شرایط تازه نور برای کنار رفتن از ولایت بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144687 منبع: پرینت

عطامحمد نور شرایط تازه ای را برای کنار رفتن از ولایت بلخ به حکومت پیشنهاد کرد.
وی که عصر امروز در جلسه حمایت جوانان بلخ شرکت کرده بود گفت: والی بلخ را حزب جمعیت انتخاب می کند و اجازه وارد شدن کس دیگری را بعنوان والی به بلخ نمی دهیم.

وی افزود: والی و فرمانده پولیس بلخ را نیز جمعیت معرفی می کند و حکومت با تفاهمی که با شورای رهبری جمعیت می کند، برای من قابل قبول است؛ حتی اگر بگویند که فردا از ولایت بلخ کنار بروم.

نور حکومت را به ادامه گفتگوها با جمعیت اسلامی فرا می خواند و همزمان هشدار می دهد که هرگزینه یی دیگر به غیر از گفتگو، کشور را به بحران خواهد کشاند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   یک پف می زنده دیگه

>>>   در روزهای نزدیک شاهد بر کناری معلم نورک خواهیم شد

>>>   ..............
زود برود بخیر تا ما مردم بلخ نفس راحت بکشیم

>>>   اشتباه بزرگ عطا مخالفت اش با داکتر عبدالله بود و همین باعث تقویت تیم ارگ گردید

>>>   به نطر بنده انجینیر داوود یک شخص تحصیل کرده است امید است تا بلخ را از یک لنده غر زورگو به مراتب خوبتر اداره کند
جاوید فروتن از ترکیه

>>>   این دو تا که قابل مقایسه نیست
یکی دزد بیسواد و لنده غر
دیگری انجینیر و شخصیت ملی

>>>   عطا یک ادم پوفوک هست

>>>   زنده باد انجینیر داوود

>>>   عطا چور نفس های اخر خود را میکشد و حالا بخاطر یک بینی خمیری از این ګپهای کوچه و بازار شروع کرده. تا ړیروز به یک نفر تاکید میکرد و تمام اعضای جمیعت را دلال خطاب کرد و حالا میګوېد که هر فیصله که جمیعت کرد
جمعت از اول جمیعتی را انتخاب میکرد انها یک دزد راپس میکرد دزد دیګر را معرفی ولی دزد اولې نمیخواست که دزدی از دست اش برود و حالا کن دید که حکومت از قاطعت کار میکرد و عطا چور را به هوا میکند کوشش دارد که راه ګریز مناسب به خود پیدا نماید مردم بلخ باید بداند که این دزد صرف انها را برای خود سپر ساخته و صرف استعمال میکند.

>>>   Zareh
ارگ استاد عطا را به محبوب ترین و پر حمایه ترین چهره تبدیل کرد. شاید هم نه ارگ که مقاومت استاد عطا از او تصویر یک قهرمان را مجسم کرد. این تصویر تا زمانی قهرمان باقی خواهد ماند که با ارگ به مخالفت ادامه دهد و هر نوع تفاهم حتی گرفتن پست ها و معرفی والی دلخواه برای استاد عطا بسیار گران تمام خواهد شد. استاد عطا را مردم به عنوان آپوزیسیون حکومت دارند حمایت میکنند و اگر او نقش و جایگاه آپوزیسیون را که اشتباه ارگ و ریاست اجراییه برایش داده با پست ها و تفاهم با ارگ عوض کند، مسلمن حمایت خود را از دست خواهد داد.

>>>   ليست خواهشات خطاي چور هر روز دراز تر ميشود

>>>   اینکه کی والی میشود مهم نیست.
مهم این است که استاد عطا با تمام قوت در بلخ میماند و در زود ترین فرصت کنگره جمعیت را در بلخ باستان برگذار میکند و به تعقیب آن ابتلاف نجات با یک قاعده وسیع و افغانستان شمول عرضوجود میکند و همه با هم میرویم به سوی انتخابات.
این بار هیچ بهانه یی قابل قبول نیست.
یا انتخابات شفاف خواهد شد یا فیام عمومی.

