از مبارزه با تروریسم تا مصالحه با ارگ
دیگر حنای امریکا برای افغانستانی ها رنگی ندارد بنابراین چه دستاویز و وعده وعیدی بهتر از برقراری صلح و ثبات میان رجال افغانستانی در بن بست قابل پیش بینی مذاکرات ارگ و نمایندگان حزب جمعیت؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۱۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144890 منبع: پرینت

اگر قریب به 15 سال قبل و به بهانه های واهی و عوام فریبانه ای همچون مبارزه با تروریسم، کنترل مواد مخدر، احیا و اجرای حقوق بشر، کمک های اقتصادی و عمرانی و از این قبیل نیاز بود تا توجیهی برای رژه ی سربازان امریکایی بر خاک افغانستان و استعمار رسمی کشورمان باشد؛ اینک دیگر ورق برگشته است!

بدین معنا که دیگر مردم ملکی داخل و مهاجران و پناهندگان افغانستانی در خارج از کشور و نیز هیچ یک از دنبال کنندگان رد پای امریکا در منطقه باور نمی کنند که کاخ سفید حسن نیتی در این باره داشته باشد و سودی دوامدار و قابل اعتنا از پایگاه های دایمی نظامی ابر قدرت غرب در افغانستان متوجه ما بشود.

در یک کلام می توان به جرات مدعی شد که دیگر حنای امریکا برای افغانستانی ها رنگی ندارد بنابراین چه دستاویز و وعده وعیدی بهتر از برقراری صلح و ثبات میان رجال افغانستانی در بن بست قابل پیش بینی مذاکرات ارگ و نمایندگان حزب جمعیت؟

در واقع چند پاره شدن و نفاق ارگ ریاست جمهوری در کابل و اصطکاک ها با والی بلخ و فرمانده امنیه قندهار، فرصتی طلایی و غنیمت برای امریکا بدست داده است تا به بهانه ی سازش و آشتی جویی، هزار آموزگار نظامی خود را به افغانستان بفرستد و نیز...

و نیز در بهره گیری تمام و کمال از رخنه ای که در میان ارگ نشینان و احزاب بزرگ و چهره های شاخص و متنفذ قومی سیاسی کشورمان ایجاد شده است؛ فرش قرمزی از آدرس کابل برای سران و اعضای هیات عالی رتبه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد پهن نماید.

چه شانس و اقبالی برای یانکی های کاخ سفید بهتر از اینکه ببینند و با تمام وجود مزه ی آن را بچشند که تمام توطئه گری ها و غرض ورزی هایشان به بار نشسته و ثمره داده است و اینک فارغ از تمام بهانه تراشی های پیشین، فرصت لابی گری آشکار و علنی و معامله و زد و بند با همه ی طرف های افغانستانی فراهم شده است.

در همین راستا، خود طرف های درگیر در طرح خانه جنگی ناغافل یا بلااختیار و از جبر اقتضای موجود، به موریانه های خانمان برانداز غربی و بخصوص امریکایی در خانه جنگی ارگ خوش آمد می گویند تا بار دیگر همان قصه ی پر غصه ی سه دهه ی اخیر به گونه ای دیگر و در کالبدی جدید با همان محتوا و همان تقدیر خوش آیند کاخ سفید تکرار شود... هیهات!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریزم
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی
نیرنگ یک تیر دوفاخته....!
--------------------------
این رژیم پوسیده قبیله پرست به دودلیل اساسی میخواهد شناسنامه های برقی را به هر نوعی وهرنیرنگی ودرهر شرایطی که میشود باید بالای دیگر ملیت ها واقوام غیر" افغان" آنطوریکه خودشان میخواهند تحمیل کنند :
1- تحمیل هویت جعلی (افغان) برای باشندگان غیر افغان . درحقیقت ازیک طرف میخواهند مردمان بومی این سرزمین را از بنیاد فاقد ریشه و محروم میرات تاریخ وهویت فرهنگی پنچ هزار ساله تاریخ شان نمایند ، همانطوریکه پدرفاشیزم افغانستان ( محمود طرزی) ؛ زبان ، فرهنگ وتاریخ غیر خودی ها را بیگانه به جامعه معرفی وقلمداد نموده بود ، وازطرفی بعد از این هم معیار اصلی وتاریخی این سرزمین نورخورشید بربنیاد همان افتخارات جعلی تاریخ بنام" پته خزانه " تدوین و خلاصه خواهد گرید. ویاهم ممکن است بعد از حاکمیت احمد شاه درانی آغاز گردد.
2- وبخش مهم این سناریوی سنجیده اینست که با تطبیق ذکر واژه افغان بالای همگان سرنخ احصایه دیگر ملیت ها واقوام بازهم پیدا نخواهد شد و گره کور جعل بار دیگرباز نخواهد گردید ؛ وبازهم درهمان حکایت اکثریت واقلیت باقی میمانیم ؛ درغیر آن با ذگر ملیت ها احصیه دقیق قوم " افغان" ( پشتون) افشا میگردد . اگر نیرنگ وتیر متعصبین قبیله گرا به هدف نخورد در آنصورت ماهرگز صاحب شناسنامه برقی نخواهیم شد.
خلاصه : یا ذکر واژه افغان (اوغان ) ویا هیچ.

