جوانان دره صوف یا بلندگوهای تبلیغاتی احزاب مختلف
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144713 منبع: پرینت

حوادث های مستمر و ناگوار که به خاطر پریشانی اذهان و از بین بردن امنیت نسبی دره صوف می شود چه بسا دشوار و تحمل ناپذیر است. اگر جوانان با درایت دره صوف اقداماتی جدی در این موضع نکند حوادث بدتر از این مثل افزایش قوم گرایی، حزب گرایی و سایر آفات که همه را از نعت اتفاق و برادری محروم می سازد. عوامل که این حوادث را به بار آورده قرار ذیل است.

1. یک تعداد از جوانان بخاطر پیدا کردن شغل و وظیفه به دامن یک تعداد افراد ناشایست خود را آویزان کرده اند که حتی اگر آن افراد چنین حوادث را ایجاد کرده باشند این جوانان بخاطر حفظ شغل خود مهر سکوت به دهان می زنند و همیشه حرف های گند آنان را در فضای مجازی بازتاب می دهند که فلانی در کجا سفر کرد، فلانی چنین وعده داده که چنین کار را کند.

2. یک تعداد از افراد که که هنوز به قدرت نرسیده اند یا از قدرت باز مانده اند یا در جستجوی رساندن خود به قدرت اند. طرح های قوم گرایی و حزب گرایی را دامن می زنند که باعث جدایی و دل بدی بین مردم شده است.

3. افرادی که در حال کمین به پروژه سرک بامیان دره صوف است اختلافات و ناامنی ایجاد می کنند تا خود را بزرگ منطقه جلوه داده و از این طریق سکه نصیب اینها شود.

بنابراین اگر هر مشکلی در دره صوف ایجاد شود همه رهبران از این رنج و مصیبت در امان هستند و این تنها مردم هستند که سال ها کشته داده، زخمی شده و اموالشان غارت می رود به هرحال تا جوانان افکار وابسته خود را مستقل نکنند و اتحاد و برادری را بدون درنظرداشت حزب و قوم برای خود حفظ نکنند راه بیرون رفتی نیست. وکلای شواری ولایتی و پارلمان هم فقط مشکل مردم را زمانی بررسی و وعده به حل شدن آن می دهد که در زمان کمپاین باشند.

محمد مصباح مصباح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوانان
احزاب مختلف
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است