آمار پیوستی ها به داعش چقدر است؟
در جبهه مخالف داعش برای عقاید مذهبی انگیزه جنگیدن وجود داشت ولی در جبهه داعش که آمارشان بیشتر از آمار اعلام شده مخالف داعش است، چه انگیزه ای بود که فرزندان مردم را به کشتن دادید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۸    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144555 منبع: پرینت

سال ها پیش و بسیار پیشتر از زمانیکه تعداد کشته و زخمی های مهاجرین و اتباع افغانستانی آواره در کشورهای همسایه به رقم بالا و نگران کننده ی 10 هزار کشته و زخمی برسد، بارها نهادهای مدنی و رسانه های داخلی و منطقه ای نسبت به استفاده از افغانستانی ها در دو سوی جنگ داعش هشدار داده بودند اما...

اما کجا بود گوش شنوا و چشم بینا؟ در ابتدا غفلت و بی اعتنایی و سکوت وزارت های مربوطه اعم از داخله و خارجه و مهاجرین و عودت کنندگان و ارگ ریاست جمهوری، سپس انکار و تکذیب از هرگونه صحت و سقم این مطلب و در نهایت همسو شدن با جریان آب!

گرچه مسوولیت بزرگی و داغ فراموش ناشدنی از آمار اعلام شده 2 هزار کشته و 8 هزار مجروح در جنگ با داعش و آمار اعلام نشده ی کسانیکه از کابل و پیشاور به عربستان و سپس در پیوست به داعش در کشورهای سوم و نه در خانه، بر عهده و روی شانه های مردم ملکی و خانواده های آنان است اما نباید از یک حقیقت محض و تلخ غافل شد و آن اینکه: ...

اینکه حکومت هرگز اراده و اختیار ساماندهی به امور اتباع و مردمش را نداشته و ندارد و می توان به جرات مدعی شد که صرفا یک قربانی است چرا که این ابر قدرت غرب و حامیان بین المللی آن هستند که تعیین می کنند خون چند هزار بیگناه و ناآگاه از استراتژی امریکا، در کدام جبهه و کدام جنگ ریخته شود.

دیگر اینکه عدم تعاملات قابل اعتنا و روابط دیپلماتیک مناسب وزارت خارجه از آدرس افغانستان با کشورهای میزبان مهاجرین و آوارگان موجب شده است تا رسیدگی چندان مطلوبی به امور معیشتی و اشتغال آنان نشود و در نتیجه مجبور به شرکت در جنگ با داعش در کشورهای عراق و سوریه شوند.

در همین راستا جنگیدن در جبهه حق علیه باطل و دفاع از حرم ائمه اطهار و نیز اهل بیت ایشان در عراق و سوریه سبب شده است تا بسیاری از این 10 هزار نفر وظیفه دینی و شرعی خود بدانند که به جبهه ها اعزام شده و در مقابله با داعش بجنگند، اما کسانیکه از عربستان و پیشاور و ترکیه با تشویق غربی ها و عرب ها و ترک ها و با هدایت مجامع وابسته به ارگ ریاست جمهوری افغانستان به داعش پیوستند و آمارشان بیشتر از آمار اعلام شده در جبهه مخالف داعش است را چگونه توجیه می کنید؟ در حالیکه در افغانستان عملا چنین مرزبندی هایی میان دو سوی نبرد، وجود ندارد.

کشورهایی همچون سوریه، ایران و عراق از چنین افراد آماده به خدمت و البته در تنگنا و مضیقه ی مالی سود برده اند همچنانکه امریکا و دیگر قدرت های درگیر جنگ نیز از نیروی تازه نفس استقبال می کنند و این قصور و کوتاهی نه متوجه ایران و نه سوریه بلکه صرفا تاحدودی متوجه افغانستان و بیش از آن متوجه امریکا است که نقش تعیین کننده را دارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
فاطمیون
نظرات بینندگان:

>>>   اینها از خودشان که امار نمیدهند
تا حالا ده ها هزار نفر از نیروهای حکمتیار و پشتونهای ارگ در جنگ سوریه و عراق و یمن برای کمک به عربستان و ترکیه و آمریکا شرکت کردند و کشته شدند و هیچکس هم به خانواده های شان رسیدگی نکرد.
در سمت فامیون به خانواده های شان رسیدگی میشود و با عقیده به جنگ رفتند نه برای مزدوری
شیما کابل

