومت نگاه مستبدانه دارد و نگاه متمرکز به قدرت دارد. هیچ علاقمندی ندارد که انعطاف نشان دهد و هم در درون ساخت سیاسی و قدرت حکومت تعامل با افراد و نیروها کند. حکومتی که می خواهد کشور را به پیشرفت برساند یقینا باید هم با نیروهای درون حکومت وهم بیرون از آن سازش داشته باشد.

این عضو هیات رهبری محور، در خصوص علت منازعات حکومت با عطانور می گوید: حکومت در حال حاضر می خواهد با یک تیر دو نشان بزند. اول اینکه می خواهد جمعیت را منزوی کند و به پاره های جداگانه تقسیم کند و همچنین خود عطا را هم به عنوان یک آدمی که آشوب گر است، به عنوان کسی که سرکش است، به عنوان کسی که سازگار با حکومت و نظام نیست معرفی کند.

معین، در خصوص شاهد کمکاری های حکومت و قصد مهندسی انتخابات می گوید: در متن موافقتنامه و در مفادی که درون متن موافقتنامه است. اصلاحات اساسی متمرکز بر کمیسیون انتخابات متمرکز است. تا حالا هیچ اصلاحاتی به میان نیامده است. اصلاحات سارنوالی و قضا و اینها حرف های مفت است و دقیقا صورت نگرفته است. آنچه حکومت خودش در متن موافقتنامه گفته است چرا انجام نداده است. هر دو شخصیتی که امروز در حکومت افغانستان هستند ترس دارند که دیگر رای مردم افغانستان را نمی گیرند و حکومت در پی این است که به هر نحو ممکن انتخابات را مهندسی کند. اگر انتخابات انجام شود مهندسی می کند و اگر انتخابات برگزار نشود در همین صورت باقی می ماندند. چرا که می داند که اگر با انتخاباتی شفاف روی کار بیایند هیچ رایی نمی گیرند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
نور
نظرات بینندگان:

>>>   نورآشوبگر، سرکش و بغاوتگراست اغاجان یک عطا مجاهد نبود که عمری بالای یک کرسی تکیه بزند تمام مردم افغانستان مجاهد بودند پس تمام مردم باید وزیر ویا والی باشند ؟

>>>   شما نویسنده
از رای واز انتخابات شفاف سخن زده اید. یک سوال ازشما دارم اینکه جواب بده مگرخداوندرا حاضردیده جواب بده تا زمانیکه افراد ماجراجوی جمعیتی ها در عرصه قدرت باشد انتخابات شفاف امکان دارد؟

>>>   حکومت در مقابل نور بلخ از نگاه سیاسی کاملن شکست خورده و بی حیثیت گردیده و گزینه نظامی حکومت هم رو بشکست است به دلیل های زیر.
دولتی که امنیت خودش را در پایتخت خودش حتی در عقب دیوار های سمنتی مهیا نمیتواند چگونه بدون پشتیبانی امریکا و شرکا میتواند علیه بلخ اقدام نظامی کند، و امریکا هم دست رد بر سینه غنی کوچی درینمورد زده است.
قومندان نیرو های امریکائی در افغانستان به جواب سوال یک خبرنگار در هلمند که پرسید آیا در مقابل بغاوت بلخ هم بمبارد میکنید چنین جواب داد. امریکائی ها اینجا آمده اند که به تمام مردم افغانستان کمک کنند نه به یک قوم خاص ویا گروه خاص.
اشرف غنی و تیمک شئونیست و تمامیت خواه او شاید همین حالا به فرق فرق خود بکوبند که این چه بدی بود که خوردیم و کردیم.

>>>   از این معلوم میشود که شما هم از جمله ملیشه های سرسپرده نور هستید که تا هنوز نفهمیده اید که نور اشوبګر است یا نی این را تمام مردم میداند که نور یک انسان مطلق ................ است. نور ارزش یک مامور حاضری را ندارد چی ماند به والی بودن یک ولایت نور فعلا یک انسان لاوبالی و کوچه بازاری است که از دایره انسانیت بکلی خارج شده است.

