برای کشته های سوریه حکومت ما مقصر است
درست که اتباع ما در هیچ جنگ نیابتی نباید شرکت کنند اما حکومت هیچ تسهیلات و هیچ اعلامی را نداشته است که مهاجرین مثلا در جنگ سوریه شرکت نکنند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144489 منبع: پرینت

به تازگی یکی از مسوولان لشکر فاطمیون به رسانه های ایرانی گفته است که دو هزار افغانستانی تحت پرچم ایران در جنگ سوریه کشته و هشت هزار زخمی شده اند. حکومت افغانستان در این رابطه می گوید که سیاست رسمی افغانستان عدم مشارکت اتباع کشور در جنگ های نیابتی است. بر مبنای ماده 39 قانون اساسی افغانستان حکومت مکلف است که از اتباع کشور در خارج از کشور حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمدناطقی، صاحبنظر سیاسی و سفیر پیشین افغانستان در لیبیا در برنامه «تحول» در خصوص گفته حکومت افغانستان که سیاست رسمی افغانستان عدم مشارکت اتباع کشور در جنگ های نیابتی است، گفت: حرفی را که سخنگوی دولت گفته است دروغی بیش نمی بینم. سخنگوی دولت اعلام می کند که ما همواره با این قضیه مخالفت کردیم. کجا مخالفت کرده است؟ شما دیده اید که دولت افغانستان در جایی که از اتباع خود دفاع کرده باشد؟ در مورد سرنوشت اتباع خود بی تفاوت نباشد. من که نشنیده ام. من تا هنوز یک مورد نشنیده ام که حکو مت تا بحال مجادله ای را در دفاع از مردم خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و چهارصد هزار نفر در حال اخراج از پاکستان هستند اما دولت هیچ اقدامی را علیه این موضوع انجام نمی دهد. سخنگوی دولت نباید دروغ بگوید که ما همواره با مساله سوریه در ایران مخالفت کرده ایم. چه مخالفتی کرده اند؟ حکومت افغانستان در برابر اتباع و مهاجرین خود در تمام این دنیا باید برخورد مسوولانه کند. دولت بخاطر اینکه وظیفه خود را انجام نداده است با این کارها خود را توجیه می کند. در برابر حقوق و مشکلاتی که مهاجرین ما در خارج از کشور دارند و حتی سوء استفاده از اینها حکومت است که مسوول است.

ناطقی، در خصوص سیاستی که دولت در برابر مهاجرین خود باید داشته باشد بیان داشت: دولت باید نسبت به سرنوشت مهاجرین در تمام دنیا برخورد مسوولانه کند و احساس مسوولیت داشته باشد. در هر جایی که می بیند در آنجا حق مهاجرین در حال تضییع شدن است بر اساس کنوانسیون های بین المللی و بر اساس اصولی که وجود دارد قوانین و مقررات هست و بالاخره با تناسب با همان قوانین باید از حقوق مهاجرین دفاع کند. انتقاد من به سخنگوی دولت این است که می گوید ما همواره مجادله کردیم و همواره با این مساله مخالفت کردیم که مهاجرین نباید در جنگ های نیابتی شرکت کنند. همین را به ما نشان بدهید که شما در کجا این مجادله را کرده اید؟ تا همین لحظه یک مورد حتی در این موضوع بیان نشده است. حتی رفته اند توافقنامه هایی برخلاف منافع مهاجرین امضا کرده اند. حالا که حکومت چنین ادعایی می کند حکومت ما در برابر کشته شده های جنگ سوریه چه کرده است؟ چه حرفی زده است؟ هیچ. این درست که اتباع ما در هیچ جنگ نیابتی نباید شرکت کنند اما حکومت هیچ تسهیلات و هیچ اعلامی را نداشته است که مهاجرین شرکت نکنند. بنابراین برای کشته شده های سوریه سیاست حکومت خودمان تا حدود زیادی مقصر است.

سفیر پیشین افغانستان در لیبیا، در مورد اینکه می گویند ایران از قوم هزاره استفاده کرده است و آنها را به جنگ سوریه فرستاده است بیان داشت: تروریست بخصوص از نوع داعش پابند به هیچ اعتقادی نیست و من به خاطر اطلاعاتی که در خاورمیانه دارم و آمار و ارقامی که دارم قتل عامی که داعش در این منطقه انجام داده است 95 درصد از اهل سنت بوده است. یعنی تمام شهرهایی که در مثلا در عراق ویران شده است شهرهای اهل سنت است و شهرهایی که مربوط به شیعیان است سالم است. اینها اگر اعتقادی به مذهب اهل سنت می داشتند این مردم مسلمان را دراینجا قتل عام نمی کردند. تروریست مذهب و قوم ندارد. حتی مرز ندارد. اینها جریانی هستند که به عنوان ابزار در دست استخبارات منطقه و جهان قرار گرفته اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ سوریه
فاطمیون
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره هامردهای واقعی هستندکه رفتند مردانه درمقابل کفار جنگیدند ......به یاری خداوند وکمک مسلمانان پیروزشد ودشمنانان وکفارسیاه روی شده برگشتند طالب وداعش چرا نمیروند ...

