فساد اداری در شهرداری مزار شریف
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144883 منبع: پرینت

موارد فساد اداری در شهرداری مزارشریف به نقل از عباس ابراهیم‌ زاده نماینده بلخ در پارلمان:

1. 783 تن آهن داغمه از سوی شهرداری مزار به فروش رسیده است که تنها پول 400 تن آن به خزانه دولت سپرده شده و پول 383 تن آن به جیب شخص شهردار واریز شده است. درحالیکه شهرداری مزارشریف حق فروش آهن‌ باب را از لحاظ قانونی ندارد.

2. قرار داد دو ناحیه تازه ایجاد شده در شهر مزارشریف که هر ناحیه آن مبلغ 10 میلیون افغانی می باشد اما شخص شهردار آن را بدون داوطلبی به مبلغ 35 میلیون افغانی به شرکت های شخصی خودش واگذار کرده است.

3. قرار داد سرسبزی (گلدان ها) در شهر مزارشریف که مبلغ 13 میلیون افغانی تخمین شده است مگر شخصی شهردار آن را بدون داوطلبی به مبلغ 17 میلیون افغانی به شرکت‌ های شخصی اش سپرده است.

4. ساختمان و بازسازی تعمیر شهرداری شهر مزارشریف که مبلغ 20 میلیون افغانی برآورد شده است اما شخص شهردار آن را به مبلغ 53 میلیون افغانی بدون داوطلبی به (شرکت ظاهر) که از شخص خودش می باشد سپرده است.

5. جمع‌آوری تمام عواید کمربندهای شهر مزارشریف که به طور غیرقانونی صورت می‌ گیرد 10 الی 15 فیصد آن به خزانه دولت سپرده شده و 80 فیصد آن به جیب شخص شهردار واریز می‌ شود.

6. اشخاصی که در امتحان رقابتی بست های اعلان شده شهرداری مزارشریف اشتراک کرده بودند باوجودیکه در این پروسه موفق شدند اما شهردار به جای آنان خویشاوندان خودش را استخدام و معرفی نموده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداری مزارشریف
فساد اداری
نظرات بینندگان:

>>>   عطا از عدالت ووجلوگیری از فساد می زند پس چرا پیش روی شاروال مزار را نه میگیرد

>>>   بچو برو به نور قصه کن که در دهانت طبله میزند.چراجکر خونی برای مردم ایجا د میکنی .

>>>   ... بر فساد پیشه گان, از الله ج میخواهم تمام آنانیکه از مال مردم مال بیت المال و سایر دارایی های عامه به نفع خود و گروه های چنگ طلب خویش استفاده کردند به جزای اعمال شان برساند. و این اعمال ننگین شانرا مردم مظلوم و بیچاره افغانستان هرگز نمی خواهی بخشید. و در روز قیامت همه این فساد پیشه گان همرای دارایی های غیر مجاز و منفور شان به پیشگاه الله ج هیچ جوابی نخواهند داشت و در کنار آن هر جنایت و فجایع را که مرتکب شده اند بشمول حمایت گران شان به جزای ابدی خداوندی مواجه میشوند. وسلام

>>>   ازین اشخاص تطمیع شده ارگ جهت بدنام سازی مسولین موجود بلخ که خواهان دوام کار والی شان هستند بمانند این شخص با معلومات دادگی های غلط اش بسیارها استخدام شده اما اما مردم بلخ که در منطقه حضور دارند وکارکرد خادمین شانرا زیر نظر دارند به چنین حرف های دور از واقعیتاصلا ارزش قایل نیستند .

>>>   مرکز فساد ارگ است.
به بهانه صلح ملیون ها دالر مصرف شود اما نتیجه اش رها سازی داعیشیان گلبیدینی از پلچرخی است.
انتقال جنگ از جنوب به شمال و سپردن جنوب و شرق به داعش و طالب.

>>>   جنرال انور کوهستانی، رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله به اتهام اختلاس صد میلیون افغانی از سوی اداره جرایم سنگین مبارزه با فساد اداری بازداشت شد. آقای کوهستان از جنرالان ارشد وزارت امور داخله است و متهم به اختلاس و فسادهای بزرگ مالی است.

یک منبع در وزارت امور داخله که نمی‌خواهد نامش فاش شود به هشدار می‌گوید: “انور کوهستانی پسر کاکای رییس جرایم وزارت امور داخله است. او از چندی بدین‌سو زیر نظر اداره سیگار یا بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان و حکومت افغانستان قرار داشت.”

این منبع می‌افزاید که رییس کوپراتیف‌های وزارت امور داخله تاکنون ۱۷ بار به اتهام‌های گوناگون بازداشت شده و دوباره رها گردیده است.

بربنیاد گفته‌های این منبع، جنرال انور کوهستانی چهار موتر مدل بالا و چهار خانه گران‌قیمت در امریکا دارد و همین سبب شده است که سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا فعالیت های این جنرال ارشد وزارت داخله را زیر نظر بگیرد که او از کجا توانسته به این همه سرمایه دست یابد.

>>>   فساد اداری زیر ریش ویس برمک را بخوان !

>>>   شهردار مزار اختلاس کرده روان است مگر نور خبر ندارد؟
نور ملق به چور حالا بهترین وقت است برای چوروچپاول کردن . یک توصیه برای تمام کارمندان دولتی در مزار. بهترین وقت برای چور عجله کنید که این وقت دیگر پیدا نمیشود. مقامات در غم خوداستند. شما ازچور پس نمانید که گوش وبینی تان از بریدن میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است