>>>   در جنگل هم شیران زندگی می کنند وهم روباها، همه یکسان نیستند، در بلخ امنیت وآرامش برقرار است، مواد مخدر از بین رفته، طالب و داعش در آن دیار راه ندارد ، 50 درصد دانشجویان را دختران تشکیل می دهند، 35 در صد کار مندان دولتی زنان استند، صد ها کلینیک و سایر پروژه های عام المنفعه ساخته شده به بهره برداری سپرده شده و...جا دارد که حاکم چنین ولایت هر کسی که باشد باید تقدیر شود، نه نفرین وبرکنار.کسانیکه در برابر چنین افراد موضع خصمانه می گیرند ومی خواهند بلخ وقندهار را نیز به لانه تروریستان تبدیل کنند، دشمنان اصلی این کشور ومردم آن استند،
همه را در یک هاون کوبیدن منصفانه نیست.

>>>   اگر انگریز وامریکا چنگال های خونین شان را از کشور ما پس کنند، شما خواهید دانست که مردم ما با دشمنان خود چگونه محاسبه خواهند کرد، در آن وقت شما دوستان ودشمنان مردم را خواهید شناخت ودرک خواهید کردکه چه کسانی دزدان اصلی استند.

>>>   Ast
تمام كساي كه #قلب ره انتخاب كرده #اوغان هستن علت در چيست؟؟؟
چرا اين اوغانها تا اين حد دورو و شر انداز هستن؟؟؟
تا چند روز پيش عبدالله ره گل مرجان ميگفتن و حالي آمدن ازش پشتي باني ميكنند؟
از اين قوم كده شر انداز و نفاق افگن و فسادي در روي زمين نيست.
اگر دروغ ميگم برين ببينين كه تمام كساي كه #قلب ماندن زي، خيل، چتل و متل وووو هستن

>>>   Ahmady
گرامي اوغانه ها ٩٩٪؜ دشمن بشريت تربيه ميشوند و از تروريستان همتبار خود دفاع ميكنند
اينده اين كودك اوغانه چيست ؟
طالبان تروريست و انتحاري كه در ارگ هستند

>>>   من هميشه به حكومت فدرالي موافق بوده ام
اوغانه ها را تعصب و خود پرستي كور كرده و لويه اوغانستان ميخواهند و حتي نميخواهند يك استان هم رهبرش غير اوغانه نباشد چنانچه ميبينيد كه ميخواهند استان بلخ را ويرانه سازند

از ان روز اين خانه ويرانه شد
تروريست اوغانه را لانه شد

>>>   از شهکاری های دزدان شمالی :
جنرال انور کوهستانی، رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله به اتهام اختلاس صد میلیون افغانی از سوی اداره جرایم سنگین مبارزه با فساد اداری بازداشت شد. آقای کوهستان از جنرالان ارشد وزارت امور داخله است و متهم به اختلاس و فسادهای بزرگ مالی است.
یک منبع در وزارت امور داخله که نمی‌خواهد نامش فاش شود به هشدار می‌گوید: “انور کوهستانی پسر کاکای رییس جرایم وزارت امور داخله است. او از چندی بدین‌سو زیر نظر اداره سیگار یا بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان و حکومت افغانستان قرار داشت.”
این منبع می‌افزاید که رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله تاکنون ۱۷ بار به اتهام‌های گوناگون بازداشت شده و دوباره رها گردیده است.
بربنیاد گفته‌های این منبع، جنرال انور کوهستانی چهار موتر مدل بالا و چهار خانه گران‌قیمت در امریکا دارد و همین سبب شده است که سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا فعالیت های این جنرال ارشد وزارت داخله را زیر نظر بگیرد که او از کجا توانسته به این همه سرمایه دست یابد