>>>   این چه حای تعجب دارد.
این همه داعش و طالب که از طرف پاکستان استخدام شده ودردر تمام جهان به خصوص افغانستان به نفع پاکستان می جنگند چرا مورد سوال قرار نمیگیرند.
برادران شیعه ما میفهمند که مشکل داعش را باید از ریشه خشکاند و ریشه داعش در سوریه و عراق است.
تنها لشکر فاطمیون نیست که آنجا میجنگند.
امریکا اروپا عربستان ترکیه و ده ها کشور و هزاران افراد مستقل در مقابل داعش مصروف جنگ هستند.
حال اگر غنی ناراض است بیاید و یک لشکر ملیون از مردم افغانستان تشکیل دهد و از فاطمیون هم دعوت کند که با امتیاز بیشتر از امتیازات فعلی بیایند ودر لشکر ملیون افغانستان ریشه طالب و داعش را بخشکانند.
در غیر آن همان قصه
دور نرو گرگ میخورید و نزدیک نیا که بدم می آید.
تو غنی احمدزی برای ماندن جوان ها در وطن چه کاری انجام دادی؟

>>>   ......... برای دفاع از حریم آل محمد برای دفاع از حریم نواسه پیغمبر ما رفته بودند نه بشار اسد. اگر برای دفاع از بشر اسد هم رفته باشند باز هم کار بسیار عالی کردند چون بشار اسد بر ضد تروریست ها میجنگد

>>>   یکی نیست به اینها بگن اگر میخواهید خدمت کنید به کشور خود خدمت کنید نه برای بیگانه - از ایران پول میگیرند تا در سوریه برای منافع ایران بجنگند - خوب بیاید در قوای خود افغانستان استخدام شود و علیه داعش در شمال افغانستان مبارزه کنید نه اینکه جیره خور کشور دیگری باشد
محسن هزاره از مزار

>>>   دست لشکر فاطمیون از بوسیدن است انشاءالله همین لشکر به زودی در افغانستان هم ایجاد میشود تا گلم داعش و همفکران شانرا جمع کنند.

>>>   جنگیدن برای امریکا و سعودی و اسرائیل ننگ نیست ولی دفاع از نواسه رسول و مبارزه با داعش و تروریستها ننگ است ؟
عایشه از ایران

>>>   در افغانستان حكومت و متحدين خارجي شان متعهد به جنگ مقابل طالب و داعش نيستند. ما شاهد شهادت روزانه سربازان كشور در يك جنگ بى هدف استيم.
پس چه بهتر از اين كه در مقابل تروريسم در جايى بجنگيم كه اراده در سطح رهبرى براى ريشه كن كردن تروريسم و دشمنان اسلام وجود دارد.
>>>   حق ما هزاره هاست که در کجا و با کی بجنگیم
ما در افغانستان فقط خیانت دیدیم ولی در ایران تامین شدیم و دین خود را حفظ کردیم
صالحی از مشهد

>>>   بلی دوستان دو طرف دلهای تان چرگین وحسودی
دارید یکی لشکر میگوئید یکی طیپ ما گپ گدام شما
پسند کنیم یکی میگوئید برای ایران است نه خیر
برای اسلام عزیز جانم فدائ نام اسلام لعنت بر داعیش
وطالیب بدتر از گرگها طالیب بدتر از لاشخور ها
اکر شما انسان هستید در گدام مذهب بچه بازی است
روی تان سیاه است بدتر سیاه کردید طالیب لعن

>>>   سلام ورحمت بی پایان حق برروح بلند شهدای که جان عزیزشان راتقدیم دین حق و مقدسات دین کردند خصوص شهدای مدافع حرم وحریم اهلبیت(ع) هرکه هرچه مگوید چیزی عجیب نیست چون درزمانهای گذشته نیز ازاین افراد بوده که قرآن درسوره آل عمران آیه ۶۹ وبقره آیه ۱۵۴ جواب اینهارا داده
زنده بادمجاهدان در راه حق

>>>   ما تابع مذهب خود هستیم
به شما هیچ ارتباطی ندارد
اگر دولتی بود که ما به همسایه رو نمی بردیم
حالا هم دروغ ردازی نکنید
از کسانی بگویید که شما پول گرفتید فرستادید در یمن برای عربستان بجنگند
چرا از انها حرف نمیزنید
قومای هزاره

>>>   لشکر فاطمیون تنها نیروی نظامی افغانستان هست که تونسته کار بزرگ و با ارزشی انجام بده ، نیروی نظامی دولت افغانستان که از طالبان شکست خورده و در این ۱۲ سال نتونسته طالبان رو از بین ببره ولی فاطمیون تونست پیروزی های بزرگی در برابر داعش به دست بیاره، این روزی باعث افتخار همه افغان ها خواهد بود ، اگه داعش در سوریه و عراق پیروز میشد در افغانستان هم قدرتمندتر میشد ، فاطمیون در سوریه از افغانستان هم دفاع کردند چون اگه فاطمیون داعشی ها رو در سوریه نمی کشتند همین داعشی ها وارد افغانستان میشدند چون داعش برای افغانستان هم ولایت و امیر تعیین کرده بود ، اینکه با داعش در شهرهای خودتون بجنگید بهتر هست یا اینکه هنوز به شهر شما نرسیده اونو نابود کنید؟ ، معروف هست که میگن هر کسی در دیار خودش با دشمن جنگید خوار شد ، قبل از اینکه وارد کشور بشه باید نابود بشه

