اوضاع را از مردم بپرسید نه از ارگ
نشست های تشریفاتی شورای امنیت با دو سه نفر حکومتی بی فایده است. آنان واقعیت های عینی جامعه و آنچه در کشور می گذرد و بر شانه های مردم سنگینی می کند را به شورای امنیت نمی گویند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144859 منبع: پرینت

درحالیکه نزدیک به یک ماه از منظوری استعفای والی بلخ می گذرد و خبرها از بی نتیجه ماندن گفتگوهای دوجانبه و نیز آمادگی ها برای تقابل نظامی برای استقرار والی جدید حکایت دارد، والی بلخ با اتکا به حمایت های مردمی خود در سراسر کشور قصد دارد در این سمت باقی بماند. همزمان با این تنش ها هیات شورای امنیت برای بررسی وضعیت همه جانبه افغانستان به کابل آمده است و بعید بنظر می رسد آنان از پشت دیوارهای سمنتی و طرف حکومتی بتوانند واقعیت های سیاسی و امنیتی کشور را متوجه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز یکشنبه 24 جدی 96 در واکنش به اداره ارگان های محل در بی اعتبار خواندن امضای وی گفت: به اداره ارگان های محل نصیحت می کنم که دیگر در موارد حساس بر انگیز صحبت نکند و در کارهای کلان سیاسی دخالت نکند.

والی بلخ بیان کرده است که اداره ارگان های محل در حدی نیست که برای وی تعیین تکلیف کند.

گفتنی است که منیره یوسف زاده رییس اطلاعات و ارتباطات عامه اداره ارگان های محل افغانستان اخیرا گفته بود که از این پس امضای عطامحمد نور بعنوان والی بلخ پذیرفته نمی شود و اجراییاتی بر پایه آن صورت نمی گیرد.

نور درواکنش به این اظهار یوسف زی بیان کرده است که وی بحیث والی بلخ کار می کند و امضای در تمامی ادارات این ولایت نافذ است.

وی درخصوص تهدیدها به قطع معاشات دولتی در این ولایت با امضای وی نیز بطور تلویحی از در اختیار گرفتن عایدات بندر حیرتان هشدار داده است.

این مقام حکومت دراینباره اظهار کرد: حکومت کاری نکند که معاشات کارمندان ادارات دولتی در بلخ را از عواید بندر حیرتان که صدها میلیون دالر است بصورت مستقیم اجرا کنم و نیز اگر وزارتخانه ها برای این امر مشکل خلق کند، بدانند که امرشان در بلخ اجرا نخواهد شد.

والی بلخ خطاب به ارگان های محلی و حکومت گفت: آنان گفته اند که معاشات با امضای والی را اجرا نمی کنند به آنها می گویم که این اشتباه را نکنید که اگر مرا بسیار مجبور کنید از صدها میلیون دالر عواید حیرتان که به کیسه شما می ریزد معاشات را مستقیما اجرا می کنم، آنزمان بسیار برای پشیمانی دیر وقت است و وضعیت از امروز هم بدتر خواهد شد.

وی بار دیگر تاکید کرد که تا زمانیکه حزب جمعیت اسلامی با حکومت به توافق برسد بحیث والی در مقام ولایت بلخ باقی خواهد ماند و منتظر نتایج مذارکرات جمعیت با حکومت است.

نور بار دیگر در این نشست نیز از عملکرد حکومت وحدت ملی انتقاد کرد و افزود که حکومت در تلاش برای ناامن سازی بلخ است.

وی درخصوص سفر هیات شورای امنیت به کابل بیان کرد: کاش شورای امنیت با مردم افغانستان بحث می کرد و معلومات را از آنها می گرفت البته که شکی نیست آنان خود از وضعیت کشور آگاه هستند.

نور تصریح کرد: نشست های تشریفاتی با دو سه نفر حکومتی بی فایده است و آنان واقعیت های عینی جامعه و آنچه در کشور می گذرد و بر شانه های مردم سنگینی می کند را به شورای امنیت نمی گویند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   منبع:
اشرف غنى در جمع از خودى هايش:
در كنار زدن عطا و دوستم تنها يك اشتباه كردم.
نخست بايد عطا را بركنار مى كردم بعد عمليات روى دوستم را اجرا ميكردم!

