دفاع جاپان از خود با موشک های بالستیک آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144583 منبع: پرینت

دولت آمریکا با فروش موشک‌های ضد بالستیک به جاپان موافقت کرده تا توکیو در برابر تهدید موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی از خود دفاع کند.

به گزارش رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: دولت واشنگتن با فروش موشک های ضد بالستیک به جاپان موافقت کرده است تا این کشور از خودش در برابر تهدیدات موشکی و اتمی کوریای شمالی محافظت کند.

اخبار مربوط به فروش موشک های ضد بالستیک آمریکا به جاپان در شرایطی است که کوریای شمالی و کوریای جنوبی نخستین مذاکرات رسمی در دو سال گذشته را با هدف حل و فصل بحران در شبه جزیره کوریا برگزار کرده اند.

قرارداد فروش موشک های ضد بالستیک آمریکا به جاپان پس از گذشت یک سال از آزمایش های موشکی کوریای شمالی نهایی شده است. برخی از این موشک ها در آسمان جاپان منفجر شده است. کوریای شمالی طی ماه های گذشته ششمین و قوی ترین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام داده است.

این اقدامات کوریای شمالی موجب شد تا شورای امنیت سازمان ملل تحریم های شدیدی را علیه این کشور اعمال کند.

وزارت خارجه آمریکا روز از کنگره خواست تا با فروش 133 میلیون دالر سامانه های موشکی ضد بالستیک و سخت افزارهای مربوط به جاپان موافقت کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: فروش موشک های ضد بالستیک که در شرکت های ریتون و بی ای ئی سیستمز تولید شده، پس از تعهد دونالد ترامپ نسبت به تامین تجهیزات و قابلیت های دفاعی بیشتر برای کشورهای متحدی است که از سوی رفتارهای تحریک آمیز کوریای شمالی، تهدید شده اند.

جاپان رسما تصمیم گرفت تا سامانه دفاع موشکی خود را تقویت کند.

کابینه جاپان رسما با پیشنهاد ساخت 2 سایت موشکی مجهز به سامانه های راداری و رهگیری آمریکایی موافقت کرده است. هزینه این 2 سایت موشکی بدون موشک ها بالغ بر 2 میلیارد دالر خواهد بود و بعید به نظر می رسد که این پایگاه های موشکی تا سال 2023 میلادی عملیاتی شود.

وزارت دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع جاپان در گفتگوی تلفنی، اقدامات غیرقانونی و غیرمسوولانه کوریای شمالی را محکوم کرده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاپان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است