شمال محور عدالتخواهی سیاسی و ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144914 منبع: پرینت

تیم فاشیستی غنی احمدزی برای سلطه کامل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر تمامی کشور و از جمله بر شمال مرکز مقاومت و دادخواهی ملی با لجاجت هر چه تمامتر در تلاش است تا صدای رسای عدالتخواهی، برابری طلبی، آزادی خواهی و دموکراسی خواهی را خاموش کند و شرکت و تاثیرگذاری مردم را در سیاست و قدرت و اداره امور جامعه قدغن نماید. اراده سیاسی مردم را برای تشکیل حاکمیت سیاسی سلب کند و عقربه های تاریخ را به زمان امیر عبدالرحمان، محمدنادرخان و سایر سلف های گروه های فاشیستی و مزدور و دست نشاندگان قدرت های استعماری برگرداند.

رژیم فاشیستی غنی چنان در منجلاب بازی های فاشیستی، شیونیستی، سیادت طلبی قومی و تمامیت خواهی گرفتار است که سر از پا نمی شناسد و به هیچ هشدار سیاسی و کشانیده شدن کشور در بحران سیاسی و جنگ اجتماعی توجه نمی کند در حالیکه بسته پیشنهادی رهبری جمعیت اسلامی که در واقع بازتاب همان معاهده سیاسی برای تشکیل «حکومت وحدت ملی» در 2014 میلادی است می توانست و می تواند راه را برای ختم بحران سیاسی و اجتماعی و قومی در کشور باز کند و از رویارویی های و جنگ اجتماعی و قومی و بحران و انقطاب پیچیده خونین قومی بکاهد. در عین زمان بسته پیشنهادی از سوی رهبری جمعیت اسلامی می تواند مسیر روشن را برای آزادی، دموکراسی، تامین عدالت سیاسی و ملی و پیشبرد پروسه شفاف تر انتخابات و تاثیر گذاری موثر نهادها، احزاب و جریان های سیاسی بگشاید و «دموکراسی افغانی» را که در غیاب رقابت سالم احزاب سیاسی به مجسمه ای بدون سر و فاقد ارزش های پذیرفته شده دموکراسی و مردم سالاری مبدل شده به مسیر دموکراتیک برگرداند.

اما حکومت ضدملی غنی احمدزی و تیم فاشیستی آن در گفتگوهای سیاسی را بسته اند و تنها بر طبل جنگ می کوبند و مقاومت سیاسی و مدنی عادلانه ای مردم را بسوی تنش های نظامی و برخوردهای اجتماعی و قومی می کشانند تا از یک طرف پروسه یک قومی ساختن تمام عرصه ها را در دولت سازی و ملت سازی به سر برسانند و از جانب دیگر شمال را به پایگاه اساسی گروهای تروریستی و دهشت افکن برای اهداف منطقه ای آمریکا، انگلیس، پاکستان و عربستان سعودی تبدیل کنند.

اهداف، برنامه ها و پروژه های فاشیستی و تمامیت خواهی تیم احمدزی، گروه ها، احزاب سیاسی، رهبران مقاومت ملی و مردم را در وضیعت دشواری قرار داده است یا باید به خواست های گرایش های فاشیستی تمکین کنند و یا به مقاومت تا سرحد نظامی آماده شوند چون رژیم ضدملی غنی تمام راه ها منهای مقاومت در برابر زورگویی و سیاست سلطه جویانه خود را بسته است. وضیعت شکل گرفته سیاسی و اجتماعی از رهبران مقاومت ملی می طلبد تا برای پاسخ روشن در برابر افراط گرایی رژیم باید رویکرد گفتگو با رژِیم را عوض کنند و رهبران جمعیت اسلامی، جبهه نجات از بحران و استاد عطامحمد نور فرزند راستین مقاومت ملی و قامت رسای آزادی خواهی، آزادگی و رهرو دموکراسی و عدالت خواهی بجای پیشبرد مذاکرات بی ثمر با رژیم مخلوق کودتای انتخاباتی به اصل منشا قدرت بپردازند و جهت گیری مبارزه سیاسی را به نکات زیرین معطوف کنند:

1ـ آغاز مذاکره با مقامات آمریکایی و سازمان ملل متحد برای تحقق تفاهمنامه سیاسی و بسته ای پیشنهادی رهبری جمعیت اسلامی چون هر دو از تضمین کنندگان موافقتنامه سیاسی برای تشکیل « حکومت وحدت ملی» بودند.

