پاکستان از مهاجرین برای اهدافش استفاده می‌ کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144475 منبع: پرینت

پاکستان نقشه ی خطرناک در اخراج دست جمعی افغانستانی ها به کشور دارد پس از آنکه ترامپ رییس جمهور آمریکا پاکستان را تهدید نمود پایگاه های تروریستان بخصوص شبکه حقانی را از پاکستان دور نماید، پاکستان تصمیم گرفته است یک میلیون و ششصد هزار افغانستانی را از پاکستان خارج نماید.

گزارش هایی می رسد که پاکستان برای تخریب بیشتر و طولانی کردن جنگ در افغانستان هزاران غیر افغانی را می خواهد به افغانستان بفرستد که این افراد شامل زندانیان پاکستانی، بلوچ ها، پشتون های پاکستان و از کشورهای عرب و چین می باشد. این معلوم نیست که مقامات مرزی افغانستان توان بررسی اخراج شدگان از پاکستان به طرف افغانستان را دارد؟ روزنامه سرخط در سرمقاله‌ اش گفته‌ است که پاکستان پس از حمایت افغانستان از موقف اخیر آمریکا در برابر اسلام آباد هشدار داده‌ است که مهاجرین افغانستانی را که اسناد قانونی ندارند از آن‌ کشور اخراج خواهد کرد.

این روزنامه نوشته است که پاکستان با این اقدام تلاش می‌ کند افغانستان را مورد فشار قرار دهد تا از موضع‌ گیری تازه آمریکا علیه اسلام آباد حمایت نکند. سرمقاله نویس رادیو آزادی مهاجرین افغانستانی در پاکستان را برای آن ‌کشور بسیار مفید خوانده و گفته‌ است که اسلام آباد از مهاجرین این کشور برای تامین اهداف‌ اش همواره استفاده کرده است. روزنامه به نقل از عمراخان از چهره‌های سیاسی پاکستان نوشته است که اگر روابط میان واشنگتن و اسلام آباد تیره می‌ شود پاکستان دست دوستی به روسیه، چین و ایران دراز خواهد کرد و باز هم افغانستان شاهد جنگ نیابتی خواهد بود. به نوشته این روزنامه مقامات آمریکایی از پاکستان خواسته ‌اند که تا اعلام اقدامات دیگر 27 تن از اعضای شبکه حقانی را به آمریکا بسپارد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
مهاجران افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
در وضعیتی که حتی دستارهای سیاستمداران قومی است با کدام منطق و عقل می شود عبدالله پشتون را نماینده تاجیک پذیرفت و مصلحت سیاسی این قوم را که از هزاران جهت مورد حمله و توطیه است، به دست او سپرد؟ در حالی که او هرگز و هیچگاهی و حتی برای یک بارهم از هویت و یا منفعت تاجیکی دفاعی نکرده است.

در حالی که از گلبدین تا سلیمان لایق،‌ از غنی تا خلیلزاد، لز کرزی تا ملا عمر و انوارالحق احدی تا اسماعیل یون همه در یک صف اهداف قومی خود را پیش می برند،‌ خاموشی، معامله گری و خیانتهای عبدالله را مصلحت ملی تاجیک دانستن اوج اوج بلاهت و یا شرکت در خیانت علیه تاجیکان است!

برای نماینده تاجیکان شان شرط لازم تاجیک بودن است، هرچند کافی نیست. اما شرط حتمی و لازم همین است. درک این نکته نبوغ نمی خواهد- اگر عقل کسی طلسم نشده باشد.

>>>   پاکستان از هرچه که ممکن باشد به نفع رسیدن به اهدافش استفاده میکند.
مشکل ما این است که ما هدف نداریم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است