برداشت آزاد: مسیر بغلان کابل در سالنگ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144612 منبع: پرینت

در مسیر بغلان كابل در سالنگ تمام وسایط مسافربری از طرف افراد با یونیفورم پلنگی تلاشی می شد و سوال شان از دریوان "در موترت كدام قندهاری نیست برادران ناراضی نیست؟ در شمال برای قندهاریان جای نیست"
چندین محاسن سفید را با بچه هایی كه عمر شان 8 سال و 10 بیش نبود از موتر ها پایان كرده بودند و كمی پیش كه رفتیم دهها تن از مردم قندهاری را از موتر ها پیاده كرده بودند و پای پیاده رهای شان كرده بودند كه بروید پس به ولایت تان.
این عمل شان دور از انسانیت و اسلامیت بود مردم را در این هوای سرد به طرف كابل پیاده به راه انداخته بودند...
آیا قندهاریان افغان نیستند یا كه شمال مربوط افغانستان نیست؟
آیا با این حرکات غیر اسلامی و انسانی جنگ های قومی را دامن زدن نیست؟
آیا این عمل خطر ناكتر از تروریزم نیست؟
آیا این عمل دشمنی با صلح و آرامی نیست؟
آیا این عمل صف مخالفین دولت افغانستان را قوی نمی سازد؟
خيبر رحمانی


مسیر بغلان کابل در سالنگ

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان کابل
سالنگ
نظرات بینندگان:

>>>   عمل بالمثل است خوب میکنند
انها در مسیر پشتون نشین سالهاست که گردن میزنند
پشتون=افغان=ناله=تباهی=ادم کشی=انتحار=انفجار=نفرت=ویرانی

>>>   مرحبا به پاسداران خراسان زمین اجازه ندهید طالبان ظالم و داعش خون شام به سر زمین شما نفوس کند. رحمتی از جمهوری اسلامی خراسان ولایت فاریاب

>>>   این یک دسیسه است که میخواهند قندهاری ها که از نور پشتبانی میکنند به شکل از اشکال کناره گیری کند نه بابا او اتحاد که جورشده کسی نمیتواند رخنه ایجاد کند انشاالله
امینی
هروی

>>>   قندهاری خو خیر اما باید از اقوام پشتون بازپرسی قرار بگیرد چون اینها در پوست پاک نیستند در هرجای که زنده گی میکنند همانجا تروریست ِ پاکستانی و داعشیان موجود هستند . چرا اینها بطرف شمال میروند چی میکنند ؟ چرا وقت هزاره ها در ولایات جنوب از موترها پایین شده تیر باران میشوند باید هم از اینها در شمال مهمان نوازی کرد ؟‌این شروع فلم است تعصب قوم گرایی آهسته آهسته ثمره خودرا به پشتونهای نشان میدهد

>>>   درین قسمت حوصله مندی هموطنان خودرا میخواهم چون تروریست ها جامعه و مردم را بدنام ساختن و یک حلقه فاشیست ها که لکه بر قوم با عزت پشتون وارد کرده اند از آن حلقه نباید به قوم باشرف پشتون ببینیم شخص خودم به هر گوشه و کنار افغانستان سفر نمودم و خوش بودیم بنا امیدوارم چنین نبوده باشد،،،،
بااحترام
رحمت خان پیلوت

>>>   بزودي شاهد دوران شر وفساد خواهيم شد، كه هر كوچه از طرف يك فاسد اداره شود،

>>>   قندهاری ها افغان هست اما شمالی ها افغان نیست بلکه افغانستانی هستند
افغان غنی دانش شاجور پورکن راکتیار و... می باشد
محمد خلیل شمالی

>>>   این یک منافقت جدید غتی خان است!
قندهاریان افغانان اصیل هستند و غتی خان میخواهد یک صفحه جدید دشمنی را با تاجکان و قندهاریان ایجاد کند که انشاءالله غتی خان به این خواب نمیرسد.
او مردم هوشیار باشید!
فتنه جدید در راه است که که غتی و اتمر و ستانکزی راه انداخته است.

>>>   گناه ازجنرال عبدالرازق است که ازعطامحمد نور پشتیبانی اش را اعلام کرد این است نتایج هویت و شناسنامه ها ی برقی عاقبت روشن فکری بزرگان افغانستان بهتر از این نمیشود خدایا مردم مظلوم افغانستان را از ظلم وشرارت مزدوران وطن فروش نجات دهد

>>>   غني شياد به سرنوشت نجيب مبتلا خواهد شد

>>>   این کار دولت است برای بد نام کردن عطا وزدن جنرال رازق

>>>   Ariaie
دليل اينكه در دهنده غورى عمليات نميشود چيست؟!
گناه پاكستان است؟

>>>   Safaa
أشك تمساح ..... اين ها كساني اند كه نان اولاد غريب افغانستان را براي پاكستاني ها بنام برادران أتطرف سرحد تحفه ميدهند. سالانه 1500 بورسيه تحصيلي با پول نقد از طريق وزارت اطلاعات و فرهنگ و قبائل به پشتونستاني ها و وزيرستاني داده ميشود در حاليكه انها يك كلدار هم به برادران اين طرف سرحد خود نميدهند. و اين حناب هم معين همان وزارت است. حالا جناب بحال بچه هاي گرسنه افغان أشك تمساح ميريزد. مردم ديگر فريب شما اعوام فريب ها را نميخورند. شما بوديد كه در دفاع از غني سنگ تقلب را در سينه ميزديد.

