اسناد حامیان تروریزم به هیات شورای امنیت داده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144852 منبع: پرینت

غنی اسناد و شواهد تحریک، فعالیت، آموزش و تمویل گروه های تروریستی در خارج از کشور را به اعضای شورای امنیت سپرد.

محمداشرف غنی رییس‌جمهور کشور شام روز یکشنبه 24 جدی 96 و هیات شورای امنیت به ریاست خیریت عمروف رییس دوره ای شورای امنیت پیرامون اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه، همکاری‌های منطقوی، مبارزه با پدیده‌های تروریزم، فساد اداری، مواد مخدر و قاچاق آن، تسریع پروسۀ صلح، آمادگی‌ها برای انتخابات، اصلاحات در عرصه حکومتداری، تقویت نظام، مشارکت زنان، نقش سازمان ملل متحد در افغانستان بخصوص در زمینه‌های امنیتی و انکشافی و روی مجموع پیشرفت‌ها طی سه‌سال اخیر، بحث و تبادل نظر نمودند.

رییس جمهور در این دیدار بر افزایش فشارها بر کشور پاکستان و همزمان پیشبرد گفتگوها تاکید کرده و اظهار کرد: تلاش‌ها بخاطر بهبود روابط دو کشور صورت گرفت اما از جانب پاکستان در همکاری‌های منطقه‌ای نتیجه‌ای در پی نداشت.

غنی به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان اشاره کرد و نمونه‌ها و شواهدی را در باره تحرک، فعالیت‌ها، آموزش و تمویل گروه‌های تروریستی به شمول داعش در خارج از افغانستان، به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شریک ساخت.

وی افزود که تروریزم تهدید مشترک برای همۀ کشورهای جهان است و عواقب منفی آن متوجه همه نیز می‌شود.

رهبر حکومت وحدت ملی با بیان اینکه کمک ها و امکاناتی که در گذشته برای برگزاری انتخابات فراهم شده بود بشکل موثر استفاده نشد کرد: حکومت اراده قوی برای برگزاری انتخابات دارد و بعنوان رییس جمهور این حق را به خود نمی دهم که در امور کمیسیون انتخابات دخالت کنم.

خیریت عمروف سفیر قزاقستان در ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: برای بررسی پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف در افغانستان بخصوص روند صلح و اینکه چگونه این پیشرفت‌ها را تسریع ببخشیم به کابل سفر کرده‌ایم و هیات موظف است که راه هایی را با هدف هماهنگی و همکاری بیشتر میان سازمان‌های منطقه ای و بین‌المللی در افغانستان جستجو کند.

نیکی هیلی نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد نیز در این نشست ضمن قدردانی از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در راستای مبارزه با تروریزم گفت: امریکا با مردم افغانستان کار می‌کند و می‌خواهیم اصلاحات و انکشاف واقعی را در این کشور مشاهده کنیم تا از همکاری‌های خویش اطمینان حاصل نماییم.

هیات شورای امنیت در پایان دیدار حمایت خود را از پلان ها و برنامه های حکومت ابراز کردند و خاطر نشان کردند که سازمان ملل برای پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان و تامین صلح و ثبات آماده همکاری می باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   گزارش_فوری
داعشیان با ۱۳ هزار زن #جهاد_نکاح کرده اند و حتی بالای زنان یکدیگر نیز در غیاب همدیگر ...کرده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است