آنچه وضعیت را بحرانی کرده دهن‌ کجی ارگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144405 منبع: پرینت

تعصب، انحصارطلبی و برتری‌ جویی ارگ ریاست‌ جمهوری وضعیت در افغانستان را به بن‌ بست کشانیده است، طالبان در سه کیلومتری قصر سپیدار و ارگ ریاست‌ جمهوری « حوت خیل» لانه امن دارند و بارها است که از این آدرس انتحاری ها وارد شهر می‌ شوند و یا هم افراد طالبان به موترهای دولتی یورش می‌ برند و آنها را به آتش می کشند اما ارگ به دلیل پیوندهای قومی با این گروه تندرو هیچ واکنشی نداشته است و دارد تروریست‌ های جانی را تقویت می‌ کند و این وضعیت در سرتاسر کشور قابل توجه است.

تیم ارگ ریاست‌ جمهوری همیشه کوشش نموده تا میان اقوام مختلف افغانستان اختلاف ایجاد کند که موفق هم بوده و حتی این اختلافات را در میان پشتون ها بنام « درانی» و «غلجایی» دامن زده است و این وضعیت موجب شد که عطامحمد نور در بلخ اعلام خودمختاری کند و جنرال رازق در قندهار و این روند شاید در هرات توسط اسماعیل خان، در جلال آباد توسط ظاهر قدیر و حضرت علی و در جوزجان توسط معاون تبعید شده ارگ ریاست‌ جمهوری اتفاق بیفتد که به خیر مردم افغانستان نیست.

آنچه وضعیت را به بحران کشیده دهن‌کجی تیم ارگ ریاست‌ جمهوری است که هنوز هم ادامه دارد اما مردم افغانستان اینبار تصمیم گرفته اند که انتخابات شفاف و عادلانه می خواهند و خواستار پایان دادن یاغی گری و استبداد هستند. اگر اینبار انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان پر از تقلب و زورگویی بود ما شاهد یک افغانستان به شدت بحرانی خواهیم بود.

میر شریفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
کشور
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
اگر از تاریخ کشور مبارزه های ملی، مقاومت و جهاد را بیرون کنیم تاریخ کشور زباله دان و بسته مزدوران خود فروش و معامله گر خواهد بود و هر برگه از تاریخ زیست نامه یک غلام و یک مزدور انگلیس و استعمار پرخواهد شد. فرمانده مسعود قهرمان ملی قامت بلند آزادی و شکوه جاویدان یک مبارزه پایان ناپذیر در برابر استبداد و تمامیت خواهی است. هر دهن کج و هر مزدور سزاوار این روایت نیست.
مقاومت پایان ترس، طلوع آزادی، فرجام عمر بدخواهان و رونق دهش و داد مردمی است.
از این رو تاریخ شکوهمند مبارزه مسعود شوندگی و آزادگیست و هیچ گرگسی را در این بلندی مجال بال زدن نیست. گرگس داند و لاشخوارگی و فرو دست های زمین تاریخ.
او تاریخی را پدید اورده که نسل اندر نسل پتک سر بدخوهان عدالت و آزادی خواهند بود. هنوز ما در خم یک کوچه نجابت او ایم...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است