مجلس بزرگان حکمتیار خلاصه در ارگ است
با توجه به اوضاع متشنج سیاسی و گستردگی ناامنی ها با یک لشکر مخالف حکومت، مجلس بزرگان حکمتیار با کدام حزب، جناح و قومیت برگزار خواهد شد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144333 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،حکومت وحدت ملی از ابتدا نیز تهی از مشروعیت داخلی و تنها بر مبنای حمایت امریکا شکل گرفت و در مسیر حذف رهبران جهادی و سیاست قبیله گرایی به سراغ همراهی متعصب تر از ارگ رفت تا حکمتیار بازوی باشد در جهت تحقق پشتونیزم شدن افغانستان.

حامد کرزی که مهم ترین عامل به ریاست جمهوری رسیدن اشرف غنی با فساد و معامله بود در کنار سیل عظیم بازماندگان از قدرت در حکومت وحدت ملی تهی از اختیار شد و به عبارتی، اشرف غنی به هیچ تعهد نه تنها پایبند نیست بلکه تاب تحمل هیچ قدرت موازی با حاکمیت خود را ندارد.

اشرف غنی که مخالف هر رهبر غیرپشتون است در داخل قومیت خود نیز مخالفان قدرتمندی دارد، همچون حامد کرزی که با خواست برگزاری لویه جرگه تنها توانست این نشست را با حضور برخی از رهبران و جناح های سیاسی در کنار غیرقانونی خوانده شدن از سوی ارگ در قندهار برگزار کند.

حکمتیار که پس از توافقنامه صلح بدل به سخنگویِ حکومت شد و گاه از منظر یک رییس جمهور سخن می گوید در تازه ترین نشست خبری خود، حکومت ایتلافی را آغاز تجزیه یک کشور خواند و از نشست بزرگان با حضور احزاب و گروه های سیاسی در آینده نزدیک خبر داد.

حال، سوال این است که جنگسالاری که با وجود قبول حکومت و قانون همچنان پایبند به افراط گری است و از هر فرصتی برای قوم گرایی و براندازی اختلاف استفاده می کند به دلیل هم قبیله بودن با رییس جمهور و هم راستای اهداف با ارگ به معنای حق و قانون است اما نفرت قومی تنها دلیل حذف و خانه نشینی رهبران غیرپشتون ؟

و لوی جرگه حامد کرزی هرچند در تقابل با قانون اساسی است با واکنش تند حکومت مواجه می شود که حتی به عطا محمد اجازه پرواز از بلخ به قندهار را نمی دهد اما حکمتیار با در اختیار داشتن امکانات و حمایت حکومت به راحتی دم از برگزاری مجلس بزرگان می زند و حکومت ایتلافی را رد می کند.

اشرف غنی که تاب تحمل هیچ شریک در قدرت را ندارد به دلیل خواست جامعه جهانی از حضور عبدلله در حکومت نتوانست به هدف عزل وی به مانند جنرال دوستم و عطا محمد جامعه عمل بپوشاند و از طریق حکمتیار وی را هدف قرار داده است.

رییس جمهور با ارایه برنامه های پنج ساله، خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده می داند و در کنار حکمتیار خواهان رسیدن به حکومت بدون حضور دیگر اقوام است و برهمین مبنا به جانی کابل هم مشروعیت اجتماعی می دهد و هم قدرت سیاسی در کنار یک حزب مسلح که هیچ گاه سلاح های خود را در توافقنامه صلح زمین نگذاشتند.

رهبر حزب اسلامی که خواهان تسلط بر پارلمان آینده و ایفای نقش پررنگ در انتخابات آینده ریاست جمهوری است تاخیر در انتخابات را نمی پذیرد زیرا می داند که انتخابات با وجود کمیسیون درهم شکسته انتخابات و به سرانجام نرسیدن توزیع شناسنامه های الکترونیک با فساد و معامله مدیریت می شود.

و در این میان چه کسی بهتر از حکمتیار با یک تاریخ تجربه در نیرنگ و نفاق برای همراهی رییس جمهوری به مانند اشرف غنی در راستای تحقق پشتونیزم شدن حکومت با کشوری فرو رفته در فساد و جنگ.