>>>   من مردم هستم اینقدردارائیها راازکجا کردی ؟

>>>   عطا دوذ نقص اش جز به خودش می راساند یک تعداد انساهای ........... و بعضی از افرادیکه منغعت دوذاش در وجود عطا سراغ و جستجو میکنند عطا را پشتیبانی میکنند دیگر هچ کس از او حمایت نمکند. ما تاجک ها باید از شخص حمایت نمایم که حداقل بتواند یک دید و بینش دروست مرا مظهر و ارایه نماید. عطا در شرایطی قرار دارد که فقط سود و نفع شخصی او در خطر است.

>>>   من هم از مردم هستم . در کار های عمده جعل کار استی . در متفکر بودن خود
( که خود را دومی گفتی نمیدانم اولی کیست ؟ )
درغصب اوفیس ریاست جمهوری خلاف قانون اساسی و . . .
رحیمداد رحیم

>>>   این قدر دارایی ها را جمع کردم تا برای چونین روزی فاشیست قبیله را شکست دهم

>>>   Mutaref
آيا حكومت توافقي، توافقي تر مي شود؟
يك منبع مي گويد كه اشرف غني احمدزي به عنوان نامزد انتخاباتِ ٢٠١٩ با معاونيت اولِ دكتور عبدالله و معاونيت دوم، سرور دانش وارد رقابت مي شود.
اين در حالي است كه اشرف غني در اكثر جلسات هفته وار، داكتر عبدالله را در كرسي دست راست و دانش را در دست چپش مي نشاند و كمپاين را آغاز نموده.

>>>   بی وجدان چوکی میراث مادرت نیست رها کن کم دزدی کردی خاین

>>>   ترا بخدا قسم که دارایی هارا از کجا جمع کردی که اینقدر داد میزنی ؟ دروغ گو در غضب خدا گرفتار شود.

>>>   پدرانت فاشست وقبیله را شکست داده نتوانسته ونه میتواند بیغم باش

>>>   تاکه تظیم درافغانستان وجودداشته باشد مردم افغانستان روی صلح ودوستی را به چشم نخواهد دید چراکه این تنظیم ها تخم کاشته پاکستان است بورد پاکستان درهمین تنظیم ها است تاصدسال دیگر بین خود جورنمیاید اگرتنظیم درافغانستان ازبین برود همان روز دست پاکستان وایران ازافغانستان کوتا است .مردم افغانستان به گپ های اینها بازی نخورید اینها خون اشام ،جاطلب ،قدرت طلب ،زورگوه به غم ماوتونیست به غم شرکت دالراست اگرباز یک باردیگر غفلت کردید صدسال دیگر پشیمانی میکشید .

>>>   ماچقدر بیخبریم که پشتونها یا................مصروف پاکسازی
فارسی زبانهاهستند درهمه عرصه هاحالا اخرین سنگرفارسی زبانهاشده بلخ ببینیدکه چی نیرنگهای رابکارمیبندندکه بلخ راخلع کنند وتسلیم گلبدین حکمتیارکنندتاکه دراتخابات اینده هیچ مانع پیش رویشان نباشدطایفه اشپشیها یکتازمیدان باشند وهمان ظلم های صدسال پیش رادوباره سرمردم تکرارکنند وخودشان چرسی وبنگی ومعتاد وپودری چوپان و کوچی و شترچران و دزد وکیسه بر هرکسی که برابرشد فقط .............باشد وپشتون ریس جمهورافغانستان شود وهیچ کسی هم نتواند اعتراض کندهرقدرهم کمکهای جامه جهانی برای افغانستان صورت بگیرد همگیش راخرچ ............داخل افغانستان وانطرف خط دیورند کنندبخاطریکه که انهاهم دغه هستند واوغان اماغافل ازاینکه اقوام غیرپشتون دیگرانسانهای صدسال پیش نیست وهمه حرکات فاشیستها رازیرنظردارند وهمه خطاکاریهایشان به ترازوی اشتباهاتشان گذاشته خواهدشد
تااینکه روزی محاکمه شان فرابرسد و زره زره درمقابل مردم جواب پس بدهندنسل اینده فارسی زبانان که بیشک نسل روشن وآگاهی است باید ازاین ظالمان توسط زبان علم ودانش بپرسندکه درطی این مدتهای که برقدرت درافغانستان تکیه زدندچی دست اوردی داشتند چراکشور ازپیشرفت وترقی بازماندند چراهمیشه سعد پیشرفت افغانستان درهمه جوانب شده این قوم فاشیست
چراهمیشه دروطن .............فروشی پیشقدم میشوند و ازنام اسلام اسفاده بیجای میکنند امیدوارم که روزی شودکه مردم افغانستان به حق واقعی خودبرسند.
هموطن

