اشرف غنی به زور خارجی ها در قدرت است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144558 منبع: پرینت

اگر آمریکا حمایت خود را از اشرف غنی سلب کنند، حتی همان سربازی که در داخل ارگ کنار دوازه ایستاده است هم از اشرف غنی اطاعت نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات در برنامه «تحول» در خصوص حمایت آمریکا از اشرف غنی می گوید: اشرف غنی وقتی انتخابات را برنده نمی شود با یک توافق بر کرسی ریاست جمهوری تکیه می کند اما توافقی را که در پایش امضا کرده به همان امضا هم احترام نمی گذارد. حالا خود چه انتظاری دارد که شریک های دیگر قدرت بیایند و در برابر امضای اشرف غنی تمکین کنند. به این دلیل اشرف غنی به امضای خود تمکین و احترام نکرد که جناح رقیب خود را تضعیف کند و نه تنها به این اکتفا نکرد بلکه سربازگیری را در تیم جانب مقابل شروع کرد و یک نوع اختلاف اندازی را انجام داد. چرا که هم قدرت در دستش بود و هم ثروت در اختیارشان است.

وی افزود: از طرف دیگر از زور خارجی ها هم استفاده کرد. با وجود حمایت بی دریغ آمریکا و ناتو از این حکومت اشرف غنی اینقدر محکم پیش می رود. اگر جامعه بین المللی حمایت خود را از اشرف غنی سلب کنند، حتی همان سربازی که در داخل ارگ کنار دوازه ایستاده است هم از اشرف غنی اطاعت نمی کند. اشرف غنی به زور خارجی ها در قدرت است وگرنه مردم خودش را به اندازه سر سوزن قبول ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
معنوی
نظرات بینندگان:

>>>   افغان به این معنی نیست که هرکس در افغانستان است افغان است افغان یعنی اوغان یعنی پشتون برادر ما
در اشعار سعدی هم از افغان یاد شده درحالیکه آنزمان افغانستان نبود که او خطاب به مردم افغانستان چنین شعری بسراید اما قوم افغان ما آنزمان موجود بود
سعدیا روز ازل حسن به ترکلان دادند.....
ما هرگز نمیگوئیم که در تذکره یک برادر پشتون ما ازبک یا هزاره برخلاف رضائیتش نوشته شود همینطور آنان نیز نباید قومیت خودرا بردیگران تحمیل کنند

>>>   اگر خارجی ها نباشد هملان پهره دار دروازه هم سه ماه درمقابل پاکستانی ها دوام نمیکند

>>>   این کاملاً درست است که اشرف غنی به زور خارجی در قدرت است. اگر از معنوی گرسیده شود که اگر خارجی نمی امدند شما در کجا می بودید؟ هردوی تان و همه تان از برکت اشغال کشور لو لو میکنید

>>>   غنی با این حکومت داری به روند دموکراسی و ملت سازی آسیب جدی وارد نموده است، آینده بدی در انتظارش می باشد.

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و این نام تنها برای خود پشتونها مقدس شده میتواند، نه برای من که پشتون نیستم.
کشور ما یک کشور چندین قومی است و تحمیل نام یک قوم بالای تمام اقوام دیگر، آنهم بزور، خودش یک خیانت ملی است، و همچنان خاموشی در مقابل این عمل خود یک خیانت ملی میباشد و منتهای بزدلی و بی شهامتی را نشان میدهد.
ما با هموطنان اوغان یا پشتون خود هیچ مشکلی یا هیچ بی احترامی نداریم، ولی در مقابل تمامیت خواهی و زورگوئی تسلیم نمیشویم.
وحدت ملی و یکسان سازی جبری باهم فرق دارند. وحدت ملی با احترام به ارزش های متقابل یکدیگر بدست می آید. ولی درینجا بعضی ها کوشش دارند همه را به جبر افغان نامگذاری کنند، و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند، که کار نهایت غلط و خطرنک است. این غلطی ها را در سابق هم زمامداران که قدرت در دست شان بوده بالای مردم تحمیل کرده اند که نه تنها ما را ملت نساخت بلکه بیشتر هم متفرق ساخت.
اینکه درخارج از کشور ما را به این ویا آن نام میشناسند، آنهم خود نیجه خیانت ها و اشتباه های گذشته حکومتدار های خود ما بوده، و آنهم قابل اصلاح هستند، چنانچه ماده چهارم قانون اساسی کشور درینمورد ضرورت مبرم به اصلاح دارد.

>>>   اگر خارجی ها نباشد شما در کجا می باشد.

>>>   معنوی امروز تو ره هم امریکا حفاظت میکنه اگر یک لحظه امریکا نباشه بخدا قسم است اگر یک گیلاس آب ره خورده بتانی باید خودت اول از خود شروع کنی شما تمام تان خورد منکر استید شما کسانی استید که به یک دست تان قرآن و بدست دیگر تان شمشیر است وقتی زور داشتید با شمشیر مردم را گردن میزنید وقتی از زور افتادید باز قرآن را به مردم پیش میکنید تاریخ به همه حوادث اسناد و مدارک کافی داره یک روز چهره های حقیقی تان بر ملا میشوه. تو اگر قدرت داری به تنهایی یکروز بدون بادی گار در کشور که تو زایده شدی گشت و گذار بکن مثل تو نظیر تو همه تان.

>>>   اگر خارجی نباشد یک روز هم بخدا اگر در افغانستان از دست طالبان و داعش زنده گی کنی اشرف غنی خو باشد

>>>   خی دیگر تو جه فکر می کنی ممعنوی صا حب ایا زور مردم ریس شده است وی فقط به زور امریکا ریس جمهور شده است

>>>   غ را هچ قدرت و هچ کسی نمی تو اند اورا از کرسی اش بر طرف نماید زیرا همرای او ترامپ و خارجی ها همکاراستند دیگر هچ زور و قدرتی نیست

>>>   Khorosoni
خبرخیلی جالب....!
امروز دیگر به همگان پنهان نیست والی نامنهاد بلخ که توسط اشرفغنی معرفی شده بود ، اسناد تازه به بیرون درز کرده است که این شخص توسط عبدالله به غنی معرفی شده است همانطوریکه حامد کرزی را درجلسه "بن" به امریکا پیشنهاد کرده بود ورنه غنی این شخص را هرگز نمیشناخت.

>>>   Azizi
این سیاست غنی است وقتکه دید مردم پشتون هم از استاد اعطا دفاع کردن با استاد اعطا یک دست شدن
باز تسکره را پیش کرد تا تفرق بعین قوم ها اندازد
میگه آب را خد کن ماعی بگیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است