فقر در ایتالیا به بدترین وضعیت خود رسیده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144390 منبع: پرینت

موسسه ملی آمار ایتالیا گزارش داد در یک دوره ده ساله، تعداد افراد فقیر در این کشور دو برابر شده است.

بر اساس گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) درباره فقر مطلق در ایتالیا، در ده سال اخیر تعداد شهروندان فقیر ایتالیایی دو برابر شده است.

اگر شمار این افراد در سال 2006 میلادی برابر با دو میلیون و سیصد هزار نفر بود، در سال 2016 میلادی به چهار میلیون و هفتصد هزار نفر افزایش یافته است. یعنی صد و شش ممیز نه دهم درصد به تعداد افراد فقیر در این کشور افزوده شده است. تعداد خانوار‌های ایتالیایی دچار مشکلات اقتصادی نیز رشد قابل توجهی داشته است. بر همین اساس، از سال 2006 تا 2016 میلادی میزان این خانوار‌ها شصت و هفت ممیز دو دهم درصد افزایش یافته و از یک میلیون به یک میلیون و ششصد هزار خانوار رسیده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت در سال‌های اخیر، اقدامات متعددی توسط دولت‌هایی که در دوره‌های مختلف بر سر کار آمده‌اند صورت پذیرفته است تا از افراد دارای مشکلات اقتصادی حمایت به عمل آید. تازه‌ترین این اقدامات، پرداخت کمک هزینه به خانوار‌های نیازمند است که هفتاد و پنج هزار و هشتصد و هشتاد و پنج خانوار ایتالیایی که دچار مشکلات حاد اقتصادی هستند، درخواست کمک هزینه کرده‌اند.

اما بیشترین میزان خانوار‌های نیازمند ایتالیایی با صد و سی و سه ممیز هشت دهم درصد، در مرکز این کشور سکونت دارند. پس از آن، شصت و دو درصد از خانوار‌های ساکن در شمال و پنجاه و دو درصد از خانوار‌های ساکن در جنوب این کشور با مشکلات اقتصادی مواجه هستند. شمار خانوار‌های نیازمند ساکن در جنوب ایتالیا، از چهارصد و شصت هزار خانوار در سال 2006 میلادی به ششصد و نود و نه هزار در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است. این تعداد در شمال ایتالیا از سیصد و هفتاد و شش هزار به ششصد و نه هزار خانوار افزایش یافته است.

در مرکز ایتالیا، تعداد خانوار‌های دارای مشکلات اقتصادی از صد و سی و سه هزار به سیصد و یازده هزار خانوار افزایش یافته است. میزان افراد فقیر نیز در ایتالیا، با صد و هفتاد و شش ممیز پنج دهم درصد در مرکز، صد و سی و نه ممیز هشت دهم درصد در شمال و شصت و هشت درصد در جنوب این کشور به ثبت رسیده است.

اما بیشترین تعداد افراد فقیر در جنوب ایتالیا زندگی می‌کنند که تعداد آن‌ها از یک میلیون و دویست هزار نفر به دومیلیون نفر افزایش یافته است. پس از آن، در شمال این کشور تعداد افراد فقیر از هفتصد و شصت و چهار هزار نفر به یک میلیون و هشتصد هزار نفر و در نهایت در مرکز، این تعداد از سیصد و پانزده هزار نفر به هشتصد و هفتاد و یک هزار نفر افزایش یافته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
فقر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است