مافیاهای دشت برچی جمع آوری شدند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144869 منبع: پرینت

قریب به یکسال قبل یعنی در 22 مه 2017 میلادی این عکس‌ها را همزمان مرتضوی سخنگوی اشرف غنی، دفتر مطبوعاتی استاد دانش و دفتر مطبوعاتی استاد محقق تحت عنوان: «حمایت قاطع نمایندگان دشت برچی از طرح بهسازی و توسعه جاده شهید مزاری» نشر کردند.

اکنون که یکسال از آن هیاهو می‌گذرد هیچ کاری برای بهسازی دشت برچی و توسعه جاده شهید مزاری انجام نشده است شهرداری کابل برای فریب افکار عامه از دو روز به این سو تحت عنوان: «بهسازی دشت برچی» کراچی وانان و دستفروشان غریب را که از روی مجبوری و برای تامین نان خانواده شان به این شغل‌ های کاذب روی آورده‌ اند از کنار سرک‌ های دشت برچی جمع‌ آوری می‌ کند.

مقصر اصلی حکومت فاسد و مافیایی است که با آن همه کمک‌ های خارجی نتوانست حتی برای مردم پایتخت اشتغال فراهم سازد بنابراین مردم به این شغل‌ های کاذب و روزمره روی آورده‌ اند که هم خودشان تحقیر می‌ شوند و هم برای دیگران ایجاد مزاحمت و سد معبر می‌ نمایند حالا هم شهرداری کابل و حکومت فاسد و مافیایی بدون اینکه مکانی را برای دستفروش‌ ها در نظر بگیرند آنها را با خشونت از کنار جاده‌ ها جمع‌ آوری می‌ کنند.

جالب اینجا است که‌ برخی از اعضای کندک مشاورین به جای اینکه از حکومت فریبکار و شهرداری مافیایی کابل انتقاد کنند که چرا همان وعده داده شده یکسال قبل را برای «بهسازی دشت برچی و توسعه جاده شهید مزاری» اجرا نکرده و نمی‌ کنند، دستفروشان را مافیا خوانده و از شهرداری کابل بخاطر برخورد قاطع با این مافیاها (دستفروش‌ ها) حمایت و تقدیر کرده‌ اند.

واقعا اینجا افغانستان است و همه چیز برعکس معنا می‌ شود، مافیاهای حکومتی و جیره‌ خواران آنها که به جای ارایه خدمات به شهروندان تمام سرمایه ملی و کمک‌ های بین‌ المللی را چپاول و برای خودشان قصرها، شهرک‌ ها و شرکت‌ ها ساختند وقیحانه دستفروشان بیچاره را که به خاطر خرج خانه شان به شغل کاذبِ دستفروشی روی آورده‌ اند مافیا می‌ خوانند.

منظور بنده این نیست که دستفروشان را جمع‌ آوری نکنند بلکه انتقاد من این است که چرا برای آنها جایی در نظر نگرفته‌ اند؟ چرا آنها را مافیا می‌ گویند؟ چرا شهرداری کابل و حکومت مافیایی و فریبکار همان طرح بهسازی دشت برچی را عملی و سرک‌ های فرعی را نمی‌ سازند؟


نمایندگان دشت برچی کابل افغانستان دانش مرتضوی محقق

نمایندگان دشت برچی کابل افغانستان دانش مرتضوی محقق

نمایندگان دشت برچی کابل افغانستان دانش مرتضوی محقق



محمد نسیم جعفری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دشت برچی
دستفروشان
نمایندگان
نظرات بینندگان:

>>>   پسا ... رسوايى ديگر؛ 'ناف اصلاحات' ما با تقلب بريده شده؟
اطلاعات روز: در خلص سوانح هاشمى عضو جديد كميسيون انتخابات نوشته شده كه وى مدرك لیسانس‌اش را در سال ۲۰۰۸ از 'دانشگاه بین‌المللی D1 واشنگتن امریکا' گرفته است. جست‌وجوهای ما نشان می‌دهد که چنین دانشگاهی (دقیقاً با این نام) در دنیا وجود ندارد.
مسلم_شيرزاد

>>>   خبرنگاران هرات
شاهراه قندهار کابل که با هزینه یک میلیارد دلار ساخته شده!!
مسئولیت تخریب این راه بر عهده کیست؟
چرا همه در برابر این جنایت بزرگ ساکت اند؟

>>>   اوغمخوردشت برچی برخیز غم کنرو پکتیکا رانیز بخور

>>>   نافرمانی مدنی در شرف آغاز است.
غنی را باید با چک چک پراند.
اینها شرم ندارند وغیرت را اصلن نمشناسند.

>>>   آیا تمام جاده های کابل اعمار شده است، غیر از جاده شهید مزاری؟
آیا دشت برچی ناف کابل و بامیان ناف افغانستان است، که باید همه چیز آن ساخته و بافته شود.
نه برادر، یکبار به اطرافت نگاه کن، بعد اینقدر توقعات بلند را مطرح کن.