>>>   مشکل از عبدالله است، چون تبدیل شده به مار زیر آستین، باید در مقابل خائین ایستاد شد.

>>>   ما مثل سرنای چی ها هستیم , از روی غندی خیر جریان را تماشا می کنیم وهروقت به یک نتیجه رسیدیم , به سرنای پوف می کنیم ؛ برای ما همین یک پوف کردن مانده ، اگرهمین را هم از ما بگیرند ما از غم و غصه کار های احماقانه بخبه گان بخمه خودمان در داخل زاره کفک خواهیم شد ! نخبه گان بخمه تمام چیز های را که قهرمان ملی با هزاران خون دل , و باخون هزاران نفر بدست آورده بود ، اینها به مفت برای خاطر چوکی و مقام از دست دادند ؛ اینها اند که باید در مقابل فاشسیت ها بیستند و از حقوق مردما دفاع کنند ! اگربزودی دست به اقدمات جدی در مقابل فاشیست ها نزنند , همین چیز های دلخوشک را هم از دست خواهند داد ؛ گذشته از آن که بزودی مردمان ما را از خانه و کاشانه هایشان هم بیرون خواهند کرد و یکبار دیگر زمان کلکانی را تکرار خواهند کرد ؛ همین حالا تمام مناطق ما توسط فاشیست ها زیرنام کوچی ها و مهاجرین در معاصره قرار دارد ؛ آنها در انتظار یک حمله نهایی هستند ؛ فاشیست ها و باداران آمریکایی انگلیسی شان قول قرار و عهد وپیمان نمی شناسند؛ بعضی ها فکر می کنند که آمریکایی ها به فاشیست ها به آن اندازه اجازه نخواهند داد که بار دیگر دست به تاراج مردم ما بزنند ؛ درحالیکه هروز ما شاهد هستیم که چگونه به فاشیست ها کمک میکنند تا قدرت به انحصار خودشان در بیاورند ! من که در آسمان ستاره و در زمین بوریا ندارم , همین یگان پوف از دستم می آید , همین را دریغ نمی کنم ؛ من خودم را بیش از یک سرنای چی نمیدانم , ما پوف می کنیم , بلکم کسانیکه توان دارند بشنوند !

>>>   Jangul
وقتي از مقاومت ، قيام مسلحانه و يا جنگ عليه نابرابري ها حرفي مي زني هموطناني مي آيند و مي گويند :
بانو شما چرا مردم را به جنگ مسلحانه تشويق مي كنيد ؟ مردم خسته اند از جنگ و خونريزي ، صلح مي خواهند .
من مي گويم :
هموطن عزيز وقتي داعش ، طالب و انتحاري نفس فرزندت را مي گيرند و خونش را روي خيابانها جاري مي سازند . پس بايد اتن بيندازي و يا مانند گوسپندان سرت را خم انداخته هر گند و مرداري را پيش رويت انداخته بخوري و دم نزني .
و سرود صلح بخواني ...
آزادي به زور گرفته مي شود نه با حرف

>>>   درود بر شما
سي و چند مليون مگر مي توانند خواب باشند ؟
اگر نصفش خاين و وطنفروش باشند ، آن نصف ديگر بايد هر روز چادر هاي شان را هموار كرده منتظر جمع كردن پارچه هاي گوشت فرزندانشان و يا عضو از خانواده شان از روي خيابانها باشند ؟
اين قوم حتا از آدمها بم ساخته اند . پس مردم را به جنگ عملي نه به چه دعوت كرد ؟
شما كه جنگيده ايد ، و به چشم ويراني و ريختن خون مردم را ديده ايد . مسعود بزرگ هرگز اينرا بهانه نمي كرد . او هميشه تا به شهادت رسيد ، در ميدان عمل بود .
عمل تنها سلاح گرفتن نيست . توانايي هر كس در مبارزه عملش است . عمل يك نويسنده همان قلمش است براي بيداري توده ها و از يك آزاده در جبهه همان تفنگش ...
اين دو بدون هم نمي توانند باشند .

