طرح عبدالله: استفاده از گزینه نظامی در برابر بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144496 منبع: پرینت

یک منبع معتبر به روزنامه واشنگتن پست می‌ گوید که به دنبال حمایت های مردمی در سراسر افغانستان از موضع عطامحمد نور؛ داکتر عبدالله، معصوم استانکزی و سرور دانش برای حل معضل بلخ روی استفاده از گزینه نظامی تاکید دارند اما آمریکایی‌ ها هشدار داده اند که در قضیه بلخ زورآزمایی نکنند و به گفتگو و راه حل‌ های مسالمت‌ آمیز تن بدهند.

توسل به گزینه نظامی در برابر بلخ یکی از طرح‌ های حکومت مرکزی از نخستین روزهای تنش بود. بنابر گزارش‌ ها گفته می‌ شود که حکومت مرکزی حتی باری به قول اردوی شاهین احضارات نیز داده بود که سرانجام با امتناع و نافرمانی ارتش مواجه شد در همین حال جمعیت اسلامی و عطامحمد نور نیز بارها گفته اند که در صورت زورگویی ارگ و سپیدار آماده هر نوع مقابله در برابر آن‌ها هستند.

آگاهان بدین عقیده‌ اند که توسل به گزینه نظامی در برابر بلخ اشتباه بزرگی خواهد بود که باعث فروپاشی ارتش خواهد شد. به باور آگاهان رییس اجرایی باید چنین فکرها را از ذهن خود بیرون کند و کاری نکند که کشور را به سوی یک جنگ داخلی سوق دهد.

هوشنگ سامانیان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
جنگ داخلی
نظرات بینندگان:

>>>   خوب اردو چه به درد میخورد وقتی یک یاغی را رام کرده نتواند، این عطا و شروشی های اطرافش خطرناکتر از طالب و داعش هستند در این روزه به صلح وثبات کشور . فاطمه

>>>   هیچ کاری نمیشود هیچ چیز هم کرده نمیتواند فقط منتظر باشد در خلال چندر روز رخصتش میکنند...

>>>   اگر چنین نظری درباره گزینه نظامی در موردبلخ از طرف عبدالله باشد. واقعآمار آستین بودن خودرا ثابت ودشمنی خویش رابا کتله ازمردمیکه وی را در سپیدار رساندن علنآاعلان میدارد.وبرایش مرگ بهتر است ازذوب شدن درکوره دیگران.

>>>   ....... نامرد و ...... منتظر خراب شدن اوضاع و سوء استفاده از آن هستند،یکبار در اثر جنگ ها و اغتشاشات مردم شینوار و تحرکات انگلیس ها بچه سقو رژیم ترقی خواه امان افغان را سقوط داد و مسعود از اوضاع ناشی از استعفی داکتر نجیب برای تطبیق پلان صلح ملل متحد نامردانه سوء استفاده کرد و کشور رابه بحران برد و این باز بازهم دشمنان خبیث با یاغی گری های خود یعنی این عطا دزد و هم قماشانش میخواهند یک بار دیکر ازاوضاع جنگ با طالب و داعش سوء استفاده کنند ونظام امروزی را به سقوط مواجه سازند. افغان

>>>   گزینه های شروپساد دایم خلاف قانون است آنهاازتجارب سالهای 71 الی 74 نیاموختند که برضد همه احزاب گزینه نظامی انتخاب کردند وبالآخره خود شان راه فرار خودرا هم گم کرده بودند

>>>   روزنامه های غربی به خصوص واشنگتن پست و بی بی سی فقط می خواهند که نفاق بین مردم و حکومت را دامن بزنند و از آن به نفع کشور های خودشان سؤاستفاده کنند. لطفاّ فریب این نوع روزنامه ها را نخورید.

>>>   زنده و جاوید نور صا حب ابر مرد تاریخ خدا با توست ملت با توست

>>>   فاطمه جان ارتش توسط همان مردم تشكيل شده است و همانها سالها از اين خاك دفاع كرده هنوز هم دفاع ميكنند تو بجاي حكومت فاشيستي و قوم پرست غني كه بجز از ايجاد تفرقه چيزي ديگري وظيفه ندارد دفاع ميكني در حاليكه غني و تيم جيره خور امريكاهش ياغي هستند و كساني كه از اين رژيم دفاع ميكنند آنها هم كم از غني جاسوس نيستند.

>>>   اگر موضوع گزینه نظامی در مابین میبود، در زمان انتخابات نیز میشد که برضد داکتر عبدالله استفاده میکردند و میگفتند که در انتخابات داکتر عبدالله تقلب کرده است ، یا باید خود را بازنده اعلان کند، در غیر آنصورت توسط موظفین امنیتی گرفتار و بندی میشد.