>>>   به نظرمن همین که رییس جمهور ازنگاه قانون حق دارد فقط 5 سال درقدرت باشد یک والی هم باید از5 سال به قدرت اضافه نماند این مسله باید صیغه قانونی بخود بگیرد از قانون گذاران وحقوقدانان خواهشمندیم که در لویه جرگه که درآینده هرگاه تشکیل شود این مسله بحث و تصویب شود.
ازیک جهت این مسله قانونی میشود وازجانب دیگر هیچ والی درآینده با ریسس جمهور کشور در مناقشه واقع نمیشود واز طرف دیگر برای یک والی 5 سال خدمت گذاری بس است . اگر کار هم نمیکرد یا خیانت میکرد خوب است از طرف رییس دولت کنارشود.

>>>   این که از اول هم معلوم بود امریکایی ها دنبال خیر در جهان نه بلکه دنبال شر هستند و در سوریه عراق و افغانستان نمونه های بارزی است تا دنیا را زیر تسلط خودت نگهدارد.
وارگ فاشیست هم همین رد پای امریکا را در داخل و سیاست های داخلی خود تعقیب می کند تا بر دیگر اقوام افغانستانی تسلط داشته باشد یعنی اول در شمال و مناطق غیرپشتون نشین ناآمی ایجاد می کند داعش و طالب درست میکند و بجان و مال مردم می اندازد بعدا پلان های فاشیستی و قبیله یش به اجرا، سیاستمداران شمال بخواب نروید و بیدار باشید!

>>>   ریس جمهورغنی ریس جمهور مااست وبه پنج سال اینده هم ریس جمهورماست ماازایشان پشتبانی میکنم خداوند برایشان توان وقدرت بدهد که این زورمندان وقدرت تلبان را از وطن گم کند

>>>   جنجال شمال، تمرد جنرال ارتش و ترس جنگ ميان خودى سربازان؟
وال استريت ژورنال به نقل از منابع: رييس جمهور غنى در يك نشست خواهان عمليات نظامى براى دور ساختن عطا محمد نور شده بود، اما جنرال يفتلى تاجيك تبار رييس ستاد ارتش به رسم اعتراض جلسه را ترك كرده بود.
به هر حال حركت نظامى خطر 'قبر كندن' حكومت غنى و امريكا را به همراه دارد، زيرا 40 درصد ارتشيان تاجيك و از شمال شرق اند، آنها ممكن نجنگند و يا در حمايت از نور بيستند و اين باعث فروپاشى ارتش خواهد شد.
#مسلم_شيرزاد

>>>   دیروز اشرف غنی در مصاحبه اش با یک ژورنالست خارجی اظهار داشت:
قوای مسلح افغانستان بدون کمک امریکا شش ماه نمیتواند مقاومت کند.
این مصاحبه مرا به یاد ملاقات سی و دو سال پیش ببرک کارمل با گرباچف انداخت.
در آن هنگام گرباچف از ببرک کارمل سوال کرد که اگر ما قوای خود را از افغانستان بکشیم، آیا شما توان مقاومت در برابر مجاهدین را دارید؟
ببرک کارمل بخاطری که سرسپردگی و وفاداری خود را به شوروی و رهبری شوروی نشان دهد، در جواب گفت:
قوای مسلح افغانستان بدون کمک شما، یک هفته هم نمیتوانند در مقابل مجاهدین مقاومت کنند.
همان بود که پولینوم شانزده حزب دموکراتیک خلق افغانستان دایر شد و کارمل از رهبری حزب برطرف شد و در عوض اش داکتر نجیب مقرر شد.
حالا عین حالت دوباره تکرار میشود.
گرباچف باز سازی را در شوروی شروع کرد، دونالد ترامپ باز سازی را در امریکا شروع کرده است.
کارمل که مادرش پنجشیری و پدرش پشتون بود، بر طرف شد و در عوض اش داکتر نجیب پشتون روی کار آمد.
حالا اشرف غنی که پشتون است برطرف میشود و در عوض اش داکتر عبدالله که مادرش فارسی زبان و پدرش پشتون است، به قدرت میرسد.
داکتر نجیب در مقابل مجاهدین پنج سال بدون قوای شوروی دوام کرد، تا آن که با آمدن یلتسین رییس جمهور روسیه،کمک های شوروی قطع شد و دولت داکتر نجیب سقوط کرد.
اما این که امریکا چه وقت قوای خود را از افغانستان میکشد و امریکا چه وقت تجزیه میشود و رییس جمهور جدید ایالت واشنگتن چه وقت کمک هایش را به افغانستان قطع میکند و داکتر عبدالله چه وقت در هنگام فرار از طرف طالبان دستگیر و به ملل متحد پناه میبرد.
هنوز معلوم نیست و آینده نشان خواهد داد.