اگر رهبران جهادی یکی پس از دیگری حذف و برکنار شدند، شمال بدل به سرزمین داعش و شناسنامه های الکترونیک با عملکرد قوم گرایانه ارگ شامل درج نام افغان، قومیت و مذهب شد، حکمتیار نیز با اعتماد به نفس بالا نشست خبری برگزاری می کند و از مجلس بزرگان می گوید و آشکارا به ریاست اجرایی می تازد تا حکومت را تنها برای قومیت پشتون تعریف کند.

اما با توجه به اوضاع متشنج سیاسی و گستردگی ناامنی ها با یک لشکر مخالف حکومت، مجلس بزرگان حکمتیار با کدام حزب، جناح و قومیت برگزار خواهد شد؟ مگر جز عده ای پشتون حامی دیگری برای ارگ و حکمتیار باقی مانده است؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
لوی جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   سران تاجکان هزاره هاو ازبک تعصب قوم پرستی سمت پرستی دزدی چور وچپاول را در وزارت دفاتر مجالس علنی بر راه اندا خته اند سران تاجک هزاره هاوازبک مسایل را عملی می کند یک پشتون نگفت که سران تاجک هزاره و ازبک جاسوس خاین و قوم پرست است گلبدین بیچاره ها به دهن خود می گو ید تمام هزاره ها تاجکه وازبک هیا هوی را می اندازد هزاره ها وازبک ها که شا گردان سران روباه مانندی تاجکان اند گاهی هزاره ها ازبک ها را به دم خود بازی می دهند مردم می فهمند که عامل قوم پرستی تعصب تنها و تنها تاجکان بد زاد شمال اند

>>>   ازالف تا یا تخریبات ومبارزه برضد پشتون را براه انداخته اید وهیچگاه به منزل مقصود نمیرسید خاطر جمع باشید

>>>   با یون با طاقت با تنی و حتمن کرینکار هم کدام حزب دارد و با حکمتیار و طااب و داعش و القاعده و غنی و اتمر و ستانکزی لویه جرگه در ارگ دایر میکنند و بعد آشنایی کرینکار با همه بزرگان تصمیم میگیرد که کی چه کاره شود.
دین و دنیا هردو را از دست داده گلبدین
دل خوشی روز های آخرش باشد غنی

>>>   قابل توجه خواجه عبدالروف ابراهیمی !
صرف برای امتحان بجز بشر دوست یک کمیشن کار دیگر را از مجلس توسط گارد های امنیتی ازجلسه بیرون بکش ببینیم چی میشود ؟

>>>   تجربه چندین ساله نشان داده گلبدین حکمتیار جاسوس ای اس ای پاکستان با هر کسیکه ایتلاف کرده و یه همکار شده همان ایتلاف ها به شکست و هم پاشی انجامیده است که بطور مثال میتوان از ایتلاف گلبدین با ببرککارمل بنام شورای هماهنگی و ایتلاف گلبدین با شهنواز تنی وزیر دفاع وقت ریاست جمهوری داکتر نجیب که پس از شکست فاحش تنی با دارو دسته ان با چند بال طیارات مسافر بری و جنگی خودشان را به پاکستان رساندند به مانند گلبدین معتلف شان جاسوس به ای اسای شدند وطیارات مال ملت تا کنون دوباره از جانب پاکستان به دولت افغانستان داده نشده است و اکنون که بدستور ای اس ای بنام مصالحه خود را بکابل رسانده و در زیر چتر ارگ قرار گرفت و راپور های موثق را به ای اس ای میفرستدو اهسته اهسته زیر پای اشرفغنی را کاویده میرود و همزمان نفاق افگنی قومی و زبانی و سمتی را بزیر چتر ارگ دامن میزند که در حقیقت پلان داده شده ای اس ای برایش است این همه نفرت ملت را برعلیه ارگ نشینان تشدید شده اتحاد سایر اقوام بشمول قوم درانی بیشتر اوج گرفته و منسجم گردیده واضح است که بر بادی و بر اندازی ارگ نشینان و مهره سوخته گلبدین خان فراهم شده و در حال انفجار است .

