گیلانی: با نشستن و توکل کردن، کار درست نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144336 منبع: پرینت

رهبر محاذ ملی از تشکیل یک هیات ترکیبی از تمام اقوام و علمای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید حامد گیلانی رهبر محاذ ملی امروز شنبه 16 جدی 96 در یک نشست خبری با حضور ریش سفیدان اقوام از سراسر کشور، علما و سادات کشور در کابل گفت: اگر قرار بود دشمنان و کفار به ما خیر برسانند، تا اکنون باید می رساندند؛ آنان صدها میلیارد دالر مصرف کردند که افغانستان را بهشت کنند اما بهشت شان محل قبرهای کشته ها، گریه یتیم ها و آه و ناله بیوه ها شد.

گیلانی بیان کرد: دشمن، دشمن و کافر، کافر است و اگر بنشینیم و توکل کنیم، کارها درست نمی شود و چیزی که باقیمانده است نیز از دست خواهد رفت.

رهبر محاذ ملی گفت: در یک تصمیم خودجوش مبتنی بر اصول اسلامی و ارزش های ملی، از تمام اقوام، علما و از افراد در گوشه گوشه کشور یک هیاتی را ترکیب می کنیم، ابتدا خود و سپس کسانی را که ملامت کردیم دشمن هستند را می سازیم.

وی، با بیان اینکه این هیات با کشورهای همسایه، منطقه و عرب رایزنی خواهد کرد اظهار کرد: کشورهای همسایه همچون ایران و پاکستان را نمی توان در قضایای افغانستان حذف کرد، چین، روسیه و همسایه های شمالی نیز حقیقت هایی هستند که قابل حذف نیستند حتی اگر با آنها سرحد نداشته باشیم؛ به همه این کشورها و کشورهای عرب مراجعه می کنیم و می گوییم که این حرکت خودجوش و برای افغانستان است اگر کمک کردند که هیچ و اگر چشم بستند آنزمان همه دنیا می بینند که چه کسی دوست و چه کسی دشمن است.

گیلانی بیان کرد: اگر به همین منوال ادامه دهیم، مسایل ادامه پیدا می کند؛ افغانستان میدان جنگ های نیابتی است و هر هفته ای که می گذرد یک جنگ و رقابت نو در آن آغاز می شود.

وی افزود: گام های عملی برداشته شده است و به مجردی که اطلاع رسید برای ثبوت گپ های خود آن را با رسانه ها شرک می کنم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گیلانی
هیات ترکیبی
نظرات بینندگان:

>>>   لویه جرگه دایرکند

>>>   گیانی واجدادش سالها مردم بیچاره بیسواد ما را با تعویض وچفوپف فریب دادند هنوز هم دست وردار نیستند..نفرین بر این فریبکاران.
کابلی.

>>>   از گیلانی پرسان شود که رهبران طالبان که ادعا داری در افغانستان هستند در کجا هستند از گپ هایت معلوم میشود. که مطابق اجندا استخبارات پاکستان کار میکنی وحرف میزنی
خجالت هم خوب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است