کسی حق تعیین سرنوشت جنایتکاران را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144798 منبع: پرینت

«رهایی جنایتکارانی که مرتکب جنایات علیه بشریت شده‌ اند از صلاحیت هیچ‌ کسی نیست بجز دادگاه‌ های قبول‌ شده، ویژه‌ ی جنایات جنگی و حقوق بشری»

این اصل کلیدواژه های حقوق بین‌ الدول، حقوق بشر جهانی و حقوق بشرخواهانه ی بین‌ الملل است. عدالت‌ گریزی بنام تفاهمنامه‌ های سیاسی دامنه ی تخطی‌ های حقوق بشری را در دولت گسترده می‌ سازد. هیچ سیاستمداری در هر مقامی‌ که باشد حق تعیین سرنوشت جنایتکاران جنگی را ندارد. هر گروهی که دست به جنایت علیه بشریت می‌ زند محکوم به سزای تعیین شده مطابق حقوق قبول‌ شده‌ ی بین‌ الدول است که از صلاحیت رهبران سیاسی دولت‌ ها برون می‌ باشد. جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت محسوب می‌ شود از این رو جانیان این نوع جنایات توسط دادگاه‌ های ویژه مورد پیگرد حقوقی قرار می‌ گیرند.

در کشور ما نیز جنایت علیه بشریت اتفاق افتاده است. جنایت علیه بشریت به‌ معنای نابودسازی دسته‌ جمعی گروه‌ های اجتماعی یا نسل کشی، قتل‌ های دسته‌ جمعی، حمله به محلات مزدحم، حمله به بیمارستان‌ ها، مکاتب، ادارات عامه و نهادهای خیریه گفته می‌ شود. جنایتکاران این نوع جنایات را هیچ مقامی نمی‌ تواند معذور از کیفر حقوقی بسازد. حتی در حقوق بشرخواهانه ی بین‌ المللی آمده‌ است که اگر رهبران دولت‌ ها چنین جنایتکاران را مورد عفو قرار دهند شامل جنایات علیه بشریت می‌ شوند.

- پس آقایان لطفا مواظب عملکردتان باشید.
- پس نهادهای حقوق بشر و مدنی لطفا مواظب مسوولیت‌ های خود باشید.
- پس نهادهای حقوقی لطفا حرمت حقوق را در برابر «فساد سیاسی» پامال نسازید.
- پس رسانه‌ های با رسالت از کنار اینگونه عملکردها به سادگی گذر نکنید.
- پس جوانان متعهد به ارزش‌ های حقوق شهروندی در برابر قاتلان پدرهایتان سکوت نکنید.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنایتکاران
حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   حق زنده گی کردن اولین،اساسی ترین خق بشری است که دولت ها مکلفیت تامین امنیت جان شهروندانش را مطابق قانون اساسی شان دارند. زمانیکه وضع را در کشور ارزیابی می کنیم می بینیم که دولت وحدت ملی ما از انجام این مسولیت گاهی عاجزند و گاهی هم غفلت می نمایند و زمانی هم امنیت جان مردم را سبب می شوند بنآ به صراحت می توان گفت که بزرگترین ناقض حقوق بشر در کشور شخص رئیس جمهور و دار ودسته اش است .وقتیکه مردم خق زنده گی کردن رانداشته باشد مطرح کردن سایر حقوق بشری هیچ مفهومی ندارد.

>>>   آقای ملک ستیز !
چطوریکه همین جنایتکاران با در خواست رهبر خویش آقای جنایتکار تاریخ قصاب کابل و ویرانگر افغانستان توسط شخص بیکایت قومگرا بدون ان که اکثریت آنها ربع مجازات جنایات خود را سپری کرده باشند بدون قیدوشرط با نمایش مجلل از زندان رها شدن شما و دیگر ملت ستم دیده افغانستان شاهد آن خواهید بود که زود ترین فرصت هر کدام آن از طرف رهبر جناب قصاب صاحب با شمشیر دو رویه بالای گرده های مردم سوار شده و اشدو من السابق به جنایت ، ترور و اختناق می پردازند.کسیکه خصلتش خونخواری و جنایت کار باشد با سپری شدن چند مدت خصلت انسانیت را بخود نمیگیر. فقط تا مستحکم شدن پایه های زعیم جنایتکاران نتیجه را خواهید دید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است