>>>   برادران هزاره ای هموطن ! چقدر شمارا ایران باید توحین وتحقیر کند که شما بفهمید که ایران به شما هیچ احترام قائل نیست، با انواع مختلف شمارا توحین و تحقیر میکند واصلا شمارا هیچ ارزش نمی دهد و ازشما رقم رقم استفاده غیرقانونی وانسانی نیز میکند، اما شما تا هنوز نه فهمیده اید کی دوست و کی دشمن شما است، بخاطر ۶۰۰ دالر بگفته خود شما وقباله ....ایران که هیچ ارزش ندارد جانهای شیرین خودرا ازدست ندهید و اطفال خانم ها و والدین خودرا برای ابد غم دار نسازید، سیاست دنیا بسیار در تغیر هست، نه شود روزی که خود ایرانیها شما را تروریست و مزدور دولت....ایران خطاب کنند و زندانی وشکنجه کنند،
بااحترام اکه سیخ از سرپل

>>>   نظر دهنده راست میگه برید طرف عربستانو آمریکا و ترکیه که براتون مدارس وهابی خوشگل بزنند توی گوش نوزادان تازه متولد شده تان تکفیر بگویند و تا می توانند به شما خدمت کنند.
برادر گرامی توی لشگر فاطمیون فقط افانی نیست بلکه از پاکستان ایران و کشورهای دیگه هم هستند.در ضمن شیعه داره برای دفاع از اعتقاداتش میجنگه هر چند منکر این نمیشم که بعضی انگیزه مالی هم شاید داشته باشند اما اگر به تو بگویند ماهی 3 میلیون تومن به فرض می دهیم و بیا برو جنگ می روی؟؟؟
درصد فوق العاده زیادی از کسانی که میروند جنگ برای دفاع از اعتقادات شیعه می روند.
پس اگر شیعه نیستی درک نمیکنی هدف چیست.جای تعجبی هم ندارد

>>>   وقتی مردم ما در پولیس ملی و اردوی ملی افغانستان به جرم هزاره بودن مورد بی عدالتی و بی مهری قرار می گیرند، پس این بهترین گزینه است که این جوانان ان را انتخاب می کنند.

>>>   ایران برضد داغش جنگانده اما اسرائیلستان را ببینید که افغانهارا برضد وطن ومردم خود شان می جنگانند

>>>   سید زهیر مجاهد .......... چنین مصاحبه ای دروغ را انجام‌داده است. وی حتما از حنیف اتمر پول گرفته است.

>>>   سلام. به برادری که ماهزاره هارا نصیحت کردی سلام میکنم برادر عزیز ما میدانیم که ایران مارا تحقیر میکند مامیدانیم که ایران به ما هیچ احترامی قائل نیست ما میدانیم که ما در ایران هیچ ارزشی نداریم ما میدانیم که از ما رقم رقم استفاده غیری قانونی انسانی نیز میکند و مامیفهمیم که دوستی ماهست که دشمن ما، برادرم شما پیشناد کن که ما چکار باید کنیم آیا در افغانستان خودمان جای سراغ داری که به هزاره ارزش قائل باشد جای در افغانستان سراغ داری که هزاره کشته نشود آیا دولت مردان ما یعنی این قدر که هزاره در جبه های جنگ در افغانستان کشته می شود ارزش قائل می شود آیابعد از کشته شدنش در جبه های افغانستان یا در ارتش ملی که خد مت می کرد اطفال وخانواده یک سربازی هزاره را اکمال میکند ؟؟؟؟
یک هزاره مهاجر

>>>   بایدبگویم که کسانیکه درجنگ سوریه رفته وجنگیدن وکشته شدند آنهاسالهاست که درایران زندگی میکنند ودیگرقصدبرگشت به افغانستان راهم ندارند پس هیچ خوب و بدشان مربوط افغانستان نمیشود چراخودتانرا به دردسرمیندازین همانطوریکه بعضی اوغانها درپاکستان زنده گی میکنند وبه هیچ قیمتی حاضربه برگشت به افغانستان نیستن وخودراهم افغانستانی نمیدانند حتا حاضرند بیرق افغانستان رابسوزانند واافغانستان راکشور کفاربگویند هزاره های ایران آفرینشان که حداقل این بی حرمتی رانکردند

>>>   هزاره هامردهای واقعی هستندکه رفتند مردانه درمقابل کفار جنگیدند ......به یاری خداوند وکمک مسلمانان پیروزشد ودشمنانان وکفارسیاه روی شده برگشتند طالب وداعش چرا نمیروند ...