>>>   نوروحکومت یک پلان دارد آنهم پلان تجزیه

>>>   مشکل اصلی استاد عطا اینست که میترسد بعد از خلع قدرت محاکمه نشود وحساب وکتاب صورت نگیرد

>>>   بیچاره دلم برایش می سوزد چرا خود را به -جمعیت - بیکاره نسبت می دهد جمعیت خودش به نوبه خود دشمن های بسیار دارد
از این بهتر بود می امد نزد اشرف غنی میگفت که استعفا اش را قبول ندارد
از قدیم گفته اند عقل نباشد جان در عذاب است
حالی هر چه می شود بهتر است یک شغل دیگر را بگیرد تا به مردم خدمت کند مثل این که وقت مصارف بلخ را هم در قبضه گرفته است یک سال بعد با زچی می کنی که پیسه ها خلاص شد به حیث بغاوت خود را مجبور به محاکمه می کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه طور عقل کل ها ؟؟؟؟؟؟؟؟یکی تان در ترکیه گریخته عطا گگ در بلخ بغاوت کرده و عبد الله هوشیار تر است در کاخ سبیدار چب خود را گرفته

>>>   Qeader Panjshiri
در شهر کورا یک چشمه پاچاه است در این کشور بی در دروازه غنی عصبی پاچاه است

>>>   Nero
با تقلب به قدرت رسید، تعصب و قوم پرستی را دامن زد، انشاالله با سرافگندگی از سوی شرکای یهودش در راس امریکای خبیث، بدور انداخته خواهد شد

>>>   Kabir
اشرف غنی بیچاره و ناتوان شده حوادث و جریانات از کنترول اش خارج گردیده یگانه راه بیرون رفت‌ دست کشیدن از قدرت است که وی تشنه قدرت است.

>>>   والی که همه مردم ان ولایت ازش.راضی هست امنیت مکاتب مدارس دانشگاه ووو...همه چیزش بشتر از دیگه ولایات فراهم است. فقط مشکلی اقای غنی بی عقل شده..
چرا والی دیگه ولایات را بر کنار نمیکند مثلا بعضی ولایات در افغانستان هست که 40یا 50درصدش دست ترویستهای فریب خورده مزدوران پاکستان است ..

>>>   Naubahar
مهندس داود کرمک چنگگ ماهی گیری قبیله شد. قبیله تا اکنون برای استفاده ابزاری از مهندس داود بر علیه استاد عطا و دیگر تاجیکان 4 میلیون دالر پروژه گرفته که صرف 500 هزار دالر به مهندس داود پرداخته شده و اگر همه چیز طبق پلان ارگ پیش برود 1 میلیون دالر دیگر در حساب بانکی سویس ریخته میشود.
منبع: خودم و گروه کاری ام.

پ.ن. در چنگک ماهی گیری یک کرمک را بند میکنند و در دریا می اندازند تا ماهی آنرا بخورد و همان است که در چنگک بند میماند. 4 میلیون دالر ماهی است، کرمک مهندس داود و چنگک یعنی قبیله.

>>>   محمداشرف غنی می‌خواهم که تمام افغان‌ها صاحب زندگی باشند بجای اینکه صد نفر میلیاردر باشد.اگر این زورمندان تنظیم داران وتنظیم پرستان محترم ریس جمهوراشرف غنی را به کارخودبماند انشاالله که به زودی درافغانستان قانون پلی خواهد شد وهرفرد این ملت به آرزوخود میرسد وسلام

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک

خاموشی و تحمل هم از خود حدی دارد.
1 - چرا نور از ولایت بلخ کنار برود ؟
2 - چرا غنی از ریاست جمهوری استعفا نمیکند در حالیکه اکثریت ملت مخالفش است ؟
3- چرا اتمر و استانکزئی که همواره اتهام های ستون پنجم و همکاری با داعش از جانب پارلمان و ملت افغانستان بالای آنها است استعفا ندهند ؟
مسئله بودن عطامحمد نور در ولایت بلخ حالا به یک مسئله حیثیتی برای تاجیکان مبدل شده و به هیچ قیمتی نباید استعفا بدهد
كاپي