>>>   عبد الله چرا ناگهانی به خواست غنی تسلیم گردید-_
مانند دیگران تیم غنی عبدالله را نیز فریب داده او را ظاهرا تطمیع نموده هند که گویا در انتخابات بعدی عبدالله معاون غنی باشد ویگ دور دیگر نیز بر گرزده های ملت سوتر باشند درین صورت عبدالله نیردوسه صد رای باید داشاه باشد این امر در صورتی که عطا والی بلخ باشد امکان ندارد پس برای تقویت موقعیت عبدالله در مزار شریف مانع بزرگ کهعطا است باید دور نمود عبد الله هم که که لذت قصر سپیدار وعطش خون ملت را فرو ننشانده بیدرنگ این شرط را به سادگی پذیرا گردیده در شورای وزیران مانند انسانهای شرمنده اعتراف نمود که درین اواخراو قناعت نموده که عطا محمد باید کنار برود ولی به زودی عبد الله را نیز به دنبال نخود سیاه میفرستند وبا چشم هی کریان دوباره اظهار ندامت مینماید انگاه فرت از دست رفته است وگریان های عبد الله بی فاید ه میباشد
زید الله بیگ

>>>   بنظر ميرسد كه روز هاي آخير .....غني و أتمر كمونيست دارد به پايان ميرسد ضرالبمثل است ميگن اجل سگ كه ميرسد نان چوپان را ميخورد اجل مثل .......... هم رسيده .

>>>   انتخابات زود هنگام بهترين راه است قبل ازينكه غني و تيمش زمينه تقلب را فراهم كنند .
قدوس از جوزجان .

>>>   استاد بزرگوار عطا محمد نور ریس جمهور آینده کشور است.
غنی و تیم او از این میترسند وومیخواهند با دسیسه های گوناگون مانع به قدرت رسیدن آقای نور شوند و ولی بی فایده است چون کثرت نفوس فارسی زبانان حال معلومدار است.
عزیزی

>>>   باید بامشت به دهن غنی وهم فکرانش کوبید تا به هوش آمده و از جای که آمده اند بروند ورنه بی سرنوشت نجیب دچار خواهند شد.
داود

>>>   در خصوص "مارآستین" باید عرض کنم که خطرناک ترین مهره بوده که در سیاست افغانستان بکار گرفته شده هرگز تاریخ افغانسان در صفحه خود چنین مهره را نداشته، شاید برابر هزار لشکر مفید واقع شده و هنوز یک تعداد دوجنسه ها در "کُردسپیدار"رفت و آمد دارند.
رحمت خان پیلوت

>>>   ایکاش چنان شودکه دوره ای غنی واتمر بقول نویسنده ........به پایان رسیده باشداما با رفتن عبدالله واتمر وغنی وستانکزی وحکمتیار خوشوقتی وبهروزی نمی ایدخارجی ها ازین ها بسیار در کیسه دارند ومزدور های فراوان وحلقه بگوش های زیاد در لاین وتابور استاده اندبه این امید که یکی برود وانها بیایندتا وقتی دلار ارزش دارد وپوند ویوروپر قیمت است این میدان خالی نمی ماند ودست خارجی ها به کسی دراز نیست وبرای استخدام اجینت ها زحمت نمی بینند وتکلیف بخود راه نمی دهند این دلار وبعضا کرسی های موهوم خود غلام تولید میکند ودنباله رو وسر سپرده میسازد
خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به ان ملت سرو کاری ندارد
که حکمتیارش برای دیگری کشت
انهای که ازین مدرک نانخورده اند وازین راه تغذیه شده انددیگر بدون دنباله روی زنده نیستند وخوابشان نمی بردچنانچه گفته اند گرسنه را خواب میبرد ولی اموخته خور را خواب نمیبرد
خدایا به لطف وکرمت این کشور وملت را از شر این قرار دادی ها خلاص نماوکشور ما را ازاد وملت مارا سرافرازبساز
تبنگ چی