>>>   در حالیکه باند ترورستی ادم کش گلبدین حکمتیار تا کنون ثبت و راجستر وزارت عدلیه در جمله احزاب سیاسی ثبت و راجستر نشده بکدام اساس گفته میشود حزب اسلامی گلبدین در حالیکه حزب اسلامی به رهبری اقای ارغندی وال در وزارت عدلیه ثبت و راجستر است دیگر کشی نام حزب اسلامی را بخود اختصاصداده نمیتواند بلی این درست است که گفته شود باند گلبدین و یا باند ترورستی و جنگی گلبدین هردو درست است هنوز سلاح های جنگی و ترورستی خود را تسلیم نکرده افراد اش از ترور و جنگ دست نکشیده و بنام حزب سیاسی ثبت و راجستر دولت نیست این حرف غلط است که نام حزب سیاسی را برایش یاد کنیم.

>>>   گُــــــــرگ های کمیشن کار می خواهند همه بودجه دولت به شکم آنان ریخته شود:
بربنیاد مکتوب که به دست رسانه‌ها قرار گرفته، در جلسه یک ماه پیش فیصله شده است تا در بخش امتیازات اعضای ولسی جرگه، از ۴۵۰۰۰ افغانی به ۹۰۰۰۰ افغانی در بخش‌های زیر افزایش صورت گیرد:

— رقم ۵۰۰۰ افغانی کریدت کارت های تیلیفون به ۱۰۰۰۰ افغانی

— رقم ۱۰۰۰۰ افغانی مصارف تیل به ۲۰۰۰۰ افغانی

— کرایه منزل از ۲۵۰۰۰ افغانی به ۵۰۰۰۰ افغانی

این درخواست شامل برخی موارد دیگر نیز می‌شود:

— ازدیاد بودجه بخش توسعه‌یی دارالانشای ولسی جرگه برای چهار پروژه که شامل کمپلکس رهایشی وکلا، ارتقای ظرفیت وکلا و کارمندان، اعمار تعمیر اداری دارالانشای هردو مجلس، و پروژه برق سولر می‌شود.

— افزایش ۲۵۰۰۰ افغانی برای دستیاران، راننده ها و نگهبانان نمایندگان

— امتیازات ماموران رسمی دارالانشا از ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ افزایش یابد

— امتیازات کارمندان بخش امنیتی از ۲۰۰۰ افغانی به ۴۰۰۰ افغانی

— یکصد میلیون افغانی ازدیاد در بخش بودجه بالمقطع دستیاران قراردادی دارالانشای ولسی جرگه
ر

>>>   حکمتیار نگران است چرا که روزانه چند تا داعش از ایران به افغنستان انتقال میا بد
ملت ایران نگران تخم مرغ است فکرمیکند همه تخم مرغ ایران به افغنستان انتقال میا بد حسن .......هم نگرانه است با نگران دنبال خود مرغ میگردد حی سوال میکند مرغ کجا است
جاغوری

>>>   به نظر من اگر یک کسیکه مسلمان است اگر در کدام موقف قرار دارد باید تفکر کند که اگر موقف ویاپست من به مسلمانان ضرر میر ساند باید آن موقف را رها کند وبه جهت منفعت جامعه کوشش کند
محمد قاسم

>>>   وتا زمانیکه ما به قرآن عمل نکیم قانون قرآن را پیاده نکنیم تا زمانیکه به مردم خود رحم نکنیم تا زمانیکه لگام ما بدست نفس عماره باشد تا زمانیکه به وحدت مسلمین نیندیشیم به فکر ملت بیچاره ودر بدر نباشیم فقط برای بدست آوردن چوکی ومقداری درآمدهای نامشروع وکثیف باشیم ره بجائی نمیبریم این ملت بیچاره شده امنیت نداریم کار نداریم همه کشتار همه ترس ونا امیدی افغانستانرا فر ا گرفته به رئیس جمهور نگاه کن آب ازسر چشمه آلوده است به پار لمان ببین با این همه امکانات رفائی آخه شماها همه در رفاه اید لطفا نگاهی به این مادران داغدار بچه های پا برهنه سر بازار خواهران دست فروش این همه فقر دربدری بیچارگی شما را فرستادن که بلکه کاری بکنید اما بازهم از معاش خود گپ میزنید ای کسانیکه مانند گرگ بجان ما افتاده اید در اصل خون مارا می مکید دولت را نگاه کن هرروز بلند بردن مالیا
ت بلند بردن بل برق غیره وغیره یک لحظه سر در گریبان خود کنید ببینید چه میکنید باور کنید که روزی میمیرید دنیایتان میماند به پیشگاه خداوند باید جواب دهید لطفا پیامهارا پخش نمائید

