قانون فقط برسر زبان ها و در لای کتاب ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144785 منبع: پرینت

در کشور ما قانون فقط بر سر زبان ها و در لای کتاب ها و کاغذ پاره ها بیشتر دیده می شود و وجود دارد نه در زندگی اجتماعی مردم. ما هر روز شاهد تصویب یک قانون نو در یک زمینه هستیم اما شاهد تاثیر محسوس و ملموس آن در اجتماع نیستیم. ما دیدیم که قانون منع دخانیات، قانون منع خشونت علیه زنان و ده ها قانون دیگر طرح شد ولی هنوز تاثیر و کارایی آن را در اجتماع ندیده ایم.

قانون منع خشونت علیه زنان آمد اما در اجتماع هیچ تغییر در برخورد مردان با زنان نیامد. وقتی که قانون منع خشونت علیه زنان از متلک گویی ها و متلک بازی های مردان در قبال زنان چیزی نمی کاهد، وقتیکه خواهر و مادر و زنان ما از خانه بیرون می شود تا برگشتن به خانه با صد تا نیش و کنایه، با صدتا نگاه جنسی، با صد تا خشونت جنسی رو برو می شنود. دیگر بودن و نبودن قانون منع خشونت چه فرقی به حال ما زنان دارد؟ اگر زنی مورد خشونت نگاه جنسی و یا متلک گویی های یک مرد در کوچه و بازار قرار بگیرد و به پولیس مراجعه کند، پولیس پی گیری نمی کند که هیچ گاهی به آن زن چند تا حرف نیش و کنایه دار هم نثار می کند پس تصویب این قوانین چه فایده!

شبنم پوپلزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون
زنان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   وحشت قبیلوی در سفارت افغانستان در عربستان سعود
قابل توجه وزارت خارجه:
حضرت الله ذکی کنسول شهر جده کشور سعودی فضای دیپلماتیک را با فضای قمندانی تولی پل بنگی اشتباه گرفته!
این چندمین کارمند این اداره است که از برخورد فزیکی شخص کنسول در مقابل کارمندان شکایت می کند!

کنسولی افغانستان بجای این که یک مرجع دیپلماسی باشد بیشتر به زندان طالبان شباهت دارد عکاسی ویدیو گرفتن و شکایت کردن منع است اگر احدی شکایت کند و یا فلم بگیرد از طرف کنسولی به پولیس کشور میزبان تسلیم می شود تا وی را خروج نهایی نمیاید،چندی قبل شخص کنسول در در یکی از نبشته های خود مردم را تهدید نموده بود که اگر شکایت کنند به مراجع عدلی و قضایی دولت میزبان تسلیم داده می شوند.

تعصب و فساد اداری به اوج خود رسیده پول و واسطه حرف اول را می زنند،برخورد غیر انسانی و بدور از اخلاق با مراجعین به یک امر معمولی تبدیل شده.

پ.ن
دیپلمات های این اداره باید بدانند،اینجا افرادی وجود دارند که از احدی نمی ترسند و راز ها و فساد های شان را بزودی برملا خواهم کرد،ما بی خبر نیستیم از اختلاص ۱۵ هزار دالری اخیر،رفت و آمد ایجنس ها،ساختن اسناد جعلی و.. و.. آگاه هستیم و بزودی جُل همه فاسدین را از آب خواهم برداشت.

>>>   مخصوصا در حکومت "وحدت ملی" اشرفو!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است