بلخ؛ از فنون و ترفند تا جنون و جنگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144569 منبع: پرینت

شايعه از كارگيرى گزينه نظامى حكومت پوشالى ع و غ عليه والى ولايت بلخ و پى آمد هاى فاجعه بار آن.
سياست هاى ماكياويليستى آگنده از ترفند و نيرنگ ع و غ ويا هم آخرين تلاش هايى شان نشانگر اين فرافگنى و پروپاگند است. كه گويا با گزينه احتمالى زور و تفنگ و لشكر والى نام نهادى را به مردم بلخ تحميل نمايند، كه درواقع اين بازى نوعى ترفند و ايجاد ترس،دلهره و دلواپسى در تيم مذاكره كنند جميعت اسلامى و شخص والى كنونى بلخ استاد عطامحمد نور، احزاب سياسى شامل ایتلاف نجات ملى، جريان هاى سياسى نيرومند از ولايات جنوب، شرق، مركز، حوزه جنوب غرب، شخصيت هاى بانفوذ، سازمان ها و شوراهاى گوناگون اجتماعى مردمى اقوام و بلآخره هواداران جميعت اسلامى مي باشد.

ارگ و سپيدار قادر نيستند و نميتوانند و همچنان نيروهاى خارجى، پارلمان،دادگاه عالى،احزاب و جريان هاى سياسى، حتى كشورهاى بزرگ و دفتر سازمان ملل متحد به هيچ وجه اجازه نميدهند و نميگزارند تا با تصميم بسيار احمقانه اين حكومت پوشالى و بشدت شكننده، گزينه ى زور و نظامى را در تطبيق ترفند ها و ادامه بازى هاى حذف گرايانه، انحصار طلبانه و ديكتاتورمآبانه در بلخ و ديگر جا ها بكار گيرد.

بخاطر اينكه با اقدام زور و قدرت سخت و گرم ديگر ارتش و نهادهاى امنيتى و كشفى بحالت عادى نمانده بلكه دچار سو گيرى ها مانند حكومت نجيب شده و اوضاع سياسى و امنيتى نيم بند كنونى از هم ميپاشد، هرج و مرج و زمينه به جنگ درون حكومت منجر شده و در دراز مدت جنگ داخلى مزمن و فاجعه بار را در پى دارد و فرصت طلايى به گروه خشونت گراى طالب و داعش و... ميسر مي گردد.

در نتيجه ع و غ و ساير سران مثلث خبيثه با پاسپورت هاى سرخ شان اولتر ازهمه نزد زن و فرزند شان به خارج فرار خواهند كرد و نيروهاى خارجى هم با خروج تدريجى كشور را ترك خواهند كرد كه در نهايت كشور به سرنوشت قبلى سوريه و عراق مواجه شده ميدان نبرد گروه هاى مسلح و تروريسم خشونت گراى ( طالب،داعش، شبكه حقانى،شوراى كويته،جنبش ازبكستان،حزب ها و شاخه حزب تحرير و ....) واقع خواهدشد.

چندنكته:
اين حكومت بشدت ضعيف،وابسته و نا توان كه خودش حداقل نان و معاش ماموران و سربازانش را داده نميتواند و در برابر تجاوز و راكت پرانى پاكستان ساكت و عاجز است.
در تأمين امنيت در درون شهرها، حتى چند كيلومترى ارگ و شاهراه هاى ولايات به مردمش ناتوان است.
همچنان در برابر صدها چالش و قضيه هاى پيچيده منطقوى، امنيتى،سياسى،اقتصادى،اجتماعى،فرهنگى ديگر دست و گريبان درگير است.
پس چگونه چنين حكومت پوشالى كه با بحران مشروعيت از نظر قانون اساسى و اقتدار سياسى مواجه است با گزينه زور و تفنگ بر روى مردم و توده ها آتش مي گشايد.

اميدروايم مجنونان و مستان قدرت دچار خواب و خمار و خيال نگردند تا در تاريخ بدنامتر و روسياه تر نشوند.

بها بقايي


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   اوزبیکان هزاره ها به نرخ روز نان میخورند
واین نان روزی زهر جان شان خواهد شده مانند جنرال دوستم ضیامسعود ودیگر هویت فروشان

>>>   Balkhi
شمال در خطر تجاوز دیگر تاریخی است همه ملت وطن پرست باید تا دم مرگ از خانه و عزت خود دفاع کرده ودرس عبرت به نواده های مهمند و نادر غدار بدهند و حکومت فدرالی اعلان کنند .

مار های آستین و خفاشان آهسته آهسته خود را نمایان میکند در این جنگ شمال بدون شک پیروز است روز که زن و اولاد ت زیر پای طالب و داعش افتاد آنوقت هیچ بشر و خدای بدادت خواهد رسید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است