>>>   هموطنان عزيز، هيچ وقت فريب تحصيلات ظاهري را نخىوريد، اشرف غني هم تحصيل كرده است، در حاليكه حكومت طالب صد مرتبه بهترتر از اين حكومت پوشالي بود. ما در غرب بغير از تاكسي راني، كار سياه، گارسون هتل ، صفاكاري كدام كاري نميكنيم، به لاف هاي دَاوُدَ لافوك و غني پوفوك فريب نخوريد، اگر اشرف غني هم والي بلخ شود مانند عطاء بلخ را اداره نميتواند، بزرگي و اداره مردم استعداد خداوندي است، در كابل دانشمندان زياد داريم، ولي كابل از جمله ناقص ترين شهر دنيا است.

>>>   نور با همت خود بر این دست نشانده گان غرب و جاسوسان وطنفروش پیروز است . نور تجلی همت و وطنپرستی مردم در برابر استبداد و استعمار است . هرکس اینرا نداند ، خودش هم در قطار وطنفروشان است یا دانسته یا نا دانسته .

>>>   به اميد ان روزي كه همه ي تاجكان نور عبدالله باهم يكي شوند

>>>   Mazdak Farid
در اوج کشمکش ها میان شمال و مرکز داکتر نجیب الله دیداری داشت با فعالین حزبی شهر کابل . محل دیدار همان تالار زیر زمینی وزارت خارجه بود . او در این دیدار خشمگین بود و سخنان تند و تیزی به نشانی " شمالی ها " به زبان آورد . حال و هوای او در آن سخنرانی بیشتر احساسات بود تا تحمل و برده باریِ یک مدعیِ آشتی و مصالحۀ ملی . او به آشتی و مصالحه نه تنها با مخالفین در برون از حاکمیت بل با خودی ها نیز نیاز داشت . او به اولی نپرداخت و به دومی هم نرسید . در وسط آن دیدار او خودش همه شرکت کننده ها را به تنفس و تفریح فراخواند . از هییت اجراییه تنها من او را در آن دیدار همراهی میکردم . هنگام تفریح در اتاق کوچکی که پهلوی تالار بود باهم نشستیم . پس ازچند لحظه خاموشی ؛ آهسته و آرام برایش گفتم که درست نبود که خشم شما این جا نمایان شد . اینگونه نمی توانیم مشکل پیش آمده را حل کنیم و برایش پیشنهاد کردم بهتر می شود تا چند تن از رهبری حزب و دولت را با خود گرفته به مزار سفر کنید و با مسولین آن دیار آش آشتی بخورید ، یک بخشی از پیشنهاد های شان بپذیرید تا رفع کدورت شود و زمینه های کار مشترک با آنها دو باره آماده گردد . پس از سکوت کوتاه برایم گفت : نه ! تا جنرال اسَک را روی سینه های شان ننشانم نمی مانم !

>>>   بزرگترين اشتباه سيا سيون ما درينجاست كه سخن از مذاكره با غني ميزنند در حاليكه غني دشمن عطا و عبدالله است ،چرا سياسيون در فكر مذاكره بين عطا و عبدالله نيستند ؟
وهاب بخشي

>>>   عطا هم گار خوب نکرده موتر های تیل شریک تجارتی عبدالله را که از بندر حیرتان برای نیرورهای خارجی بار گیری میکردند کار شکنی ومزاحمت میکرده یعنی برای ع تاوان اقتصادی میرسیده موضوع که اقتصاد که در بین شد شـــروپساد از برادرش هم میگذرد

>>>   حالا خوب بتازيد و عطارا انتقاد كنيد. عنقريب غني با دار و دسته اش روز گار نادر و محمد گل مهمند را زنده خواهد كرد.