2ـ آغاز کار و مذاکرات برای ایجاد حکومت انتقالی و عبوری با جوانب مختلف که وظیفه ی آن ترتیب و تنظیم مسوده ی تعدیل قانون اساسی، طرح قانون انتخابات، گزینش اعضای کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی با توافق همه طرفه باشد.

3ـ سازماندهی یک جنبش سراسری مدنی و سیاسی برای وادار کردن غنی احمدزی به استعفا و ختم رژیم نامشروع که از کودتای انتخاباتی بیرون شده است.

4ـ طرح و تصویب پلاتفرم سیاسی برای ایجاد یک جبهه فراگیر از همه طرف های اپوزیسیون سیاسی رژیم که در آن اهداف جبهه و تقسیم قدرت در حکومت عبوری بگونه روشن بازتاب یافته باشد.

5ـ ایجاد فشار سیاسی و مدنی برای به دادگاه کشاندن تیم ارگ و شخص غنی بخاطر تقلب و کودتای انتخاباتی در مطابقت کامل به اسناد منتشر شده از جانب مقامات ارشد و بلند پایه امنیتی و سیاسی رژیم کرزی.

6ـ ارایه یک طرح روشن انتخاباتی برای انتخابات شورای ملی و ریاست جمهوری.

7ـ بسیج مردم برای طرد و خنثی کردن حمله نظامی و اهداف جنگ طلبانه رژیم.

8ـ ایجاد طرح روشن برای صلح توام با آزادی، برابری، برادری، دموکراسی و رعایت حقوق و آزادی های مدنی، سیاسی و موازین حقوق بشری شهروندان و حذف تمام گروهای تروریستی و دهشت افکن از پروسه صلح.

9ـ آغاز مذاکرات با کشورهای منطقه برای ایجاد یک اتحاد منطقه ای در برابر تروریزم و دهشت افکنی و سایر مواردی که که امنیت و ثبات منطقوی را برهم می زنند.

مقاومت عادلانه ی استاد عطامحمد نور در برابر گرایش های فاشیستی و تمامیت خواهی و رویکردهای مبارزه ای عدالت خواهانه و گرایش شدید او برای دموکراسی و مردمسالاری و اعاده حقوق سیاسی و ملی مردم، ضرورت دفاع از موصوف را برای تمام سازمان ها، احزاب، گروه های مدنی و فرهنگی و اجتماعی که به برابری، برادری دموکراسی و عدالت سیاسی و ملی معتقد اند به یک امر جدی مبدل کرده است. رهبران سیاسی در دوران های سخت و انقطاب و بحران سیاسی و اجتماعی برای قیادت سیاسی جامعه متولد می شوند و استاد نور یکی از این فرهیختگان سیاسی است که تمام پروژه های تمامیت خواهی و فاشیستی و حاکمیت های دست نشانده و استعماری را به چالش کشیده است و به مبارزه طلبیده است.

محمد عليم جمال


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال
نور
عدالتخواهی
نظرات بینندگان:

>>>   شمال محور عدالتخواهی سیاسی و ملی وشمالی محور دزدی غصب اختلاس وچور

>>>   ‎شمالی دزد زارباشه بماچی
‎همه دزدايش عیار باشه به ماچى
‎شبا در دزدی و روز ها به چوکی
‎امریکایا انتظار باشه به ماچي

>>>   من زنده جهان زنده من مرده جهان مرده
عطانور دشمن تاجکان و عامل سقوط جمعیت. خود خواهی هم از خود حدود دارد.
حسیب

>>>   رنده باد استاد عطا، این خار چشم دشمنان حسود و زیاده خواه. .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است