>>>   Raheel
فاشیستهای غول می گویند:
«اگر افغان نیستی، از افغانستان برای!»
روز دیگر و در فرصت مناسب بازهم به همین بهانه که چون افغان نیستی باید افغانستان را ترک کنی به دنبال باشندگان غیرافغان (غیر پشتون) خواهند افتاد.
به این غولهای وحشی باید گفت که، ما مالک و بومی این سرزمینیم و افغان نیستیم. ما تاجیک و ازبک و هرازه و پشه یی و بلوچ و ... ایم و از همین سرزمینیم و گور پدران و اجداد ما در این آب و خاک است. نام قرا و قصبات و روستاها و کوهها و رودخانه ها شاهد حضور و پایش من در درازای سده های این سرزمین است. روشن است که کی در این سرزمین بومی است و کی آمده گی!‌
بلی، ما افغان نیستیم، اما مالمک سرزمین خود استیم!
آگر افغان بودن هویت همگان است،‌ چرا تنها پشتونهای شوونیست و فاشیست برای تعمیمش پافشاری دارند؟ روشن است که این هویت مال یک قوم است. از همگان نیست. فاشیستها می خواهند تا برای قتل عام و اخراج مردم از ملک و سرزمینهای شان و غصب و اشغال آن بهانه به دست بیاورند. ازینروست که بر افغان بودن همه نفوس کشور پافشاری دارند و فردا بگویند که تنها پشتون افغان است و دیگران باید این وطن را ترک کنند. اراده فاشیزم از این پافشاری روشن و هویداست.
پس، باید در برابر این برنامه جنایتکارانه غولان ..............فاشیست تا پای جان ایستاد!

>>>   سلطان محمود کابلی
گرگ و چوپان !!!
چوپان هر شب سروصدا بالا میکرد، که گویا گرگ بالای رمه ی گوسفندهای مردم قریه حمله کرده، چون با گوسفند ها دق می اورد و هر شب مردم را چهاطرف خود جمح میکرد ، ولی شبی شد، که واقعیا گرک بالای گوسفندها حمله کرد و سروصداس چوپان برامد، ولی هیچ کس به دادش نرسید، چون باور مردم قریه را از دست داده بود !
حال قصه گرگ و چوپان و گسفند را بس کنید و از خواب های عبدالرحمانی و نادر غدار براید و قبول کنید که از کدام قبیله و نژاد هستید تا زمانیکه خود را نشناختید باشید از این حالت بدتر میشود و نام از وحدت مولی نه گیرید.
جهان در ارتباط به افغانستان به چی قصه است و اوغانیزم به چی قصه !!!
همین اوغانیزم شتر چران و چپاولگر باید بدانند، که امروز تمام ملت اگاه شده و هیچ نیروی در مقابل ملت قرار گرفته نمیتواند
خلاصه :
دوران نادر غدار و جنایتکار و چپاولگر و خاینین ملی را گاو خورد !!!
زنده باد فدرالی
طرفداران وحدت مولی

>>>   راحله سلیم، نماینده پنجشیر:
مجلس مکانی برای حضور نمایندگان با فرهنگ، با منطق، نخبگان سیاسی و روشنفکران یک جامعه است. جای یک مشت .......و توهینگر نیست. اگر علاقه به زور آزمایی دارید. اول، از شکست رژیم های مزدور شوروی، تا فراری شدن، رهبر فراری به ایران.. و تبدیل شدن شمالی به گورستان طالب، پند بگیرید.

>>>   Salam .
وقتى هزاره ، ازبيك و تاجيك مردى دعواى هويت اوغانى ( پشتونى ) كند حتمن چيزى گنده شده است .
شهيد مزارى خواست تا ريشه يى مزدورى را بكند و هويت قومش را حفظ كند اما شكمبو هاى بى انديشه قسم خورده اند كه مزدور و هويت فروش بمانند .

>>>   احمدشاه‌ رمضان شیربچه‌ هزاره ونماینده‌ مردم در پارلمان با لحن تُند به غنی گفت:
من در برابر زور گویی"غنی"می‌ستم و‌اگر پیروز نشدم زن تمام مردم افغانستان باشم
غنی کیست؟ یک متقلب روانی متعصب
و بی‌هویت است من در این کشور ریشه دارم مردم دارم، و #پرچمدار ‌این وطن هستم! غنی چه دارد و کی را دارد؟۹۰ فیصد مردم از این آدم‌ناراض هستند.!!
#من_هزاره_هستم

>>>   دولت کدام تعریف از خود ندارد ونمی تواند تفکیک کند که دوست و دشمن کی است .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است