حرف های گیلانی برای پاکستان است
گیلانی تلاش دارد تا یکبار دیگر بتواند اداره استخبارات پاکستان را برائت بدهد و به عنوان رهبر یک حزب، یک شخصیت روحانی و یک شخصیت ملی حرف بزند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144553 منبع: پرینت

سید حامد گیلانی رهبر محاذ ملی افغانستان در نشستی گفت که رهبری طالبان در حال حاضر در خاک افغانستان است. در حالیکه از شانزده سال بدینسو حکومت افغانستان با شرکای استراتژیکش در پی آن است تا مستند سازی کند تا این داعیه را به حقانیت برساند و اجماع هم در سطح ملی و بین المللی وجود دارد که رهبری گروه های تروریستی در آن سوی خط دیورند است و در آنجا تمویل و تجهیز می شوند. ریاست ملی افغانستان از سیاسیون افغانستان می خواهد که در ابراز نظرهایشان منافع ملی و مصالح علیای کشور را در نظر بگیرند. امروز آقای عبدالله هم در نشست شورای وزیران اشاره داشت که نباید چنین ابراز نظرها شود تا اعتبار این افراد خدشه بگیرد. از طرفی شورای ملی افغانستان نیز صحبت هایی در این خصوص داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمد سعیدی آگاه مسایل نظامی در برنامه «تحول» گفت: به نظر می رسد که اطلاعات وی از طالبان محدود است. طالبان یک گروه دارند که در پشاور است و رهبری آن هم در پشاور است و بخشی از این رهبری هم در کویته است. یک تعداد هم کمیته مالی و رهبری بخش های خاص شان در کراچی هستند. یعنی در همان جاهایی که بخش مرکزی کراچی استیشن پولیس است و جایی که ثبت نام پاسپورت می شود در این ساحه نزدیک دفتر مالی طالبان و دفترهای بزرگ شان است. یک تعداد بزرگان در آنجا هم رفت و آمد دارند. یعنی مراکز مالی فعلا در کراچی است. یعنی اکثریت رهبری طالبان درپاکستان است. فعلا حتی در سطح والی های نام نهاد طالبان هم در افغانستان نیستند. چرا که می ترسند.

وی افزود: مراکز تصمیم گیری، مراکز تسلیحاتی، مراکز تمویلی، مراکز رهبری سازمان یافته طالبان یقینا در کراچی، کویته و پشاور است.

سعیدی، در خصوص گفته های گیلانی می گوید: من به عنوان یک مسلمان و افغان رسالت دارم که حقیقت را بگویم. صحبت هایی را که دو روز قبل گیلانی کرد، از الف یا تا ی با منافع ملی هیچ مطابقت نداشت. یعنی منافع افغانستان با این صحبت ها کفشی بود که زیر پا شده بود. گیلانی این صحبت را در نقطه حساسی انتخاب کرده بود زمانی که دونالد ترامپ گفته بود که گروه های تروریستی در پاکستان هستند و آنها به افغانستان ضربه می زنند و ما کمک های خود را قطع می کنیم. گیلانی این صحبت ها را به این دلیل در این نقطه انتخاب کرده است که یک بار دیگر بتواند اداره استخبارات پاکستان را برائت بدهد و به عنوان رهبر یک حزب، یک شخصیت روحانی و یک شخصیت ملی حرف بزند. آن هم با یک محفلی که ظاهرا به نام علما ترتیب شده است. یعنی گویا علمای افغانستان و شخصیت های سیاسی به این باور هستند که گویا تروریستان طالبان نیستند.

این آگاه سیاسی گفته های گیلانی را غیر مسوولانه می داند و می گوید: باور دارم که در چنین وضعیتی اگر از گیلانی بپرسم که ملاعمر و باقی رهبران در کجا شدند؟ چه می گوید. مسلم است که همه در پاکستان بوده اند و کشته شده اند. حتی خود پاکستانی ها اعلام کرده اند که هفتاد گروه تروریستی در خاک شان وجود دارد. صحبت هایی که گیلانی کرده است، غیر مسوولانه، دور از حقیقت و با در نظرداشت منافع ملی افغانستان در شرایط موجود که ما هر روز انتحار و انفجار داریم قطعا تطابق ندارد.

