مجلس توطیه‌ خادیستی ارگ را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144921 منبع: پرینت

یکی از مصیبت‌ هایی که در نتیجه‌ ی حضور نامشروع اشرف غنی بر کرسی ریاست جمهوری علیه مردم و جریان های سیاسی _ مدنی عدالتخواه و مطالبه‌ گر قد بلند کرده است و ساطور حذف و سرکوب به هوا کرده تفکر خادیستی است. خادیست‌ های معلوم‌ الحال پس از تصاحب نامشروع قدرت از تلاش برای محدود کردن آزادی‌ های مدنی سیاسی از هیچ چیزی فروگذاشت نکرده اند. گاهی به گلوگاه آزادی بیان پا گذاشته اند. زمانی حجره‌ ها عدالتخواهی را نشانه رفته اند. زمانی هم تظاهرات شهروندان عدالتخواه و پرسشگر را در خیابان به خاک و خون کشیده اند. پرونده‌های جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر نمونه‌ های انکار ناپذیر از توطیه‌ های خادیست‌ های علیه عدالتخواهی و پرسشگری شهروندی در متن خیابان می‌ باشند.

همانگونه که اکثریت مردم در جریان هستند خادیست‌ ها توطیه‌ هایشان علیه مردم و آزادی‌ های مدنی سیاسی را محدود به مواجهه رو در رو و خیابانی نکرده اند بلکه برای حاکم کردن یک جو استبدادی و سرکوبگر به دست برد زدن به قوانین کشو نیز اقدام کردند از جمله به تعدیل قانون تظاهرات و اجتماعات. هر چند که نخسین تلاش‌ ها برای محدود کردن حق استفاده از حقوق مدنی سیاسی به ماه نهم سال اول حکومت وحدت ملی برمی‌ گردد اما پس تظاهرات مساله ساز رستاخیز تغییر حلقات خادیستی عملا به تعدیل قانون تظاهرات متوسل شدند و تلاش کردند با وضع محدودیت های جدی در متن قانون عرصه استفاده از حقوق مدنی _ سیاسی برای شهروندان را محدود کنند و به حداقل برسانند.

هشت ماه قبل وقتی طرح استبدادی برای تعدیل قانون تظاهرات بیرون درز کرد در هماهنگی با شماری از فعالین و شخصیت‌ های تاثیر گذار عرصه جامعه مدنی، تلاش‌ های هماهنگ صورت گرفت تا حلقات خادیستی درون حکومت از طریق گفتگو و مذاکره وادار به انصراف از محدود کردن آزادی‌ های مدنی _ سیاسی شوند اما دو ماه تلاش بی نتیجه پایان یافت و تصمیم بر این شد که مبارزه علنی و آشکار صورت بگیرد.

شش ماه قبل با بن بست خوردن تلاش‌ و رایزنی های دو ماهه مبارزه علنی برای جلوگیری از قانونی شدن استبداد شروع شد و بیش از یک ماه فعالین مدنی و سیاسی بصورت گسترده برای جلوگیری از قانونی شدن استبداد تلاش کردند. دو ماه قبل وقتی روزنامه هشت صبح از انفاذ دزدکی طرح تعدیل استبدای قانون تظاهرات خبر داد بار در یک هماهنگی گسترده به اقدام آزادی ستیزانه حلقات خادیستی اعتراض صورت گرفت. از شبکه‌ های مجازی تا رسانه‌ ی جمعی و ساعت امتیازی مجلس نمایندگان.

حالا وقتی می‌ بینم مجلس نمایندگان در یک اقدام نیک و قابل استقبال فرمان تقنینی اشرف غنی برای تعدیل قانون تظاهرات را با اکثریت آرا رد کرده است لازم می دانم بابت این اقدام نیک از تک تک نمایندگانی که برای رد این فرمان تلاش کرده اند صمیمانه تشکر و سپاس گذاری کنم.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون تظاهرات
مجلس نمایندگان
نظرات بینندگان:

>>>   ای آصف شوخک منظورت از خادیستی اتمر است آه؟؟؟؟ خیلی نیشگونه نوشتی

>>>   تنها اتمر نيست، اشرف غني و فاميلش همه پرچمي بودند، وزير دفاع تحصيلات اول و آخرش در خاد بوده، و صد ها تن ديگر مانند امرالله صالح دريور خادبود.

>>>   در خصوص متن فوق .....

>>>   درین قسمت باید عرض کنم که شخص آصف آشنا جوان مبارز، و متعهد به وطن و مردم بوده به مبارزات و دامن انتقادات که در قبال بی عدالتی ها و نابرابری ها از خود نشان داده ستایش می کنیم، سرمایۀ هنگفت این ملک هستید.
رحمت خان پیلوت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است