حكومتی كه شرم ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144307 منبع: پرینت

رويدادهای تروريستی در ده روز گذشته از كابل تا ننگرهار جان حدود 300 شهروند افغانستانی را گرفت اما هيچ يک از مسوولين امنيتی استعفا ندادند. ارگ بسته های محكوم نامه از قبل تهيه شده را با بی شرمی تمام نشر و نابكاری های حكومت فاسد كابل را توجيه می كند. من درد خانواده های در سوگ نشسته ديروز و امروز را احساس می كنم و اندوه سنگين مادران داغدار را مي دانم.

در رويدادهای خونين فرزند هيچ يكی از كاخ نشينان كابل كشته نشده/نمی شود تا درد مادران زانوی غم در بغل گرفته افغانستان را درک كنند. حكومتی كه جنايت را توجيه و جنايتكاران را در خود جا می دهد سزاوار نمايندگی شما نيست. همت كرده اصلاح اش اگر نشد ساقط اش كنيد.

فهيم فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات انتحاری
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   ملت خوب شرم دراد. وقتی ملت بی ننگ هستند حکومت باید بی شرم باشد. وقتی ملت مغرور کله پک هستند حکومت باید ستیزه باشد. وقتی ملت ......و نافهم باشد حکومت باید در سر بزند. وقتی ........زیاد است خوار سوار هم زیاد میشود. ..........

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اشرفغنی احمدزی:
«یا با قوم، یا با شمشیر و یا با زور خارجی ها شما را از کشورم گم میکنم»؛
راضیه منگل، نماینده مردم:
«زور نگویید، زور در افغانستان معلوم است که مال کی‌ست. ما شناس‌نامۀ الکترونیک را با درج واژۀ افغان به‌عنوان هویت‌ملی توزیع می‌کنیم، هیچ‌کسی هم جلوی‌مان را نمی‌تواند بگیرد. کسی هم مقابل‌مان قرار گرفت زمینش می‌زنیم، دستش خلاص و تورش باز!»؛

یون و طاقت و .... همه نامدار تزین اندیشمندان و پیشوایان افغان ملت:
« این وطن از افغان هاست و هر کسی افغان نیست، ......و مهاجر است و باید برون رود از کشور ما»؛

اصولی نماینده مردم:
«این وطن از پشتون هاست . یا هویت افغان را قبول کن و یا ازین کشور خارج شو»؛

طالب:
«هر کسی را که واژه افغان در شناسنامه اش نباشد، گردن میزنیم»؛

حکمتیار:
«ما برای نظام افغانی و اسلامی جنگیده ایم و خواهیم جنگید»؛

خفته های برده شده ما را اگر این غرش فاشیست های کشور و ترکش خود کفان های شان و سونامیی خون های ریخته ما بیدار نکند، هیچ بمب هسته یی بیدار نتواند.

خدای دادرس، بیدار مان ساز و به داد ما برس!

>>>   زبان افغانی« پشتو» در‌کدام سال، با چه نام ، توسط که و چه وقت وارد نصاب رسمی معارف کشور شد؟
در زمان امیر عبدالرحمن خان به حکم اسناد موجود و کتب منتشره بفرمان او، کاملاً مشخص است که زبان ملی، رسمی و دربار عملاً زبان فارسی بوده و امیرعبدالرحمن خان شاید به حکم سال‌ها زندگی در سپهرحکومت بخارا و پرورش در شمال افغانستان خود را بحق متعلق به این هویت فرهنگی می دانسته است.
اما زبان ایکه امروز ما آنرا بنام « پشتو» می شناسیم ، برای نخستین بار با نام و هویت رسمی زبان « افغانی» بر اساس فرمان رسمی امیر حبیب الله خان در سال ۱۳۳۳ هجری قمری(مطابق 1915ميلادى )وارد نصاب رسمی وزارت معارف گردید.
اين اثر در سال 1917 رسماً چاپ شده و در سراسر كشور جهت تدريس توزيع مى گردد.
مولف دانشمند نخستین کتاب زبان افغانی، صالح محمد قندهار ی که یکی از معلمان مدرسه حبیبیه بوده است ، در مقدمه مبسوط ۹ صفحه یی این اثر که به زبان فارسی نوشته شده است، ضمن تشریح وضعیت اسفبار زبان افغانی به ضرورت آموزش این زبان برای افغانان (که در اینجا منظور او از افغانان کسانی هستند که زبان مادری شان افغانی می باشد) اشاره نموده و فواید آموزش آن را توضیح داده است.
از مطالعه دقیق این اثر بدرستی درمیابید که هنوز واژگان لیسه و پشتو متداول نبوده و اصطلاح افغان و افغانی و افغانان همه برای تعریف هویت برادران پشتون ما استعمال می شده است.
من از جوانان عزیز تمنا دارم که تمام این صفحات را با دقت مطالعه بفرمایند.
‏Abdul Hai Khurasani
ادامه دارد

>>>   افغان سازی تدریجی ما به روایت اسناد معتبر رسمی از عصر امیر‌عبدالرحمن خان تا امروز
بررسى‌جعل هويت، جعل جغرافيا، تحريف تاريخ و تهاجم فرهنگى افغاغنه براساس كتب و نوشته هاى رسمى افغانستان.
بنا ندارم دراين سلسله نبشته ها تحليل خودم را ارائه نمايم، لاكن شما را به دقت و تأمل در چگونگى افغانيزه كردن تدريجى و انهدام تمام اضلاع هويت تاريخى،جغرافیایی‌ و تمدنى خراسان دعوت مى نمايم .
اين نبشته هاى مستند تماماً با استناد از كتب رسمى و دولتى از عصر امير عبدالرحمن خان تا امروز مى باشد.
از باز نشر و كاپى آن در جهت تنوير افكار عمومى قبلاً سپاسگزارم .
امير عبدالرحمن خان در مقدمه پند نامه معروف خود که داستان احوال سپاه عثمانی را نقل می نماید، مردم افغانستان را اينگونه خطاب مى کند:
" من كه امير عبدالرحمن هستم بيان مى نمايم اى قوم افغانستان كه درانى و غلجاى و فارسى بان و هزاره و ترك هستيد..."
بقيه را در تصوير مشاهده بفرماييد.
اين جزوه در سال ١٣٠٤ هجرى قمرى به چاپ رسيده است.
نكات قابل توجه : هنوز واژه هاى مانند؛ ملت افغان و افغان به تمام باشندگان افغانستان اطلاق نمى شده است. زبان دربار زبان فارسی است.
ضمناً واژه فارسى بان را به خاطر بسپاريد.
ادامه دارد
‏Abdul Hai Khurasani

>>>   Naubahar
کرده بودند. حالا گردن، شانه و کمر قبیله شکسته ایم. حالا این ها نه تنها در دولت و حکومت هستند، بلکه طالب و داعش از خود ساخته اند، برای سرکوب ملت بیدار شده از خواب گران و میخواهند هویت خود را به زور بقبولاند که حتی اگر بابا های خاین شان از قبر هم برخیزند نمیتوانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است