توطیه دارالانشا برای عدم بررسی فیصله کمیته مختلط
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144269 منبع: پرینت

دارالانشا مجلس نمایندگان نمی خواهد فیصله کمیته مختلط بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان روز چهارشنبه 13 جدی 96 در نشست علنی این مجلس درخصوص توطیه دارالانشا برای خارج کردن حد نصاب مجلس در بررسی فیصله کمیته مختلط گفت: امروز تالار براساس اصول وظایف داخلی آجندا دارد، چرا دارالانشا تنظیم می کند که کمیسیون ها خارج از تالار با وزیر مالیه جلسه داشته باشند؟

کوفی بیان کرد: این یک توطیه و دسیسه است تا مجلس نصاب کافی برای بررسی فیصله کمیته مختلط را نداشته باشد. اگر توطیه نیست چرا کسانی به شکل مافیایی از هیات اداری گرفته تا دارالانشا برای بررسی نشدن فیصله کمیته مختلط کار می کنند!

گفتنی است که بیش از 50 نماینده مجلس روز شنبه هفته جاری با امضای نامه ای خواستار بررسی فیصله کمیته مختلط شورای ملی در آجندای فوری شده اند.

از سوی دیگر قرار بود از روز سه شنبه هفته جاری روند توزیع شناسنامه های برقی آغاز شود اما این مساله بدلیل وجود اختلاف ها روی درج کلمه افغان، بار دیگر به زمان نامشخص به تعویق افتاده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیته مختلط
دارالانشا
نظرات بینندگان:

>>>   اعلاميه شماره سوم جبهه دفاع از هويت!
٥ شنبه، چهارده هم جدي ١٣٩٦
كابل.
هموطنان گرامي و شهروندان عزت مند را درود!
تلاش مردم ما در برابر پاسداري از ارزشها و هويت قابل قدر است. اينك جبهه دفاع از هويت كه به منظور حراست و دفاع از هويت قومي و شهروندي مردم تشكيل يافته، دامنه اين جبهه با گذشت هر روز گسترده مي شود و توده هاي مردم در دفاع از هويت به اين جبهه مي پيوندند.
شناسنامه هاي برقي يكي از ضرورت أشد شهروندان است و حكومت توافقي كابل بايد اين روند را در مطابقت به قانون توشيح شده اي ثبت احوال نفوس آغاز نمايد. دور زدنِ اين قانون قابل قبول نبوده و حكومت حق ندارد شناسنامه هاي برقي را در تضاد با قانون ثبت احوال نفوس توزيع نمايد. صدور فرمان آقاي غني نقض صريح قانون است و اين فرمان از نظر ما باطل و غير قابل اجرا مي باشد. تلاش هاي شمار از نمايندگان با وجدان كه در يك هفته گذشته در پارلمان بر رد نتيجه كميته به اصطلاح مختلط قرار گرفتند، قابل تحسين و تقدير استند. اما آنهاي كه از نام مردم به پارلمان راه يافته اند و در برابر ارزش ها و هويت اقوام بي تفاوتانه برخورد نمودند، كار شان مساوي است به خيانت ملي و وجدان فروشي كه در برابر مردم جواب گو خواهند بود. جبهه دفاع از هويت از همه شهروندان مي خواهد در برابر قانوني شكني ارگ بسيج شوند و نگذارند سياست تحريف هويت و تحميل هويت يك قوم بر ساير اقوام اِعمال گردد. فرمان غير قانوني ضمن اينكه قانون شكني آشكار است، عليه هويت اقوام غير افغان، كودتا نيز پنداشته مي شود. جبهه دفاع از هويت به حكومت هشدار مي دهد كه دست از سياستِ پارچه پارچه سازي اقوامِ تاجيك، هزاره و اوزبيك به نام هاي مختلف در روند توزيع شناسنامه ها بردارد و بيشتر ازين صبر مردم را نيازمايد. همچنان جبهه دفاع از هويت از وكلاي مجلس احترامانه مي خواهد كه در جلسه روز شنبه در مجلس نمايندگان شركت نمايند تا طرح جعلي و غير قانوني كميته مشترك رد گردد. غيابت و هر نوع بي توجهي وكلا در روز شنبه آينده در مجلس، مساوي به خيانت و معمامله بر سر ارزشها پنداشته خواهد شد. همچنان از رياست اجراييه مي خواهيم كه موقف شانرا با صراحت و وضاحتِ لازم رسمن بيان نمايند تا مردم بدانند اين نهاد با مردم است يا خير؟! در صورت هر نوع تعلل حكومت و كوتاهي وكلاي مردم در مجلس، جبهه دفاع از هويت ضمن اينكه وكلاي خاين را به معرفي مي گيرد، با واكنش هاي تند مردمي درسراسر كشور مواجه خواهند شد و روند غير قانوني و هويت ستيزانه را تحريم مي كند.
و من الله توفق
جبهه دفاع از هويت