وی افزود: گفتن حقیقت یک جهاد است. من به جهاد احترام دارم. گیلانی با معلومات غلطی که داده است غیر مستقیم آبروریزی کرده است. غیر مستقیم طوری معلوم می شود که آقای گیلانی از جایی دستور گرفته است و به نفع کسی کار کرده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گیلانی
سعیدی
نظرات بینندگان:

>>>   کار آی اس آی چقدر پخته است واینطور مزدوران وفادار وبا جرئت انتخاب مبکند، اگرذ در کشورهای همسایه کسی چنین حرفی میگفت حلا سرش را زیر بالش کرده بودند واگر در پاکستان بود حالا اورا گوش ودم بریده داخلر بوجی کنار سرک می انداختند
ر

>>>   گیلانی افغانستانی نیست او از بغداد آمده و به منافع ملی افغانستان
بند و داز نیست نیست نیست نیست هرکه او شان را سپورت مالی کرد
به ساز آنها آواز سر میدهد .
م. زمیتدار هرات

>>>   فغان از دست فاشیزم تو افغان
چه داری غیر پشتونزم بیجان
اگر یک زنده سر باشد به کشور
نگیریم تذکره با نام افغان

>>>   اگر افغان بود نام و نشانم
بسوز زاد و اصل و خاندانم
بمیرم صدهزاران بار لیکن
نمیفروشم به پشتونیزم نامم

>>>   خبر:
شورای مردمی سرزمين دریک نشست خبری با اشتراک شماری از استادان دانشگاه؛ فعالان مدنی و نماینده های مردم درشورای ولایتی هرات درج کلمه ی افغان درشناسنامه های الکترونیکی به عنوان هویت ملی مردم افغانستان را خلاف منافع ملی عنوان کرد.
اشتراک کنندگان این نشست خبری به سران حکومت وحدت ملی هشدار داده تاکید کردند که اگر به خواست های مردم مبنی برعدم درج کلمه ی افغان به عنوان هویت ملی درشناسنامه های الکترونیکی توجه جدی نکنند با واکنش های تند و اعتراض های گسترده ی مدنی مواجه خواهند شد.
این شورا چنین اعلامیه ی را نیزصادرکرده است.
.........................
اعلامیه ی شورای مردمی سرزمین درپیوند به نحوه ی توزیع شناسنامه های الکترونیکی و تلاش های برخی سران حکومت وسیاست گزاران کشور برای درج تحمیلی واژه ای به عنوان هویت ملی درشناسنامه های جدید.
شورای مردمی سرزمین به عنوان یک نهاد مدنی – فرهنگی فعال در ولایت هرات که شمار زیادی از استادان دانشگاه، دانشجویان، فعالان مدنی، نمایندگان مردم، جوانان، فرهنگ دوستان، متنفذان قوم، فرماندهان جهادی و شخصیت مطرح ارزش مدار این حوزه باستانی کشور را با خود دارد به نمایندگی از کتله ی بزرگی از مردم هرات ضمن احترام به هویت قومی تمام ملیت ها و اقوام درافغانستان اعلام میدارد:
1- براساس منابع معتبرتاریخی چون تاریخ خورشیدجهان، حیات افغانی، تاج‌التواریخ سراج‌التواریخ وسایرمنابع تاریخی؛ واژه ی «افغان»به قوم محترم «پشتون»گفته می شود و این کلمه به لحاظ تاریخی و بارمعنایی که دارد هویت ملی مردم افغانستان بوده نمیتواند.
2- درج واژه ی افغان درشناسنامه های الکترونیکی و تحمیل آن به عنوان هویت ملی مردم افغانستان هرگزبرای باشنده های این ولایت قابل قبول نیست وچنین عملی مخالف مولفه های اصلی دیموکراسی وحقوق بشری به شمار می رود.
3- شورای مردمی سرزمین باهشدار میگوید که هرگاه سران حکومت وحدت ملی به خواست های جدی وقانونی مردم هرات و حوزه غرب کشور مبنی برعدم درج واژه قومیت به عنوان هویت ملی اتباع افغانستان توجه نکنند با اعتراض های گسترده وپی هم مدنی ازسوی مردم این حوزه مواجه خواهند شد.
4- شورای مردمی سرزمین به نمایندگی از طیف بزرگی از مردم هرات و حوزه غرب افغانستان تاکید میکند که مردم این حوزه ی تمدنی هرگزشناسنامه های تحمیلی را که عامل نفاق میان مردم افغانستان باشد را دریافت نکرده آنرا به عنوان سند رسمی هویتی نخواهندپذیرفت.
5- مردم علم دوست و فرهنگ پرورهرات انزجار و نفرت خویش را از سیاست های تک قومی و هویت زدایی که سبب ایجاد خط فاصل میان اقوام و ملیت های مردم افغانستان شود اعلام کرده به طراحان چنین برنامه های نفاق افگن اجازه ی عملی ساختن برنامه های متضاد با منافع ملی را نخواهد داد.
6- باشنده های ولایت هرات که سالهاست انتظار توزیع شناسنامه های الکترونیکی را میکشند تنها این سند(شناسنامه های الکترونیکی) را به عنوان سند هویتی می پذیرند نه سندی که ریشه دربرنامه های فریبنده ی سیاسی داشته باشد.
و تمت باالخیر
کمیته ی فرهنگی شورای مردمی سرزمین

>>>   گیلانی دودی از ما میخوره او توتو به سلام خان کوی.
زما په نظر این غنی و بی بی گل اصلن در فکر زمونژ وطن نه دی اگر نی دغه گیلانی را دوباره به بغداد دیپورت کول.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است