>>>   از قضا از سه دهه بدینس در قسمت افغان مردن وهجرت وتباهی نوشته شده است یا درین جا ویا درانجا ویا در جا های دیگریادر دریاویا در خشکه در بعض جا ها روی هدف وارمان اما در بسیاری جا ها ازجمله در داخل در تطبیق استراتیجی اجانب جان میدهند هر چه در سوریهادعا دارند که برای دفاع از اماکن مقدس وسایر هدف های که نزد خودشان مقدس است اما انقدر را که پاکستانی ها وانگلیس ها وامریکای هابه قتل رسانیده اند با که دعوینمایم واز که تقاضا نمایم که دیگر کشتار را بس نمایند اگر غنی وعبدالله وحکمتیار میکشد اجازه است ومباح وحتی فرض وجهاد است ولی در سوریه که انها خود قناعت داشتند کهدر راه نیک وثواب اندجای بخث است وتشویش مگر این که ازادی رای وانتخاب فقط ان است که به نفع غرب وغربی هاباشد دیگر ازادی های عمل ممنوع وسوال برانگیز!؟
ملا بچه ای حنفی سنی

>>>   در جواب برادر عزیز از سرپل جانان عجب که هنوز بعد از چهارده سال اشغال کشورت توسط آمریکا هنوز هم دشمن واقعی را نشناخته ای اما بدان روزی که آمریکا به افغانستان حمله کرد خیلی از ایرانی ها با آهنگ سرزمین من از داوود سرخوش گریه کردن که چرا کشورت که زمانی پاره ی تن ایران زمین بود به این روز افتاده!!
دوستدار برادران همسایه شرقی .
علی از ایران

>>>   وقتی دوستم رفت که با داعش افغانستان بجنگد دیدید که سرنوشتش چه شد.

>>>   فدا محمد تورانیان
آقای کریم خلیلی فاشیست تر از غنی و پشتونیست ها است و گروه فرمانروایش به رهبری آقای ظهیر زیر عنوان استاندار بامیان ، همه روزه دنبال دسیسه و تبعیض تباری ، مذهبی و دنبال حذف حذف تاجیکان و غیر شیعه ها در بامیان است . حذف غیر هزاره ها از حکومت محلی ، از دانشگاه بامیان و حتا غصب زمین ، جایداد و اخراج بومیان بامیان از اولویت های کاری آقای ظهیر فاشیست است . از تمامی برادران با فرهنگ و متمدن هزاره و اهل تشیع کشور به ویژه از بامیانی ها میخواهیم تا دست کم با گروه فاشیست خلیلی و حکومت محلی تحت فرمانش همکاری نکنند . برادران هزاره و تاجیک صدها سال در کنارهم مسالمت آمیز زندگی کرده اند و نظر به پژوهش های تبارشناسی گفته می شود ، هزاره ها از اختلاط تاجیکها با ترک ها و مغول ها پدید آمده اند که بنابر این ; هزاره خون تاجیکی دارد و همتبار اند .....

>>>   گپایتو کملآ حق گفتی برار

>>>   چون عربها و مزدورانشان ما را در وطن ما میکشند آنهم بمدت 40 سال و ملت ما را بدبخت و آواره کرده اند و هر روز خون جوانان این وطن مظلوم را میریزند و خانواده ها را داغدار میکنند با حمایت از طالبان وحشی و داعشیان خونخوار امروز و القاعده و حقانی و ... پس ما هم حق داریم این وحشی ها را در وطنشان قتل و عام کنیم ، تاکنون بنابر اعلام سپاه ایران بیش از 50000 نفر اتباع عربستان در سوریه و عراق در جبهه النصره و داعش و .... کشته شده باید به فاطمیون هزاره دست مریزاد گفت واقعا افتخار ما هزاره هاست
مهاجر خسته از تهران

>>>   سلام دوستان. این حرفها و حدیث ها که کی چه گفت و کی چه میگوید کهنه شده است لطفابه چند مورد با دقت فکر کنید. من نمیخواهم از ایران و یا کسانی دیگه حمایت کنم اما واقعیت ها را باید پذیرفت.
۱- افغانهای مهاجر که در ایران هستند مستقل و ازاد اند هیچ کس با زور و اجبار به سوریه نمیفرستند ایشان برای یک زندگی ارام و اینده خانواده شان دست به این کار میزنند. مگر در پاکستان این همه طالب و انتحاری تربیت میشوند ومردم افغانستان را به خاک و خون میکشانند شما چرا اعتراض نمیکنید.
۲- اگر دولت افغانستان تصمیم قطعی در نابودی طالب و داعش داشته باشند در مدت کوتاهی نابود خواهند شد. طوریکه در عراق و سوریه داعش تا دندان مسلح نابود شد.
۳- از ابتدای تشکیل دولت افغانستان قدرت در دست کسانی بوده و که سر سپرده پاکستان و عربستان وهابی بوده و هستند و عربستان همواره تحت نام کمک تخم نفاق مذهبی پاشیده سر نوشت افغانستان را به این روز در اورده اند.
۴- کشتار ها مردم هزاره و بقیه اقوام توسط طالب باالاخره یک روزی مردم را در برابر این کشتار و بی عدالتی متحد خواهد کرد.
۵- ان برادریکه که میگوید شما هزاره ها یک بار کابل را خراب کردید دیگه چه میخواهید؟؟ جای تعجب است در جنگ کابل اگر مردم هزاره از خود دفاع نمیکرد امروز ابن قوم نابود شده بود.
۶- برادر من بالفرض هزاره ها یک بار کابل را خراب کردند اما پشتونها از اول تاریخ تا امروز در حال خراب کردن هستند. لطفا تاریخ دوران ظاهر شاه ، محمد داود ، ترکی ، حفیظالله امین ، نجیب ، کرزی و امروز غنی را مطالعه کنید اینها ازکدام قوم و تبار هستند.
۷- هزاره ها که همیشه مطیع قانون و سازنده و افتخار افرین بوده برای افغانستان. چطور جرات میکنید که از کلمه خرابکاری برای این قوم استفاده میکنید.
۸- نهایتا امروز طالب و داعش در افغانستان کی و از مدام قوم وتبار هستند؟؟ قبول کنیم تا زمانیکه مهاجرین افغانستان در کشور های دیگر اسیر باشند اون‌کشور ها فرش دست باف زیر پایشان پهن نمیکنند ممکنه وسوسه شوند دست به کاری بزنند.
۹- دولت ضعیف مرکزی افغانستان بانی تمام این بد بختی ها هست نه من و شما و ما باید بیدار باشیم به برادر دینی و هموطن خود احترام بگذاریم و بازیچه کشور های خارجی نشویم. موفق باشید

