ترکیه: به نیروهای ایتلاف آمریکا حمله می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144838 منبع: پرینت

سخنگوی رییس جمهوری ترکیه گفت: حضور نیروهای نظامی کرد در سوریه «غیر قانونی» است و ترکیه بدون توجه به کمک ایتلاف آمریکایی به آنها حق مداخله نظامی در مناطق حضور این گروه‌های تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند.

ساعتی پس از اعلام خبر نیروی مرزی تحت حمایت ایتلاف آمریکایی در مرزهای ترکیه و سوریه، ترکیه واکنش شدیدی به این خبر نشان داد.

ایتلاف بین‌المللی موسوم به ایتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که به همراه گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در سوریه تشکیل دهد؛ نیرویی که حضورش بر مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و رودخانه فرات متمرکز خواهد کرد.

آنطور که روزنامه جمهوریت خبر داده، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌ جمهوری ترکیه در واکنش به این خبر گفته: «ترکیه اقدامات لازم برای دفاع از منافع و امنیت ملی خود را به کار خواهد بست.»

ترکیه که همین حالا هم تحت نام عملیات «سپر فرات» نیروی نظامی به سوریه وارد کرده، در واکنش به عزم آمریکا برای استقرار شبه‌ نظامیان کرد در مرزهای ترکیه و سوریه، باز هم به اعزام نیروی نظامی بیشتر به سوریه تهدید کرده است؛ دولت مرکزی سوریه که دولتی قانونی و دارای کرسی در سازمان ملل متحد است، بارها گفته که حضور این نیروها «غیر قانونی» است ولی این شکایت، تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ابراهیم کالین بی‌توجه به این نقض حاکمیت دمشق در روز روشن گفته است: «ترکیه حق مداخله نظامی در مناطق حضور این گروه‌های تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند.»

آمریکا که این روزها کردهای مسلح سوریه را در رقه جایگزین داعش کرده، بر سر تروریستی بودن این گروه‌ها با ترکیه اختلاف نظر جدی دارد.

کالین گفته که این تصمیم آمریکا «گامی نگران‌کننده» است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است