>>>   شناس‌نامه شاه «امان‌الله خان»
در بخش قوم شناس‌نامه شاه پیشین افغانستان «محمدزایی» نوشته است. یعنی امان‌الله خان به قوم محمدزایی ها تعلق داشت، در این شناس‌نامه چیزی از افغانیت و اسلامیت دیده نمی‌شود. پس چرا امروز فاشیستان و پشتونست‌ّها (یون، غنی، اتمر) می‌خواهند واژه «افغان» را وارد شناس‌نامه‌های مردم کنند؟! اگر همه اقوام افغان هستند، پس چرا امان‌الله خود را محمدزایی یاد می‌کرد نه افغان.
پی‌نوشت: دو طبقه زیاد افغان افغان می‌گویند. ۱- آفریدی‌ها و یوسفزی‌ها که هردو قوم در پاکستان زندگی میکنند.
۲- فاشیست‌های مانند یون و انورالحق احدی (قابل یاد آوری است که آقای احدی پشتون نه، بلکه یک عرب است، اگر باور ندارید، بروید تحقیق کنید).
#من‌افغان‌نیستم
#امان‌الله‌محمدزایی
#جنبش‌من‌افغان‌نیستم
#کابل‌مگزین

>>>   Pedram
نام افغانستان نص قرآن شریف و وحی منزل نیست که درباره اش نتوانیم صحبت بکنیم!
ما به عنوان شهروند در باره ی هر موضوعی که متعلق به ما باشد میتوانیم بحث و گفتگو بکنیم. یک شهروند حق دارد که بگوید این کشور را میشود که چند نامه کرد. میشود که نام اش را تغییر داد و یا میشود درباره اش بحث کرد.
بسیار کشور ها چند زبانه و چند نامه هستند مانند هالند وآلمان و غیره..... زمین و آسمان که به هم نمی خورد. از لحاظ قانون این حق ماست که در مورد این گونه مسایل بحث و گفتگو بکنیم. یک شهروند حق دارد در مورد قانون مملکت خود در مورد ساختار نظام، در باره ی زبان و در باره ی نام کشور خود بحث و گفتگو بکند.
اگر نام افغانستان معضل ساز است و خیلی ها سوال دارند یا به هر حال نمی پذیرند بگذارید در یک رفراندم یا همه پرسی گذاشته شود، بگذارید بحث عمومی شود، بحث های اکادمیک صورت بگیرد، بحث مدرن بشود.
هر جا ما بتوانیم باب گفتگو را باز کنیم و جرات داشته باشیم گپ بزنیم، ما از یک غایله جلوگیری کرده ایم. تصادم ها و انقطاب های خونین زمانی بوجود میاید که شما فرصت گپ زدن ندارید و دهن تان را می بندید. فاشیزم یعنی این. فاشیزم یعنی اینکه سکوت کن گپ نزن. سخن هتلر همین بود. واگر گپ میزنی گپ من را بزن. وقتی کار به این جا برسد که تو گپ زده نتوانی جنگ میکنی.
-هرکدام ما به این مسایل فکر میکنیم. من گمان نمی کنم در این جمع کسی باشد که در مورد این مسایل اندیشه نکند. اما نمی گوییم. پنهان کاری میکنیم. برای منفعت های کوچک، برای چیزی های که هیچگاه هم برایش نمی رسیم...
گزیده ای از سخنان دکتر لطیف پدرام ریس کنگره ی ملی افغانستان در مراسم ایجاد شورای عالی همبستگی تاجیکان.
16 دلو 1393 کابل افغانستان
بیشتر در ویدیو بیبینید...

>>>   Hakemi
سپيدار به هويت مان معامله كرده است، به ماست مالي هـاي سخنگوي كلبه ي احزان باور نكنيد، وقتي درك كردند مردم درقبال هويت شان قاطع اند، چنين شدند، ورنه چنان بودند.

>>>   Ariaie
اگر متعصب نيستيد ملت را خراسانى بنويسيد!
خراسان نه از تاجيك است نه از هزاره و نه از پشتون يا ازبيك.
معنى ان سرزمين طلوع خورشيد است.
اگر مى گوييد واژه فارسى است ، افغانستان و افغان هم واژه هاى فارسى اند.
متحد و يكپارچه ميرويم كه كشور خود را مترقى در حد اروپا بسازيم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است