>>>   بلی اوغانها افغانستان را خوب آباد میکند در دوران
عبدالرحمن قاتل شش ولایت را داد به جهلستان کمک
کرفت هر قصابی دلش خواست کرد ظاهرشاه چهل
سال پادشاهی کرد چهل ساعت خدمت نکرد جزخیانت
بخارا برشما ننگ دهخدا برشما ننگ خط ننگ ورند
بر شما ننگ ناموس افغانستان را برشراب خوران
سعودی دادید ناموس افغنستان باجهلستان دادید برای
تان ننگ بچه بازی برای تان یک خدمت است
زنده به گور کردن برای تان یک خدمت تاریخی
است سر جدا کردن بهترین خدمت است ملت
قدری خود را نمیدانند تجاواز به ناموس ملت از طرف
نا طالبان نجیس این خودش یک خدمت بسیار بالاتر
از همه است طالبان وهابی طالبان صهیو نیست
خدا برای تان عقل نداد برای تان شهوت داد

>>>   اگه دولت افغانستان حمایت کنه سپاه فاطمیون میتونند داعش را در افغانستان ریشه کن کنند

>>>   گپ حق جواب نداره برادر گل گفتی

>>>   داعش را باید نابود ساخت.
گر نکشی کشته میشوی
جنگ ایران و سعودی است و چه بهتر که این جنگ را در بیرون از سرحدات وطن مدیریت کنیم.

>>>   ما رزمندگان فاطمیون در همه پیروزیهای اخیر بر داعش و نابودی این مار افعی نکبت سهیم و شریک بوده ایم و دراین راه شهیدان بسیار دادیم این برای مردم ما افتخار است که با یزیدیان زمان جنگیدیم و زیر بار ظلم و طغیان نرفتیم مکر دشمنان چنان میبود که اگر این مجاهدت های شریف نبود الآن به حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و برخی از صحابه گرامی پیامبر جسارت و توهین روا داشته شده بود مردم ما حق دارد در این شادی ها شریک باشد فقط دوست داران تروریست های خونخوار در این ایام پیروزی ناراحت شده و دم از اختلاف میزند در این پیروزی شیعه و سنی هر دو شریک است داعش هم شیعه را میکشت و هم سنی پس سخنان تفرقه انداز نگویید
عبدالله محمدی خوشحال

>>>   بهروز جلال آبادی
اگر عرب زیر نام طالب ، القائده و داعش حق دارد تا مردم افغانستان را بکشند پس هزاره هم حق دارد تا این وحشی ها را در وطن خود ایشان قتال کنند !
زندباد همان هزاره ای که در سوریه علیه آدم کشان داعش میجنگد !
روح آن شهدا شاد کسانیکه در جنگ علیه تروریست ها جان های خوده فدا کردن

>>>   از یادش رفته که قهرمان ملی را کی به شهادت رساند !؟
دو عرب الجزایری

>>>   Mutaref
وقتي امريكايي ها در افغانستان به خاطر منافع شان مي جنگند، چه فرق مي كند افغانستاني ها به خاطر منافع خود در سوريه و عراق بجنگند؟

>>>   عبیدالله عاکف الهی
باید افتخار کرد که کسانی از افغانستان هم در شکست داعش سهم داشتند!

