شورای ملی جای تفرقه انداختن نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144466 منبع: پرینت

خلط قضیه شناسنامه های برقی و قهرمان ملی کشور دور از انصاف است.

محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا در نشست علنی روز یکشنبه 17 جدی 96 این مجلس در واکنش به اظهارات یک نماینده پارلمان درباره احمدشاه مسعود گفت: مطرح ساختن نام قهرمان ملی در شورای ملی و خلط آن با قضیه شناسنامه های برقی دور از انصاف و جفا در حق مجاهدین و تفرقه افکنی است.

بگفته ایزدیار، کارکردهای احمدشاه مسعود با صحبت های معاندین معلوم الحال خدشه دار نمی شود.

گفتنی است که بحث گنجاندن واژه افغان در شناسنامه های برقی برای تمام اقوام و مخالفت برخی از اعضای مجلس با این اقدام باعث بالا گرفتن بحث های قومی در مجلس شد؛ چنانچه عبیدالله بارکزی عضو مجلس نمایندگان در نشست علنی روز شنبه 16 جدی 96 این مجلس گفت که مسعود برای ولایت پنجشیر قهرمان بوده و آن ولایت را نگه داشته است و در سایر ولایت های پکتیا، قندهار، ازرگان و ولایت های مشرقی ما فیری نکرده است.

صحبت های این نماینده مجلس واکنش بسیاری از سیاسیون را بر انگیخته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایزدیار
بارکزی
نظرات بینندگان:

>>>   این جا جای کمیشن کاری است

>>>   Raheel

در وضعیتی که حتی دستارهای سیاستمداران قومی است با کدام منطق و عقل می شود عبدالله پشتون را نماینده تاجیک پذیرفت و مصلحت سیاسی این قوم را که از هزاران جهت مورد حمله و توطیه است، به دست او سپرد؟ در حالی که او هرگز و هیچگاهی و حتی برای یک بارهم از هویت و یا منفعت تاجیکی دفاعی نکرده است.

در حالی که از گلبدین تا سلیمان لایق،‌ از غنی تا خلیلزاد، لز کرزی تا ملا عمر و انوارالحق احدی تا اسماعیل یون همه در یک صف اهداف قومی خود را پیش می برند،‌ خاموشی، معامله گری و خیانتهای عبدالله را مصلحت ملی تاجیک دانستن اوج اوج بلاهت و یا شرکت در خیانت علیه تاجیکان است!

برای نماینده تاجیکان شان شرط لازم تاجیک بودن است، هرچند کافی نیست. اما شرط حتمی و لازم همین است. درک این نکته نبوغ نمی خواهد- اگر عقل کسی طلسم نشده باشد.

>>>   بارکزی نمیداند که قهرمانی یعنی چه؟
فکر میکند که اگر کسی در 34 ولایت رفت و فیر کرد قهرمان میشود.
بهتر است تا در دور آینده انتخابات قید داستن تحصیلات عالی اظافه شود تا نمایندگان پارلمان حد اقل قدرت تحلیل مسایل را داشته باسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است