>>>   اقای شیر زاد تشکر از کشیدن دروغ و فریب که در مورد سند تحصیلی اقای هاشمی سابق کلینر مسلمیار دریور معلومات ارایه کردهاید وقتیکه ارگ بخواهد از بیسواد فیلسوف جهان و از نسان با دانش یک شخص ........... نشان میدهد اینکار حکومت مافیایی است که فعلا در کشور ما زانو زده اما فعلا مردم ما از تمام ترفند ها و فریبکاری ها و اغوا گری هاو خیانت های ارگ بیخبر نیست و بی خبر نمی ماند مانند شما جوانان که در پی تحقق عدالت اجتماعی هستید .

>>>   شماانتظار دارید که مشاورین و سخنگویان دولت اشرف غنی منتقد ایشان شوند؟!!
اگر از دولت و برخی از کارهای دولت انتقاد کنند، از پست شان برکنار می شوند.
زلمی از بدخشان

>>>   بودجه ملی و بین المللی برای پروزه داعش و طالب سازی در شمال مصرف میشود نه سرکهای پایتخت.

>>>   هزاره وچاکلیت هزاره ها را به سرک چی همان سرک دشت برچی هم بسیار است برای تان برویت به قریه های هزار نشین خو

>>>   برادران این جا بحث هزاره، تاجیک و ووو نیست!!! این جا درد مردم بیچاره است. مردم برچی مثل سایر مردم کابل و افغانستان غریب و فقیر هستند.اگر دست فروشی در کنار سرک نکنند چه کار کنند؟؟؟ راست میگوید باید یک جاهای برای کار این مردم در نظر گرفته شود!!! همینطور برای کراچی های کوته سنگی و جاهای دیگر!!!

>>>   انجمن شهرسازان افغانستان:
Afghan_Urbanplanners:

غرب کابل: بازنمایی تبعیضات قومی-مذهبی در کالبد شهر :
1.شهرها به عنوان بستر فعالیت های انسانی، همواره شاهد حضور جریان های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی بوده اند، بر آن ها تاثیر گذاشته اند و از آن ها تاثیر پذیرفته اند.گاهی شهرها ، به سان شهرهای چینی که سعی در تبیین مفاهیم مذهبی در کالبد شهر داشته اند، آگاهانه تبدیل به بستری برای بروز این باورهای مذهبی شده اند. گاهی به سان شهرهای هندی، بیش از هر چیزی مبین، اعتقادات کاستی بوده اند و گاهی نیز به طور غیر آگاهانه تبلور نیروهایی اجتماعی-سیاسی-اقتصادی رایج زمانه بوده اند.

2.همیشه صحبت کردن از افغانستان و شرایط اجتماعی-اقتصادی و سیاسی اش، با پیچیدگی های خاصی همراه است که درک کردن این پیچیدگی ها، حتی برای صاحب نظران و اندیشمندان سخت و گاهی غیر ممکن بوده است.درک این پیچیدگی ها در شهر نیز که خود معلول این شرایط اجتماعی و اقتصادی و سیاسی است ، اگر نگوییم بیشتر، اما به همان اندازه سخت و غیر قابل توضیح است. اینکه چرا قسمت وسیعی از پایتخت یک کشور اینگونه و با حداقل خدمات و تاسیسات و تجهیزات شهری شکل گرفته و توسعه یافته، اینکه چرا مدیریت شهری هیچگونه اقدام جدی در جهت کاستن مشکلات این قسمت از شهر کابل انجام نمیدهد وهزاران سوالات این چنینی ، سوالاتی است که به ذهن متبادر می گردد و به راحتی نمی توان پاسخی برای آن یافت.

3. گتو در ادبیات شهرسازی به محله ها و یا مناطقی از شهر اطلاق میگردد که اکثریت ساکنان آن از یک قوم و نژاد هستند که اغلب در اثر فشارهای اجتماعی-اقتصادی-سیاسی ناشی از در اقلیت بودن، در یک مکان خاص تجمع گزیده اند تا حداقل از این طریق، کمی از فشارهای ناشی از زندگی در شرایط نابرابر بکاهند. آقای محمد علی کریمی فارغ التحصیل رشته ی ارتباطات از دانشگاه اتاوای کانادا در رساله ی ماستری خود از غرب کابل به عنوان یک گتو یاد می کند و در طی یک تحقیق علمی ثابت می کند که غرب کابل ، بروز کالبدی، تبعیض سیستمی علیه مردم هزاره است که از دسترسی به منابع، خدمات و فرصت های مختلفی که در تمامی سطوح و به طور برابر،باید در اختیار تمامی شهروندان باشند، محروم گردیده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است