>>>   هرکه داعش را کشد در هر کجا
او بود سردار ما در هر کجا

>>>   بهروز جلال آبادی
اگر عرب زیر نام طالب ، القائده و داعش حق دارد تا مردم افغانستان را بکشند پس هزاره هم حق دارد تا این وحشی ها را در وطن خود ایشان قتال کنند !
زندباد همان هزاره ای که در سوریه علیه آدم کشان داعش میجنگد !
روح آن شهدا شاد کسانیکه در جنگ علیه تروریست ها جان های خوده فدا کردن

>>>   هرکس کسی که مخالف داعش است ما تقدیر میکنم داعش درحقیقع دشمن اسلام است درکجای اسلام گفته اطفال خانم ها ریشسفید را قتل عام کنید اما داعش میکند داعش ساخته شده امریکا اسرائیل است که درافغانستان نیز نوکرهای داعش درداخل نظام است .

>>>   واقعا جای سوال داره که هدف از این نوشتار چیه؟
کل بشریت باید دست بوس این سردار بزرگ اسلام و همچنین لشگرهای مقاومت باشند.
اگر داعش شکست نمیخورد اروپا دردسترس ترین هدف بود.همه ی دنیا باید سپاسگذاری جبهه ی مقاومت باشند.جبهه ی مقاومت کاری کرد که خیلی از کشورها نتوستند.
اگر ایران نبود حالا نه عراقی در کار بود و نه سوریه ایی.بنظرم بهتره مقامات افغانستانی حواس خودشونو جمع بکنند چرا که بهترین مرکز برای احیای این گروه تروریستی همانا افغانستان ست اینو خودتونم خوب میدونید.

>>>   تنها راه مبارزه با داعش در افغانستان آمدن لشکر فاطمیون است و بس....
مدافع حرم و حریم

>>>   شما اصلا میدانید چه می گویید؟ مزاح می کنید یا دارید جدی صحبت می کنید؟!!!!طوری می گویید ایران افغان ها را در صف مبارزه با داعش در عراق و سوریه قرار داده است که هر که نداند می گویید هر که در افغانستان علیه داعش می جنگد افغان است .شپا شاید 5%از کل رزمنده ها نباشید

>>>   پس با این نتیجه شما داعش را به رسمیت میشناسید .
داعش دشمن نه هزاره وشیعه بلکه دشمن بشریت است .

>>>   سوال بزرگ ؟
طالبان ادم کش، جنایت کار، قاتل وطن فروش برادرن وباید با اهها پای مذاکره نشست! !!!!!!
ان وقت فاطمیون مدافع اعتقاد بر مبنای اصول ومنطق انسانی وجهانی ودشمن ترویست محکوم میشود!!!!!!!
همه کارهای ما قومی ومذهبی است حتی انتقاد ما!!!!!!؟؟؟؟

>>>   فراموش نکنید تعدادافغانهای عضو داعش کمتر از فاطمیون نیست

>>>   بدون در نظر داشت زمان و مکان داعش را باید کشت.
و ماشین فکری داعش یعنی حزب تحریر را نیز باید متلاشی ساخت.

>>>   بلی جای خبر ساز نیست اینگپ ها صد در صد
صحت دارد
اکر نبود فا طمیون داعیش تمام مرده ها خورده بود
با کمک صهیو نیست نجیس

>>>   در عربستان ناتو اسلامی تاسیس شده است و وزرای دفاع اضافه از چهل کشور اسلامی و غیر اسلامی، جلسه امنیتی تحت نام مبارزه علیه تروریزم تشکیل کرده اند.
در ایران فرمانده سپاه پاسداران به اروپا هوشدار میدهد که در جنگ بین ما و عربستان، طرفداری عربستان را نکنند که در غیر آنصورت بورد راکت های خود را بالا میبریم.
در میانمار کاتولیک های آن کشور از جنگ بین مسلمانان و بودایی ها وارخطا شده اند و از پاپ کاتولیک ها خواسته اند که در زمینه میانجیگری کند.
پاپ به میانمار سفر میکند و برایشان میگوید.بخاطری که جنگ و تفرقه بین شما خلاص شود،همه تان را به غسل تمعید دعوت میکنم.
بنأ یک رقابت اقتصادی و نظامی و دینی و سردمداری در جهان،بین کشور های مختلف مانند امریکا و روسیه و چین و عربستان و ایران و همچنان ادیان بودایی و مسبیحی و یهودی و اسلام در جریان است.
یک تعداد کشور ها از موقع استفاده کرده سلاح میفروشند. یکتعداد کشور ها از موقع استفاده کرده.ساحه نفوذ خویش را توسعه میدهند و یک تعداد ادیان نیز از موقع استفاده کرده و در پی دفاع و با توسعه دبنی خویش هستند.
این در اثر این رقابت ها اوضاع جهان بسوی بهبودی خواهد رفت و یا بدتر خواهد شد،هنوز معلوم نیست.
اما یک چیز واضح است و آن این که اگر اوضاع از کنترول جهانی بیرون بر آید و سیاستمداران و اهل ادیان جهانی نخواهند،از روی خودخواهی هایی که دارند،در جهان به یک توافق همه جانبه برسند و هرکس در پی منافع خویش شود،در آنصورت در عصر موجودیت ذرات خانه های هستوی و توسعه آن و دسترسی تعداد زیاد تر کشور ها به این سلاح،جهان به سمت نابودی خواهد رفت.
هرچند فعلأ اوضاع تا اندازه یی زیر کنترول است، اما ضمانت کنترول دایمی و همیشگی آن وجود ندارد.
زیرا بعد از حمله به افغانستان و عراق و لیبیا،یک تعدا کشور ها معتقد شده اند که یا باید در مقابل زورگویان جهانی تسلیم شد و یا باید از خود دفاع کرد.
من فکر میکنم که شاید اکثر کشور ها راه دفاع یعنی مسلط شدن به سلاح هستوی را اختیار خواهند کرد،بخصوص در شرایطی که دسترسی به این سلاح ها با قیمت کمتر برای هرکشوری در جهان قابل دسترسی است و هر کشوری میتواند مسلح به سلاح هستوی شود.

