آغاز نشست چهارجانبه صلح در استانبول
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144797 منبع: پرینت

نشست چهارجانبه صلح با حضور نمایندگانی از شورای صلح، گروه طالبان و حزب اسلامی در استانبول پایتخت ترکیه آغاز شده است.

اشتراک کنندگان این نشست گفته اند که این نشست از روز شنبه 23 جدی 96 برای مدت سه روز آغاز شده است.

گفته می شود که داکتر عباس بصیر نماینده کریم خلیلی رییس شورای صلح، حاجی دوا جان احمدزی و همایون جریر از حزب اسلامی، رحمت الله وردک از دفتر طالبان در قطر و ملا رئووف و عبدالحلیم از گروه ملا رسول طالبان در این نشست اشتراک کرده اند.

حکومت، شورای صلح، طالبان و حزب اسلامی تا هنوز رسما در اینباره چیزی نگفته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست صلح
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   چرا تنها حزب اسلامی؟
مگر در افغانستان احزاب دیگری مانند جمعیت اسلامی، محاذ اسلامی، جبهه نجات اسلامی، حرکت اسلامی، حرکت انقلاب اسلامی ، وحدت اسلامی و دیگران وجود ندارد؟

>>>   رهایی جنایت‌کارانی که مرتکب جنایات علیه بشریت شده‌اند از صلاحیت هیچ‌کسی نیست به‌جز دادگاه‌های قبول‌شده، ویژه‌یی جنایات جنگی و حقوق بشری»

این اصل، کلیدواژه های حقوق بین‌الدول، حقوق بشر جهانی و حقوق بشرخواهانهء بین‌الملل است. عدالت‌گریزی به‌نام تفاهم‌نامه‌های سیاسی دامنهء تخطی‌های حقوق بشری را در دولت گسترده می‌سازد. هیچ سیاست‌مداری در هر مقامی‌که باشد حق تعین سرنوشت جنایت‌کاران جنگی را ندارد. هر گروهی که دست به جنایت علیه بشریت می‌زند، محکوم به سزای تعین شده مطابق حقوق قبول‌شده‌یی بین‌الدول است که از صلاحیت رهبران سیاسی دولت‌ها برون می‌باشد. جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. از این‌رو جانیان این نوع جنایات توسط دادگاه‌های ویژه مورد پی‌گرد حقوقی قرار می‌گیرند.
در کشور ما نیز جنایت علیه بشریت اتفاق افتاده است. جنایت علیه بشریت به‌معنای نابودسازی دسته‌جمعی گروه‌های اجتماعی یا نسل کشی، قتل‌های دسته‌جمعی، حمله به محلات مزدحم، حمله به بیمارستان‌ها، مکاتب، ادارات عامه و نهادهای خیریه گفته می‌شود. جنایت‌کاران این نوع جنایات را هیچ مقامی نمی‌تواند معذور از کیفر حقوقی بسازد. حتا در حقوق بشرخواهانهء بین‌المللی آمده‌است که اگر رهبران دولت‌ها چنین جنایت‌کاران را مورد عفو قرار دهند، شامل جنایات علیه بشریت می‌شوند.

- پس آقایان لطفا مواظب عمل‌کرد تان باشید.
- پس نهاد های حقوق بشر و مدنی لطفا مواظب مسوولیت‌های خود باشید.
- پس نهاد های حقوقی لطفا حرمت حقوق را در برابر «فساد سیاسی» پامال نسازید.
- پس رسانه‌های با رسالت از کنار این گونه عمل‌کردها به ساده‌گی گذر نکنید.
- پس جوانان متعهد به ارزش‌های حقوق شهروندی، در برابر قاتلان پدرهای تان سکوت نکنید.

Malek Sitez

>>>   Ariaie
بعد از اين همه نيرنگ و جعلى بازى حالا مذاكرات جعلى !
ارگ باز چى توطيه يى در سر دارد؟
____________
نجيب آروين:
‏مذاکرات "غیررسمی و مقدماتی" برای "زمینه‌سازی برای گفتگوهای صلح" بین دولت و گروه طالبان در ترکیه جریان دارد. در این مذاکرات همایون جریر و عباس بصیر از طرف دولت و پنج عضو طالبان شرکت دارند. سخنگوی طالبان این مذاکرات را "جعلی" خوانده و گفته که نماینده این گروه به ترکیه نرفته

>>>   نه خیر ندارد

>>>   Salam
غنى طالب ها را همان گونه كه حكمتيار را با عزت و استقبال بزرگ داخل كابل ساخت و به او همه زمينه ها مساعد ساخت و برايش صلاحيت بخشيد تا دشمنان ديروزش را بكوبد و توهين كند ، طالب ها را هم خواهد آورد و زنجيز ه اوغانيت و شوؤنيستى خود را محكم تر خواهد كرد، اكنون كه نه مسعود است و نه هم ربانى ، معامله گران حرفوى تاجيك پيش پاى طالب گل خواهند پاشيد و براى طالبان كمپاين خواهند كرد و به استقبال رهبران آنها خواهند رفت و صداى اعتراضات را هم مهار خواهند كرد .رهبران ازبيك و هزاره هم تسليم شده اند و آشكارا خود را افغان مى گويند و در اين روياروى دركنار غنى خواهند بود.

>>>   نماینده استاد عطا هم باید منبعد درجلسات صلح شرکت کند

>>>   کریم خلیلی خود کیست که نماینده اش باشد؟ وای به حال این مملکت نشست با قاتلان پیشوا نسل جوان شاهد نشست های زلیلانه دوستان و قاتلان مزاری است؟؟؟؟؟؟

>>>   حکمتیار امیر عمومی است.

>>>   مگر راکتیار قبلا به اصطلاح با دولت صلح نکرده بود؟

>>>   بعد از مرگ ملا محمدعمر مجاهد! گروه طالبان به دو قسمت تقسیم شد و اختلاف در بین انان به وجود امد ۔ صلح بهترین پیروزی است که تمام مردم به ان فکر می کند ۔ حبیب الله یوسف زی

>>>   Dehate
گفته میشود که استاد عطا محمد نور ازسربازانی که درولایات مختلف مصروف دفاع اند،خواسته است که اگربا اویکجا شوند،دوبرابر حکومت معاش میدهدورخصتی شان بیشترازرخصتی های حکومت درنظرگرفته شده است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است