معمار بی‌ سر و صدای تاریخ، فرهنگ و هویت مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144645 منبع: پرینت

کارکرد سیاسی سرور دانش را به عنوان یک دولتمرد به نقد بکشید و نقدکردن دولتمردان طبیعی‌ ترین حق شهروندان است اما منصف باشید و دامن او را به شایعات سخیفی چون "زورگویی"، "قلدری" و "آزار شهروندان" نیالایید.

در همین لحظه که عده‌ای بدور از انصاف و عده‌ای هم براساس غرض‌ ورزی در فضای مجازی شایعه لت‌ و کوب یکی از اعضای شبکه اصلاح و تغییر را به استاد دانش نسبت می‌ دهند او اضافه بر مسوولیت‌ های سنگین دولتی دغدغه‌ های مهم‌ اش این است که کتاب و اثری که توسط فلان شخص نوشته شده و خودش توان مالی چاپ آن را ندارد از چاپ باز نماند. فلان کار تحقیقی و پژوهشی چگونه زمینه انتشارش فراهم شود. پایان‌ نامه فلان دانشجوی ماستری و دکترا که شایستگی چاپ و تبدیل شدن به کتاب را دارد روی زمین نماند. برای فلان شخص تحصیلکرده و متخصص چگونه زمینه کار و فعالیت ایجاد گردد و...

نکته مهمتر اما این است که او تمام سرمایه‌ هایی را که روی چاپ و نشر کتاب و آثار پژوهشی و تحقیقی مصرف می‌ کند نه مشروط به گرفتن پروژه کرده است و نه هیچ پروژه‌ ای از جایی گرفته است. استاد دانش تمام این مصارف را از معاش و جیب شخصی خودش پرداخت می‌ کند در حالیکه می‌ تواند این پول را در حساب بانکی اش ذخیره کند و یا مانند اکثریت دولتمردان افغانستان با آن در دبی و ترکیه و اروپا خانه و املاک بخرد.

ما نیک می‌ دانیم که در فضای غبارآلود امروز افغانستان برای عده‌ ای قانون، فرهنگ، هنر، علم، دانش و پژوهش متاعی است بی‌ مقدار که نه نانی از تنور آن بدست می‌ آید و نه آبی از کوزه آن تراوش می‌ کند اما کسانی هم هستند که می‌ فهمند در حقیقت این فرهنگ و علم و دانش و هنر است که به یک قوم هویت می‌ بخشد و جایگاه آن را در خانواده تمدن بشری مشخص می‌ کند. استاد دانش بی‌ سر و صدا و به دور از هیاهوی کاذب به معماری فرهنگ و تاریخ و هویت مردم اش مشغول است و آنان سال‌ ها بعد خواهند فهمید که پس از پیشوای استاد مزاری او است که ستون‌ های استوار و ماندگاری را برای هویت و جایگاه مردم اش پایه‌ ریزی کرده است.

فرید خروش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   این آقای دانش حد اقل سواد حقوق دارند.
چرا انتخابات های شهرداری
ولسوالی
پارلمان
ولایتی دایر نشد.
کی مسوول است.

>>>   آقای خروش واقعا خروشیدی؟ این ادعا: استاد دانش تمام این مصارف را از معاش و جیب شخصی خودش پرداخت می‌ کند.
چند سوال)
1ـ ایشان چقدر جیب دارد که همه این مبالغ را از جیب خود پرداخت می کند؟
2ـ غیر از حلقه داروین که او تشکیل داده چه کسی می تواند از جیب دانش بهره مند شود؟
3ـ آیا نخبه گان کشور فقط دانش و اطرافیان دانش هستند؟
4ـ استاد مزاری پیشوای کیست؟ لطفا سابقه ایشان را بخوانید مردم را گمراه نکنید.
5ـ آیا در کشور فقط همین دو نفر مرحوم و غیر مرحوم سکان دار مردم اند؟
6ـ مشک آن است که خود ببوید یا آنکه خروش بگوید؟
7ـ آیا همه مردم را نادان پنداشته اید فقط شما می فهمید؟
8ـ آیا کور می تواند عصاکش کوری دیگر شود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است