>>>   وطندار با یک نکتایی آدم هوشیار نمیشه به صفت یک شخص قلمدار کمی عاقلانه نظر دهید ، سر هزاره در به دار نزنید.

>>>   چه فرق مي كند براي مردم هزاره چه جنگ كنيم چه نكنيم ما را مي كشند. از صد سال قبل به اين طرف ما قرباني داده و مي دهيم. آنوقت كه لشكر فاطميون نبود چرا هزاره را ميكشتند؟ اشتباه مردم هزاره اين است كه در اين جهان گرگ صفت خلع سلاح است اگر مردم هزاره در كنار علم و دانش دانشگاه و نمي دانم ديموكراسي وانتخابات و و و يك قدرت نظامي قوي مي داشت كه ( از واجبات است) شرايط بگونه ديكي مي بود.

>>>   داعش درافغانستان آورده شده است این روشن است اشرف یا اطرافیانش کمک میکند حمایت میکند داعش هم خبیث ترین انسانها هستند پس حقیقت روشن وراه درست این است که تمام مردم افغانستان باید برای دفاع ازخود وکشور شان باید بپا خیزند ودرقالب نیروهای مردمی ازخود دفاع کنند وگرنه گروه گروه گوسفند صفت سر بریده میشوند اگر مردم همت کنند خداوند نصرت میدهد طبق وعده خودش
بااحترام

>>>   هزاره های پیرو شهید مزاری همه حامی فاطمیون هستند
هر ان کس نیست ابله وساده لوح است .
دشمن هیچگاه دست از دشمنی بر نخواهد داشت.
داعش یک گروه تروریستی که شیعه وسنی نمی شناسد.
مگر کور بودیددر حلب وادلب وموصل نینوا چه کردند؟ !!!
مگر آنها شیعه بودند .
نادان ها دعش وطالبان پروژه آمریکایی است آمریکا چه بخواهیم چه نخواهیم برنامه های خود را اجرا می کند .
یا با داعش یا طالبان ویا هر گروه وهر طریق دیگر

>>>   چطور وقتی اشرف غنی از حمله دولت دیکتاتور وکودک کش عربستان سعودی حمایت کرد کسی صدایش در نیامد واکنون که میلیون ها انسان وکودک توسط عربستان وهابی محا صره شده و بمباران میشوند کسی اعتراضی نمی کند چرا انان شیعه هستند؟ ؟؟؟!!!
به هرحال داعش اهداف خود را پیش میبرند چه بخواهیم وچه نخواهیم.

>>>   اگر داعش و دشمنان هزاره بر علیه هزاره تقویت شوند و برای نابودی هزاره از سوی عربستان و پاکستان و آمریکا حمایت شوند برای مردم هزاره چاره ای باقی نمی ماند جز ابنکه از همین روش استفاده کنند. هیچ هزاره ای نباید فریب سیاستهای دشمنان را نخورند.هزاره ها نه تروریست ایت و نه به دنبال تشنج و از بین بردن دیگران هستند فقط از کیان و موجودیت خود دفاع می کنند.

>>>   همگان در آن فیلم معروف دیدند که آمریکی های حیله گر و حقه باز چگونه چند هزار داعشی را که در رقه در حال نابودی بودند فراری دادند ! باتوجه به اینکه داعش در سوریه و عیراق در حال نابودیست و تمام سرزمینهایش را از دست داده است پس مقصد بعدی افغانستان و مصر و لیبیا و نیجریا و ... خواهد بود ، پس در افغانستان هم باید هزاره های مظلوم برای دفاع از قتل و عام نشدن بدست طالبان خونخوار و داعش آدمخوار لشگری قدرتمند مانند فاطمیون داشته باشند ، همگان در سوریا قدرت رزمی و دلاوری هزاره ها را دیدند که هر جایی لوای فاطمیون هزاره به اهتزاز درآمد تمام تروریستها گریختند یا قتل و عام شدند ، حتی سربازان ارتش سوریه چون ترس دشمنان از فاطمیون را میدانستند هرجایی کار برایشان سخت میافتاد میخاستند تنها با لوای فاطمیون پیشروی کنند تا دشمن مورال خود را از دست بدهد تنها با بیرق فاطمیون که این خود برای ما هزاره ها افتخار بزرگ است ، از برکت همین فاطمیون است که طالبان خونخوار و داعش ادمخوار در افغانستان و بادارانشان تا حدی ترسیده اند که میدانند هزاره دیگر هزاره مظلوم سابق نیست و اینهمه جنجالها برای همین است که طالبان و داعش و بادارانشان مانند آمریکی و بریتانیا و عربستان و امارات و ... مثل سابق میخاستند خون هزاره های مظلوم را بریزند و ظلم کنند و از هزاره ها هم هیچ صدایی برنخیزد ، اکنون از قدرت رزم و صلابت هزاره ها و از اینکه هزاره مظلوم دیروز امروز فنون رزم یادگرفته و مجهز شده و دیگر نمیتوانند به هزاره ستم کنند سخت ترسیده اند ، با منافع ایران کار ندارم و درست است که ایران صرف با هر وسیله بدنبال منافع خود است اما لشگر قهرمان فاطمیون به سود هزاره و تاجیک و ازبک است و به ضرر دشمنان خونخوار این سه ملت بزرگ کشور افغانستان ( خراسان قدیم )
درست است که هزاره خون میدهد
حسین هزاره از بامیان