>>>   Salam
تاريخ نشان داده است كه اگر مردم متحدانه بر خيزند و قيام كنند هيچ نيروى جلو شان را گرفته نمى تواند . غنى و تيمش در چند ساعت تسليم خواهند شد و يا فرار خواهند كرد. آنها قوى نيستند ما ضعيف هستيم . راز موفقيت شان همين است و بس .

>>>   محمدگل خان مومند؛ تئوریسین فاشیسم افغانی در حالیکه در سرزمین مقدس بلخ نان و نمک خراسانیان تناول می فرمود، در سال ۱۳۱۷ هجری شمشی مانیفست افغانیزم را در مقدمه نخستین دستور زبان پشتو نگاشت و همین تفکر به عنوان استراتیژی سیاسی توسط محمد ظاهر خان عمل و اجراءِ گردید.
کتابی را که مطالعه می نمایید، بنا به نوشته و اعتراف جناب مومند، نخستین دستور زبان صرف و نحو زبان پشتو / افغانی می باشد که توسط خود او با همکاری تنی چند از دانشمندان افغان/ پشتون تألیف کردید است.
مقدمه این کتاب را می توان بر پنج بخش ذیل برشمرد و خلاصه کرد: اعتراف به نبود دستور جامع نگارش زبان افغانی،
لزوم ضرورت آموزش زبان افغانی، تأکید بر ملی بودن زبان افغانی، بیگانه خواندن سایر زبان‌ها ، تثبیت زبان افغانی به عنوان زبان ملی و تدوین استراتیژی آموزش زبان پشتو در سراسر کشور.
از واژه واژه و جمله جمله ای این مقدمه طوفان تبعیض و سونامی تعصب منفی و تفکر فاشیسم افغانی زبانه می کشد و فوران می کند.
با مطالعه این مقدمه (که متأسفانه توسط محمد ظاهر خان به استراتیژی راهبردی نظام تبدیل کردید)در می یابیم که چگونه یک هویت قومی که تا آنروز به اعتراف خودش نه دستور زبان داشت و نه نام زبانش را بدرستی می دانست ، تهاجم گسترده ای را علیه زبان مقدس فارسی و تمدن طلایی خراسان که افتخار اسلام و جهان است، آغاز نمود.
بهتر است شهروندان افغان/ پشتون، حساب خود را از فاشیسم جدا نمایند تا این کشور بتواند با آرامش و عدالت در شعاع حقوق بشر، حقوق مدنی و آزادی و دموکراسی به زندگی خود ادامه دهد.
این کتاب سرآغاز تثبیت نهضت فاشیسم افغانی و تهاجم و تحریف و جعل هویت مقدس نیاکان ما و زبان فارسی می باشد.
من از تمام جوانان تاجیک عاجزانه تقاضا می کنم این مقدمه را با دقت دو سه بار مطالعه نمایند، تا کلام انعقاد پیدا نماید و به عمق اهداف و استراتیژی محمدگل خان مومند دست یابند،
اهدافی که تا امروز برقرار و بردوام است و توسط تیم فاشیسم ارگ اجرا و عملی می گردد.
ادامه دارد
Abdul Hai Khurasani

>>>   سلام. اگر چنین باشد عمل بسیار بسیار نا بکار است

>>>   این حکومت مردم را دیوانه کرده باید مردم افغانستان کاری کنند تا این آدم خوران نابود شوند و سرنوشت شانرا بدست گیرند

>>>   پشتون های دند غوری و کندز چطور استند که در عقب تان زنده گی میکنند.

>>>   درمزار بودم که راه مزارشریف را عطا بروی پشتون ها بسته بود وآنهارا ازموتر پایین نموده بود اجازه ورود به مزار نمیداد. حالا هم طوری معلوم میشود که افراد عطا نور درین راه اینکار را میکنند.

>>>   قندهاریان افغان هستند اما مشکل از جای دیگر است و آن که مردم شمال افغان نیستند بلکه اهل خراسان آباد اند که برخی مردم فاشیست آن را ویران کرده و ویران میخواهد واقعیت تلخ است

>>>   دسیسه اتمر و غنی است.
میخواهند که لوی قندهار را در مقابل شمال قرار دهند.
هرکه پکول پوشید و پلنگی به بر کرد معنی اش این نیست کهاز شمال است یا مجاهد است.
در سالنگ ولسوال است پوسته های پولیس است اردو است امنیت است اینها مگر خواب اند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است