>>>   باید گفت اشرف غنی در چند هفته اخیر چشم امیدش به چراغ سبز امریکا در سرکوب خونین والی بلخ دوخسته شده بود، تاکید کاخ سفید بر حل مسالمت آمیز بحران بلخ او را جنون زده ساخته است. هنوز تلاش میکند که با دست کاری در متن اعلامیه کاخ سفید دست به توطیه های جدید بزند.
هم چنان نا فرمانی فرماندهان ارشد ارتش استفاده از گزینه نظامی علیه والی بلخ عصبانیت و جنون قدرت طلبی او را به اوج رسانده است. چنانچه در مصاحبه اخیر اشرف غنی با یک رسانه خارجی اوج خشم و جنون زدگی او را می بینیم. او حرف از "محاصره " ارگ توسط جزایر قدرت و تروریزم می زند. این در حالیست که او تروریستان طالبی، داعشی و گلبدینی را از زندانها آزاد ساخته شهر ها و روستاها و شهر کابل در محاصره آنها قرار دارد. او حرف از سقوط ارتش افغانستان بدون حمایت امریکا در ظرف شش ماه می زند. او تاکید بر تداوم جنگ برای چند نسل دیگر در سایه حمایت امریکا می زند.
با تاسف جنون قدرت طلبی مبتنی بر خودکامگی، تنفر قومی و اتکاء به نیرو های خارجی ها بجای حمایت مردم افغانستان
کشور را باری دیگر در پرتگاه نیستی مواجه ساخته است

>>>   Khalid
رحمت الله فطرت سخنگوی انجینیر داوود با درک حقایق از وظیفه اش استعفی داد

«رحمت الله فطرت» سخنگوی انجینیر داوود والی معرفی شده بلخ از سوی رئیس جمهور امروز در نشست خبری از مقام خود استعفا کرد و و گفت که داوود توانایی و درایت والی بودن را ندارد و همین مورد سبب بروز مشکلات شد.

فطرت افزود که انجینیر داوود فقط یک ابزار دست ارگ نشینان و مهره سوخته است و از تصمیم های پشت پرده آگاهی ندارد که چه خواب های برای نا امن کردن بلخ دیده شده است.

وی تصریح کرد که برنامه بزرگی برای نا امن کردن شمال از سوی ارگ تهیه شده، اما داوود از هیچ یک از دسیسه ها آگاهی ندارد.

سخنگوی داوود اظهار داشت که جنرال داوود از دسیسه ها آگاه نیست و کسانی در محور وی هستند که می خواهند با شلیک وارد بلخ شوند در حالیکه این موضوع تمام افغانستان را به چالش می کشد.

>>>   حکومت در مقابل نور بلخ از نگاه سیاسی کاملن شکست خورده و بی حیثیت گردیده و گزینه نظامی حکومت هم رو بشکست است به دلیل های زیر.
دولتی که امنیت خودش را در پایتخت خودش حتی در عقب دیوار های سمنتی مهیا نمیتواند چگونه بدون پشتیبانی امریکا و شرکا میتواند علیه بلخ اقدام نظامی کند، و امریکا هم دست رد بر سینه غنی کوچی درینمورد زده است.
قومندان نیرو های امریکائی در افغانستان به جواب سوال یک خبرنگار در هلمند که پرسید آیا در مقابل بغاوت بلخ هم بمبارد میکنید چنین جواب داد. امریکائی ها اینجا آمده اند که به تمام مردم افغانستان کمک کنند نه به یک قوم خاص ویا گروه خاص.
اشرف غنی و تیمک شئونیست و تمامیت خواه او شاید همین حالا به فرق فرق خود بکوبند که این چه بدی بود که خوردیم و کردیم.

>>>   نور عدالتخواه است و فاشیسم آشوبگر .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است