عصبانیت شدید پیونگ یانگ از کوریای جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144849 منبع: پرینت

کوریای شمالی به شدت از سخنان اخیر رییس‌جمهور کوریای جنوبی درباره نقش آمریکا در مذاکرات دو کره انتقاد کرد.

کوریای شمالی با صدور بیانیه ای شدیداللحن از سخنان مون جائه این، رییس جمهور کوریای جنوبی در خصوص نقش رییس جمهور آمریکا در شروع مذاکرات میان دو کوریای به شدت انتقاد و تهدید کرد از تصمیم خود برای شرکت در بازیهای المپیک که قرار است در سال 2018 در پیونگ چانگ کوریای جنوبی برگزار شود، عقب نشینی خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، این بیانیه تنها چهار روز پس آن صادر شد که «مون جائه این» در کنفرانسی مطبوعاتی که در سال جدید میلادی برگزار شده بود، مدعی شد از سرگیری مذاکرات میان دو کوریا را باید تا حد زیادی به حساب ترامپ نوشت و تحریم های شدیدی که آمریکا اعمال کرده، سبب کشاندن کوریای شمالی به میز مذاکرات شده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی در مقاله ای با عنوان «دولت کوریای جنوبی نباید اشتباه کند» اعلام کرد : این سخنان بی باکانه مانند آب سردی بود که در مرحله آشتی ریخته شد و شگفت انگیز و نا امیدکننده است.

این خبرگزاری همچنین به سخنان رییس جمهور کوریای جنوبی که در خصوص امکان دیدار با رهبر کوریای شمالی برای مذاکره سخن گفته بود، اشاره کرده و نوشت: عاقلانه نیست که بی باکانه بگوییم برگزاری این نشست تنها در صورتی که نتیجه داشته باشد، امکان پذیر خواهد بود.

کوریای شمالی همچنین بصورت غیرمستقیم تهدید کرد که از تصمیم خود برای شرکت در المپیک پیونگ چانگ 2018 عقب نشینی خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: کوریای جنوبی باید محتاطانه رفتار کند؛ چرا که قطاری که هیات کوریای شمالی را به المپیک منتقل می کند، همچنان در پیونگ یانگ است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای جنوبی
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است