دموکراسی در حکومت غنی فلج شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144387 منبع: پرینت

حکومت اشرف غنی با رویکرد انحصار قدرت طایفگی نمادهای دموکراتیک را سرکوب و تطمیع خنثی کرده است. اشرف غنی با تقلب آرا و پایه‌ گذاری رای گوسفندی، روح جنین دموکراسی را در افغانستان خفه کرد اشرف غنی با ترفندهای شیطانی کانون‌ های فعال و نمودهای دموکراتیک را غیرفعال و از صحنه خارج کرده است:

1. راهپیمایی‌ های مردمی به عنوان نمود حضور و قدرت مردم، مانع تک‌ تازی‌ ها و انحصارطلبی حکومت و ضامن دموکراسی است. اشرف غنی با استفاده از تروریست‌ های قومی در اختیار توانست تظاهرات‌ های مردمی را به خاک و خون بکشاند و آن را زمین گیر کند.

2. اشرف غنی با تطمیع رسانه‌ های آزاد و منتقد برخی از منتقدان بی‌ هدف و معامله‌ گر را پای معامله‌ ی شرافت‌ فروشی و آرمان‌ جراحی بکشاند زبان و قلم‌شان را به ثمن بخسی بخرد. سیاست تطمیع و تهدید اشرف غنی رسانه‌ های منتقد را همراه کرده و حالا هر اقدام ناشایسته‌ سالاری انجام دهد کسی جلودارش نیست که منتقدان پیشین توجیه‌ گر رفتارهای ستمگرانه‌ ی حکومت شده‌ اند.

3. اشرف غنی با تهدید و تطمیع، پارلمان را فلج کرده و هر انسان بیسوادی مانند شهزاد آریوبی را به وزارت فنی و تخصصی می‌ رساند. در موارد مختلف پارلمان را با تهدید و تطمیع تسلیم خواسته‌ ی خود کرده است.

شهزاد آیوبی به داکتر وحیدی وزیر مخابرات معرفی شده که از روی کاغذ، مسوده‌ ی دیگر نویس را نمی‌ تواند بخواند و می‌ گوید پست افغانستان یک‌ و نیم میلیون قرن 150000000/صد و پنجاه میلیون سال قدامت دارد.

مرتضوی به آصف آشنا گفته قاعده‌ ی بغدادی خواندی؟ در حالیکه خودش پس از سال‌ ها تجربه‌ی ژورنالیستی نمی‌ داند که فعل "نمودن" به معنای نمایش دادن است نه به معنای کردن.

محمدی شاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت غنی
ناشایسته سالاری
نظرات بینندگان:

>>>   دموکراسی در زمانه این حکومت به اوج خودرسیده ونضج یافته اگر همین وزیر در کوریا می بود حالا گردنش را زده بودند اما چون درینجا دموکراسی است وزیر ووالی هرچه خواستند میگویند ومیکنند

>>>   شاری ایا شما معنایی دیموکراسی را میدانید که چی است. دیموکراسی یعنی ........... و همه فجایع غیر اخلاقی و غیر شرعی در دیمکراسی که شما پیروی میکند یعنی دیموکراسی غرب ولی مردم اصیل افغانستان به دیموکراسی احترام دارد یک و نیم هزار سال پیش مروج بود ولی این حرکات به اصطلاح مدنی و تظاهرات دموکراسی نیست این چند ......و ......... یکګا شده و به ضد دیموکراسی. اصلی و اساسی. سنګ اندازی میکند و حکومت مکلف است که روی این دیمکراسی را ګرفته کوچه و بازار را از این چتلی ها پاک نګهدارد.

>>>   میگویند عمرتمدن این سرزمین 5000 سال است که یک روز نه کم میشود نه زیاد حالا این پوسته رسان ها یک ونیم ملیون سال پیش برای کی کار میکردند ؟؟؟

>>>   کسانی که از وضعیت فعلی افغانستان دفاع و حمایت می کنند، مطمین باشند که قبر خود را می کند و به نسل آینده خیانت می کنند. فرق نمی کند که این دفاع به خاطر منافع شخصی شان باشد یا منافع قومی و حزبی.
هادی علیزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است