پیشنهاد گشایش دفتر طالبان در ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144857 منبع: پرینت

گفتگوهای غیررسمی میان هیاتی از کابل و نمایندگان طالبان در ترکیه وارد دومین روز شده است. یکی از اعضای این هیات گفته است هدف این مذاکرات زمینه‌ سازی برای مذاکرات رسمی و جدی بین حکومت افغانستان و گروه طالبان است و تا حال پیشرفت خوبی داشته است. شورای صلح می گوید همایون جریر و عباس بصیر نمایندگان رسمی مذاکرات نیستند اما صلاحیت دارند تا نظریات حکومت را با طالبان مطرح کنند در حالیکه همایون جریر می گوید پنج عضو طالبان از تمامی شاخه‌ های این گروه نمایندگی می کنند طالبان اما می گویند هیچ یک از اعضای این گروه در این نشست شرکت نکرده است.

ملا عبدالرووف که خود را نماینده گروه طالبان در این مذاکرات معرفی کرد با اشاره به "تفاهماتی" که در این مذاکرات مقدماتی و غیررسمی تفاهم صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که در آینده نماینده باصلاحیت هر دو طرف گفتگو کنند. این در حالی است که ذبیح‌ الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان می خواند مذاکرات ترکیه را "جعلی" و "دسیسه استخباراتی" خوانده و تاکید کرده که حضور نماینده طالبان در این مذاکرات "حقیقت ندارد". اما ملا عبدالرووف گفت که شمار کمی از افراد در درون گروه طالبان هستند که براساس "منافع شخصی" خود مخالف مذاکرات بین افغان ها و خواستار مذاکره با آمریکایی‌ ها هستند. از سوی دیگر در این نشست دولت ترکیه به طالبان پیشنهاد گشایش دفتر در این کشور را ارایه کرده است.


طالبان نمایندگان افغانستان ترکیه انقره



میراحمد خواجه

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نمایندگان افغانستان
ترکیه
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   اين ديگر چه مسخره گى است؛ پس اينها قصه كردن تركيه رفته بودند؟
حكومت: اشتراك كنندگان نشست ترکیه از ما نمایندگی نمی کنند.
طالبان: از ما هم اشتراك كنندگان نشست ترکیه نمایندگی نمی کنند.
مسلم_شيرزاد

>>>   اين عكس ها جالب است. جالب تر اينكه نماينده دولت هم از حزب اسلامى است

>>>   تا وقتى ساخت و روابط قدرت در چارچوب استقرار نظام فدرال به نحو افقي دموكراتيك و غيرمتمركز نشود، امكان رهايى جامعه از دست تماميت خواهان و تكوين و توسعه مردم سالارى در كشور امرى ناممكن خواهد بود. زيرا اين پديده رخصت به حاشيه راندن ساختارهاى سنتى و پيشامدرن و غير مدنى را به شهروندان نمى دهد و در فرآيند بسط هژمونى خويش، به بازتوليد و نهادينه سازى مداوم آنها خواهد پرداخت.
عبدالله پیمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است