ایتلاف سیاسی یک برنده دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144801 منبع: پرینت

به یاد داشته ‌باشیم ایتلاف سیاسی یک برنده دارد:

1. آنکه آگاهی و تخصص بیشتری از دیگران دارد.
2. آنکه قدرت مانور بهتر از دیگران را به نمایش می‌ گذارد.
3. آنکه منطق زمان را بهتر از دیگران شناسایی و درک می‌ تواند.
4. آنکه منابع بیشتری از دیگران برای ایتلاف خلق می‌ کند.
5. آنکه زبان بازیگران بین‌المللی را بهتر بلد است.

کسانیکه از این پنج مولفه بی‌ بهره‌ اند شکست‌ خوردگان ایتلاف سیاسی هستند. آنها با حضور در ایتلاف ژست‌ های قدرت را به‌ نمایش می‌ گذارند یا موتلفینِ نمادین هستند. این ضعف سبب تقویت بازیگران دیگر در ایتلاف می‌ شود. قدرت را دارندگان پنج مولفه ی بالایی به‌ رخ می‌ کشد.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای ملک ستیز از یک گزینه دیگری که اشرف غنی برای کسب قدرت اش کار گرفته نام نبردید که عوام فریبی و چم وخم کردن درمقابل حریف اش و عهدو پیمان شکنی و از هم بدتر قومگرایی و دامن زدن به نفاق قومی سمتی و منطقوی که عالی جناب بکار برده است .

>>>   Salam
ما و ياران و دوستان مبارز و عدالتخواه ما هم در داخل و هم در بيرون مرز كشور بعد از معامله يى ننگين بن و در اين هفده سال اخير با ديد راهبردى و استراتيژيك به قضيه كشور ديديم و فريب جلوه هاى دروغين بازيگران معامله گر و بى انديشه را نخورديم و باور داشتيم كه اشغال خارجى ها و حكومت هاى دست نشانده نتنها راه حل نيستند بل مشكلات كشور را مضاعف مى كنند و بحران و فاجعه را ابعاد جديد مى بخشند . در اين هفده سال هر چند زمينه هاى مساعدى بودند كه وزير و دبير مى شديم و مانند ديگران در خدمت حكومت هاى دست نشانده قرار مى گرفتيم ، از ما هم اروپاى ها ، هم امريكاى ها و هم كرزى دعوت كردند تا جز حكومت شان شويم اما پاسخ دسته جمعى ياران وفادار ما اين بود كه اين نظام مشروع و پاسخ گو نيست و در چنين ساختار استبدادى نمى خواهيم شريك و فاسد شويم.
جناب استاد ربانى شهيد چندين بار از شخص من دعوت كرد تا جز اين حكومت شوم تا در آينده در سياست مطرح گردم اما براى استاد گفتم كه من به اين رژيم مزدور باور ندارم و ساير دوستان مان هم اين زمينه ها را داشتند .ما در اين هفده سال به آيديال هاى خود وفادار مانديم ، معامله نكرديم و دوستان وياران مان با قبول خطر تابوى هاى قبيله را نامقدس ساختند و در كنار جوانان مبارز شب و روز قرار گرفتند و همه يى خطر ها را شجاعانه پذيرفتند ، ما موسمى عمل نكرديم هر جا صداى عدالت بلند شد ما آنرا بلند تر صدا زديم . راه حل ما نظام فدرال بود و بسته هاى زيادى را براى حل بحران افغانستان در ابعاد مختلف پيشكش كرديم ، نگذاشتيم تا قبيله راحت بخوابد ، با كمترين امكانات در مقابل اشغالگران ايستاديم ، آنها را دوستان جهانى نخوانديم و در حضور شان آنها را اشغالگر ناميدم، در اين راه مورد تهديد وتوهين لومپن هاى تاجيك قرار گرفتيم ، اما به خود و انديشه هاى عدالتخواهى باور داشتيم ، خدا را شكر گذاريم كه در هيچ جفا و خيانتى سهم نگرفتيم ، باور مان اين است كه روزى اين آيديال ها جا خواهند افتيد و استخوان هاى ما در چشم تاريخ نخواهد پوسيد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است