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اشرفغنی احمدزی:
«یا با قوم، یا با شمشیر و یا با زور خارجی ها شما را از کشورم گم میکنم»؛
راضیه منگل، نماینده مردم:
«زور نگویید، زور در افغانستان معلوم است که مال کی‌ست. ما شناس‌نامۀ الکترونیک را با درج واژۀ افغان به‌عنوان هویت‌ملی توزیع می‌کنیم، هیچ‌کسی هم جلوی‌مان را نمی‌تواند بگیرد. کسی هم مقابل‌مان قرار گرفت زمینش می‌زنیم، دستش خلاص و تورش باز!»؛
یون و طاقت و .... همه نامدار تزین اندیشمندان و پیشوایان افغان ملت:
« این وطن از افغان هاست و هر کسی افغان نیست، ........و مهاجر است و باید برون رود از کشور ما»؛
اصولی نماینده مردم:
«این وطن از پشتون هاست . یا هویت افغان را قبول کن و یا ازین کشور خارج شو»؛
طالب:
«هر کسی را که واژه افغان در شناسنامه اش نباشد، گردن میزنیم»؛
حکمتیار:
«ما برای نظام افغانی و اسلامی جنگیده ایم و خواهیم جنگید»؛
خفته های برده شده ما را اگر این غرش فاشیست های کشور و ترکش خود کفان های شان و سونامیی خون های ریخته ما بیدار نکند، هیچ بمب هسته یی بیدار نتواند.
خدای دادرس، بیدار مان ساز و به داد ما برس!

>>>   شما درست میفرمایید وممنون از حسن نیت شما، مدت زیادی میشود که دراین مورد با این هموطنان مصروف بودم وبه حد اعظمی کوشش کردم که برای شان تا آنجاییکه توان داشتم تفهیم نمایم که ما به کجا میرویم و چه آینده در پیشرو داریم ؟؟؟ ؛ من به حامیان ارک درحقیقت دیریست کاری ندارم حرکت وخط السیر آنها معلوم است ولی دیگرانش از آنجاییکه یک شاخه آن اکثرا دیدگاه شان به تفکر بیرونی وسرمایه مسموم گردید وبخش دیگرش فقط با اکتفا به همان افتخارات دیروزی که گویا ما دیوار برلین رافروریختیم وابر قدرت را به زانو آوردیم واز قصه های جبهات جنگ 30 سال پیش..ووو... بحث اضافی در اینمورد ضیایع وقت است. اگر پرسان کنید که حالا چه دارید ؟ فقط سکوت ... بنا بهتر است به فکر آرام با کسانیکه به آینده معتقید اند کار کرد. وحتی به دیگر دوستان این مشوره را میدهم که از چنین عمل پیروی کنند...

>>>   Khali
شما بگویید کجای این نظام جنایت پرور و دست نشانده جان کری قانونی است که غنی چیغ زده گوش جهان را کر نموده است:
محمداشرف غنی هشدار داد که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر نظام قانونی افغانستان ایستاده و در مسیر آن موانع ایجاد نماید.
سرتا پای نظام تقلب - جعل - خیانت و جنایت است. اگر این قانون است پس عنی و تیمش برای مردم بگویند غیر قانونی چیست؟

>>>   غنی چیغ زده گوش جهان را کر نموده است واز چیغ زدن خویش لذت می برد درحالیکه به نرمی سخن گفتن ازاداب مشاعرت است

>>>   وطن را این نمایندیان نام نهاد که درپارلمان دندان جنگی دارند فروختند وخراب کردند حالا ملامتی را بگردن کسی دیگر میاندازند وخود شان بازار سیاه ساخته اند برای افغانستان سیستم پارلمانی فایده ندارد و نصف بودجه را به مصرف میرساند ودیگر اینکه همه آنها بزور وبه پول در پارلمان راه میابند بناء اینها تماما لاشخوران اند هموطنان دست به دست هم بدهند واین سیستم را ازبین ببرند باشد که یک کمی به بودجه ملی مفاد شود.ق ازلوگر.

>>>   این سایت گُل پیپر شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است