>>>   کسی را که خدا انتخاب کرده باشد هرگز به دسایس شیطانی سر تسلیم نمی نهد و این یک چیز واضح و هویدا است که جناب حضرت بزرگوار شخصیت نستوه قابل قدر و واجب الاحترام ریس جمهور آینده افغانستان عزیز بعد از غنی همان استاد عطامحمد نور خواهد بود انشأالله چرا وی یک بار نه بلکه بار بار در کاسه ایکه قهرمان ملی نان خورده در آن کاسه با نان خورده و از آن پایمردی و رشادت را آموخته است ...........
نصرمن الله و فتح قریب از ولسوالی جبل السراج ولایت پروان

>>>   اما پاسخ این سخنان ظاهر فریب انجییر داود
سوال از شما این است چرا همیشه باید پشتونها رئیس مناطق غیر پشتون نشین باشند سوال این است آیا از وقتی هرات از خود مختاری درآمد و اسماعیل خان را کنار زدند کدام پیشرفت کرده است همیشه از بین پشتنها بالایش رییس تعیین شده و اداره گمرکات که منافع و عواید فراوان دارد همه ش در درست همین قوم انحصار طلب بوده است مثلا چرا یک هراتی هیچ گاهه نتوانسته بعنوان رئیس جمهور کشور تعیین شود چون این مناصب باید فقط در دست قوم پشتون عوض و بدل شود وضعیت امنیت شهر بدتر شد اختطاف ها و انتحار ها افزایش پیدا کرد پشتوتن های جنوبی همه مناصب دولت را اشغال کرد و حتی بسیاری از زمین ها و ساحات و قریات به کوچی های پاکستان داده شد بالای مردم اصلی شهر هیچ اهمیتی داده نمیشود چون همه از جانب ایشان طرفدار ایران و مجرم شناخته میشوند! بالایشان ایراد وارد است چرا مانند مردم ایران گپ میزنید حق آزادی و حقوق بشر صفر است همه این ها فقط الفاظی دروغ است که از لسان اشرف غنی بیرون آید اما در عمل یک انحصار طلبی قومی در تمام مناصب کشوری از شرق یا غرب و شمال کشور در جریان است بلخ پایگاه اصلی فارسی زبانان شمال شرق کشور بوده که با مدیریت توانمند جناب استاد عطا پیشرفت زیاد کرده است و در تمام کشور وی یک والی نیکو شناخته میشود و تحسین مردم را دنبال داشته است از آنجا که این افغانملتی ها چشم دیدن موفقیت و پیشرفت شمال را ندارد میخواهد از روی حسادت وی را برکنار نماید من از مردم شریف مزارشریف و ولایت بلخ و ولایات هم جوار میخواهم صبر و مقاومت کنید و بدانید اگر تسلیم شوید سرنوشتتان همچو مردم ولایت هرات باستان(بشمول غور و بادغیس و فراه) است من میدانم که شما را تهمت میزنند غلام تاجکستان هستید اما این حیله دیگر قدیمی شده است قبیله ای که خود مهاجر از پاکستان بوده و از پاکستان آمده مردم میزبان و بومی را خارجی نام میکند هنوز هم همیشه برایش مسایل اصلی طرف دیورند و پشتونستان است و یک کوچی بیشتر از فارسی زبانان (به قول خودشان پارسیزبان!) ارزش دار است هیچ امید به اینها نیست و همان طور که مردم اطلاع دارند در اولین وقت یک توطئه دیگرهم برای جریان توزیع شناسنامه ها درکار است تا یک باره همه مردم را به عنوان افغان تثبیت کرده و از یک تقلب دیگر شادمان شوند.
امیر _بنام هرات قلب خراسان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است