>>>   جنگ فاطمیون در مقابل داعش
تقابل شیعه و سنی نیست
بلکه جنگ شیعه وهابیت است

>>>   مدافعان داعش زنان و دخترانشان را برای جهادالنکاح آماده بسازند.

>>>   ناطقی صاحب پاکستان هم هزاره نه پشتون هارا بکمک داغش در سوریه فرستاده اند

>>>   چون عربها و مزدورانشان ما را در وطن ما میکشند آنهم بمدت 40 سال و ملت ما را بدبخت و آواره کرده اند و هر روز خون جوانان این وطن مظلوم را میریزند و خانواده ها را داغدار میکنند با حمایت از طالبان وحشی و داعشیان خونخوار امروز و القاعده و حقانی و ... پس ما هم حق داریم این وحشی ها را در وطنشان قتل و عام کنیم ، تاکنون بنابر اعلام سپاه ایران بیش از 50000 نفر اتباع عربستان در سوریه و عراق در جبهه النصره و داعش و .... کشته شده باید به فاطمیون هزاره دست مریزاد گفت واقعا افتخار ما هزاره هاست
زنده باد لشگر سرفراز فاطمیون
مهاجر خسته

>>>   هرانسانی برای انسانیتش باید با داعش بجنگد

>>>   آنهایی که میگویند چرا در افغانستان نمیجنگند که به سوریه میروند؟
در افغانستان در کجا و با کی بجنگند؟
دولتی که همه میگویند خود تمویل و تجهیزکننده داعش و طالب است؟
یا با طالب و داعش همراه شوند؟
در ایران میدانستند برای چه و در جهت کدام هدف میجنگند. این امتیاز بزرگی است که در افغانستان وجود ندارد.
شیما کابل

>>>   گلبیدین میکوید که داعش از راه ایران داخل افغانستان میشود.
خوب گیرم تا مرز افغانستان به وسبله ایرانی ها آورده شود.
از مرز ایران تا جوزجان و سر پل و کابل و جلال آباد و تا خانه آقای حکمتیار کی می آوردش؟

>>>   این موضوع برایم دلچسب واقع شد برای ازبین بردن داعش هیچکس باید صرفه نکند اقلا بنام اسلامیت وانسانیت . درست است که سیاست حکومت ها طوریست که ملت خودرا علنا اجازه نمیدهد تا برون ازکشورش دریک کشور دیگر بجنگند . هرگاه هزاره های افغانستان درین راستا برای ازبین بردن داعشیان وامثالش بجنگند قابل قدر هستند. ما ازآنها قدردانی خواهیم کرد. داعش باید درریشه خشک شود . واضح است که ریشه شان درخارج از افغانستان است . باید درآنجا به عقب شان رفت .
ق ازلوگر

>>>   درود بر فاطمیون. بزرگمردان تاریخ.

>>>   خوب اگر جنگ با داعش وطالب را جنگ با سیاهی،ظلم واسارت نمیدانید ،جنگ فاطمیون را باداعش جنگ سنی وشیعه میدانید پس بگذارید همان سنی های وحشی ،آدم خوار بنام طالب وداعش وتمام زالوها ومیکروبهای آلوده از تمام کشورها جمع شده به افغانستان آمدند بر شما برادران سنی حکو مت کنند، زنها ودختران تان را برای جهاد نکاح آماده کنید وخوشحال باشید چون سنی اند بخاطر عزستان!
ما شیعیان وهزاره ها هرگز زیر بار ظلم، ستم وسیاهی نمیرویم خالا هر کشوری که بخواهد مخالف باشد!‏ ما با به یاری خداوند با تمام توان از اسلام عزیز وامت محمد (ص‏)‏ دفاع میکنیم تا مانع سیظره لشکریان جهل،ظلم وآدم خوار داعش وطالب بر خاک وطن مان شویم،
نادرشاه

>>>   به جواب نویسنده دومی اگرچنین است که (برادران شیعه ما میفهمند که مشکل داعش را باید از ریشه خشکاند و ریشه داعش در سوریه و عراق است).پس به این صورت اگر داعش در کابل از برادران اهل تشیع انتقام میگیرد مسولیت ان را هم باید این برادران بگیرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است