>>>   ستگار دهگان
میدانم از نداشتن تاریخ و فرهنگ پربار عقده حقارت بر دل داری. زیرا درا ین ۲۷۰ سال حاکمیت پشتونها جز حقارت، شرمساری، بردگی، وطن فروشی، سوختاندن مکتب و مسجد، انتحار و انفجار چیزی ندارید که مایه سرفرازی تان باشد.
شما بخاطر قدرت و سرمایه به هر کس و ناکس سر غلامی فرود میاورند.

>>>   سوال من اين است ايا كشور هاي ديگر جنايتكاران و تروريست ها را از زندان رها مي كنند؟
ايا كشورهاي ديگر تروريست ها را برادر خطاب مى كنند؟

>>>   Ariaie
مايك پينس معاون ريس جمهور أمريكا از حل مسالمت أميز اختلاف بين دولت وحدت ملى و عطا محمد نور والى بلخ و انتقال صاح أميز قدرت در افغانستان حمايت و بران تاكيد كرد. تبليغات و هشدار هاى را كه با سوء استفاده از حضور قوت هاى بين المللى حاكمان ارگ هرچندگاه صادر ميكردند، همه توطيه از آب برامد!

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
ما همه با مبارزه پيگير توانستيم فكر هاى برترى جويانه قومى و استبدادى را كه به روايت هاى غلط قومى مانند اكثريت بودن يك قوم، نام به معنى مالكيت يك قوم در كشور، تحميل هويت يك قوم بر همه، سيستم متمركز به معنى بهترين سيستم، و غيره روايت هاى قومى و جعلى را در داخل و جهان به چالش بكشيم و ان را جعل ثابت كنيم و توجه جهان را به اين حقيقت جلب كنيم كه اينجا روايات بالقوه ديگرى وجود دارد مانند اينكه اينجا همه قبيله گرا نيستند بلكه شهر نشينان بومى وجود دارند كه داراى تمدن اند. ميخواهند در صلح ، صفا و صميميت زندگى كنند. اينجا كسانى اند كه به دموىراسى و زندگى شهروندى أرج قايل اند و دنبال عدالت اجتماعى و رفاه عمومى اند. اگر ما توانستيم اين همه روايات غلط قومى و جعلى را غلط ثابت كنيم ما ميتوانيم مخالفين داخلى و كشور هاى ذيدخل در سياست كشور را بر اين حقيقت نيز قانع سازيم كه #خراسان چترى است نه قومى و نه نژادى كه ميتواند پيام اور صلح و پيوند مبارك برادرى در اين كشور باشد و افتخار خراسان افتخار همه ما باشد .

>>>   به نظر دهنده 10
فعلا درافغانستان ما والبته درتمام دنیا همه چیز تغییر کرده.هیچکس بدون نفع و یانگرفتن دستمزد.کاری را به کسی انجام نمی دهد .اگر غنی برای من هم یک چیز بدهد من هم درصورت که می دانم آدم خود خواه است از وی پشتیبانی میکنم

>>>   افغان پیپر محترم یک مقاله هم برای احیای خراسان بنوسسید این همه مردم کشور از نام خراسان استقبال کرده و آن را دوست دارند به این خواست مردم اهمیت دهید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است