>>>   بیچاره نور به مدعی میگوید که قاضی باشد وانصاف بدهد!
از اظهارات اخیر تلیرسون معاون ریاست جمهوری امریکا معلوم میشود که در اصل فرمان برکناری نور را انها صادر نموده اند وگرنه غنی وعبدالله این بی ادبی را نمیکردند متوجه شوید که تلیرسون میگوید{انتقال قدرت در بلخ بصورت مسالمت امیز حل گردد}به این معنی که انتقال حتما صورت بگیرد وما درانجا برنامه های جابجای داعش را داریم وبسیار پروژه های ما ناتمام مانده باید نور پس گردد اما به شکل مسالمت امیز وضمنا به نور ابلاغ میدارد که اصل برکناری را انها انجام داده اند وکسی اهل راز وازخود ما انجا بیاید تا با اطمینان پروگرامهای اشغال وتجاوز را تکمیل نمایم و...
ازهمین رو داود را می اورند او را بیست سال با پرویز فرزند داود در لندن تربیه نمودند وبالایش اطمینان حاصل کردندحال میشود داود ودر پشت سران پرویز این غلام حلقه بگوش انگلیس را بیاورند تا حق وفا داری وپاس تعلیم وتربیت بیست ساله را ادا نمایند
مگر اقای نور نمیدانند ویا خود را گول میزنند که از ستون پنجم در دولت صحبت مینمایند درینجا نه ستون اول است ونه دوم وسوم وچهارم که ستون پنجم وجود داشته باشد فقط یک ستون موجود است که همه امور بدست وقدرت انهاست وان خارجی ها وصاف این که انگلیس وامریکاست این دیگر ستونچه ها همه تابع وفرمان بردار اند وتطبیق کنندگان فرمان ارباب وطالب وحکمتیار وداعش را انها ساحته ودرینجا تورید نموده اند تمام محللین وسیاست مدار ها وحتی روسها وچینای ها از اصل موضوع خبر امد ولی جسته وگریخته حرف میزنند واصل موضوع را بیان نمیدارند من جمله اقای نوروقتی تبدیلی اقای نور از بلا تشبیه والعیاذا باللهاز لوح محفوظ{قصر سفید}امده است وبیانات تیلرسون هم به ان دلالت دارد دیگر چاره ای نیست غیر از تکمیل برنامه
انا لله وانا الیه راجعون
لالی از ننگرهار

>>>   مشت این کثافت ها حال باز شده. اطلاعات امریکا بسیار چیز هائی را که دیروز نمیدانست امروز میداند و این مار های آستین را شناخته اند.
فعالین ضد قبیله باید لابی گری موثر تر و فعال تر داشته باشند و همیشه با نامه های محرم و نامه های سر گشاده اطلاعات دولتی و پالیسی سازان امریکا را از سهو استفاده و فریب امریکائی ها توسط این افراد چون خلیلزاد در قبال سیاست های امریکا در مورد کشور ما معلومات دهند و روشنگری کنند.

>>>   فاشیزم قبیله همین حالا در ضعیف ترین و شکننده ترین حالت اش قرار دارد و مردم تمام ارزش های فاشیست های قبیله را به چالش کشیده اند، بشمول نام اوغان که هیچوقت نام ملی نشد و نمیشود، تمامیت خواهی قدرت آنها را که از دست داده میروند، و بسیار ارزش های دیگر آنها را.
خاطرت جمع باشد

>>>   نور نه تنها که بیچاره نیست قبیله را با تمام امکانات دولتی اش و بادار های خارجی اش بیچاره و زبون ساخته.

>>>   نور نه تنها که بیچاره نیست قبیله را با تمام امکانات دولتی اش و بادار های خارجی اش بیچاره و زبون ساخته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است