>>>   باور دارم که ارتش خرد دارد و میداند که برای دفاع از تمامیت وطن است
نه نوکر شخصی و افزار خصوصی اشرف غنی و عبدالشیظان این رژیم تحمیلی وغیر مشروع .
م.زمین بوس

>>>   براستی که عطا برای این حکومت از طالب وداعش خطرناکتراست زیرا طالب وداعش در بیرون حکومت اند ولی عطا در درون حکومت وآن هم برضد آن . ازنگاه نظامی اگر امریکا وناتو میخواست که این معضل را حل میکرد درظرف یکساعت عطارا به گورستان می برد. مگر آنها نمیخواهند که این موضوعات را به خیلی سادهگی حل کنند . زیرا آنها تاکه آب خوب گل آلود نشود برای ماهی گرفتن ماهی نمیگیرند. وای به حال سردمداران این کشور. که بخاطر قدرت تمام کشوررا هم بدنام کرده اند وهم برباد.

>>>   عطا وامثال شان به دستورباداران خویش بخاطر تجزیه افغانستان میگوشند وروزش که بیاید خدا کند که بازبه کولاب فرار نکند

>>>   جواب غنى وطنفروش را تنها با زور ميتوان داد زنده باد فرزند اصيل وطن عطامحمد نور

>>>   سامان های ته در تاجکستان رها کردی آمدی از زور و دیموکراسی حرف میزنی .. برو که مردم دنیا بخاطر خوش گذرانی به تاجکستان میروند از خاطر سامان هایت ...!

>>>   عطا محمد نور فرزند همین خاک است زحمت های زیادی از شروع جهاد تاحالا دراین سرزمین کشیده دراین اواخر برای آبادانی افغانستان و خصوصا شهر مزار شریف نقشی عمده ای داشته برای شخصی که ارزش ریاست جمهوری نداشت برای پیروزی اش در صفحات شمال زیاد زحمت کشیده از نظر ما مردم افغانستان به اندازه نوک سوزن تقصیر ی ندارد ازطرف حکومت که خودش تا خرخره در منجلاب گیر کرده هر روز سرزنش می شود.بنده خدا شهر مزار شریف را آباد کرده و مردم هم از آن راضی هستند و حمایت مردم خیلی مهم است

>>>   فراموش نکن که همین عطا و غیره بود که هویت از دست رفته تانرا برایتان دوباره بخشید در غیر آن شما ۵ سال زیر سلطه پنجابی آرام زنده گی کرده اید. شما از دیدگاه تعصب و قوم گرایی نظر میدهد نه عقلانی و با شعور انسانی. افغانستان را اگر خاک فروشان غنی همینطور به قوم پرستی اداره کنند در حالیکه ۲۶۰ اقوام پشتو زیر صفر هم دست اورد نداشته اند خود به تجزیه سوق میدهند نه دیگران اگر تجزیه شود ما از دست جاسوسان انگلیس ِ امریکا و روس رهایی میابیم. یک رهبر پشتوند بدون کمک خارجی رهبر نشده است اگر کسی مثال بدهد که برای ما یک سند گردد.

>>>   در این خاک افغان به هیچ زورگوی مجال نیست! گزینه نظامی رد نمیشود اما با اردو نه بلکه با دهل وسرنا به بلخ میرویم و دیگر مجال را به مردمی نمیدهیم که فرهنگ دین و ناموس را به تزار ایلا کرد و گریختند! به عقب تان ببینید ریخهای تان معلوم است!

>>>   مطمین باشید قصر سپیدار هیچ وقت چنین تصمیی را نگرفته و نمیگیرد. جمعیت اسلامی مربوط به افغانستان است نه تنها به بلخ و یا مزار شریف. ملت واحد است. بجز چند تن از جیره خواران بخاطر منافع شخصی نفاق را دامن میزنند. شما میتوانید از قصر سپیدار موضوع را بپرسید و خود را اگاه سازید.

>>>   هموطنان سعی حرف ها و گپ هایتان را سنجده بزنید .بعضی ها از روی نادانی و واحماقت هر چیزی در دهنشان برابر شد میزنند.عطا محمد نور داشت کاری خود را انجام می داد .این انسان های ... .... است که بنده خدا را انگلگ میکنند نمی گذارند که در شهر خودش زندگی وکار کند .ما مردم افغانستان به حرف درست کردن دسیسه بستن علیه هموطنان خود ما.در دنیا جوره نداریم.وقتی یک نفر در کشوری ما درخواست حق و حقوق خودش را و مردم اش را میکند یا به برادری و برابری پافشاری می کند.ده حرف را بالای بنده خدا میگذارند
مهاجر

>>>   غني اگر اين غلط را مرتكب شود به سر نوشت نجيب و حتي بدتر ازان روبرو خواهد شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است