حکومت برای نجات مردم تصمیم دارد انتقال ملت را به کره مریخ روی دست بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ کد خبر: 144088 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی برای نجات مردم از آلودگی هوا، بیکاری، بی خانگی، جنگ و انفجار تصمیم گرفته است تا برنامه ی انتقال ملت سلحشور و شریف کشور را به نقاط شمالی و جنوبی کره ی مریخ روی دست بگیرد از آنجاییکه این انتقال توسط سفینه ی فضایی برقی انجام می شود حکومت وحدت ملی در ابتدا منتظر می ماند تا در افغانستان برق بیاید و دوم اینکه حکومت علاقه دارد تا براساس خواست مردم شهید پرور نام کره ی مریخ با هویت جدید در پارلمان کشور فیصله و مورد توشیح رییس جمهور قرار گیرد. تا اطلاع ثانوی پروسه ی انتقال به مریخ بخاطر مخالفت و موافقت اکثریت معترضین روی درج نام آن متوقف می گردد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
ملت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
هيچ ارزشى بالا تر از هويت تان نيست به هيچ قيمتى اجازه ندهيد تا فاشيست ها در تبانى با معامله گران تاجيك ، هزاره و ازبيك واژه ( اوغان)را تحميل كنند .
اگر مردمى و تبارى شايسته يى واژه يى اوغان باشد آن پشتون ها اند, به حكم تاريخ و علم تبار شناسى تنها پشتون ها افغان اند و افغان ها پشتون .
هزاره و تاجيك و ازبيك و ايماق و هندو و......افغان نيستند .ملت ها با فرمان ساخته نمى شوند ، ملت ها در يك روند تاريخى -سياسى شكل مى گيرند و حاجت به فرمان ندارد .
فاشيست ها و شوؤنيست هاى قبيله گرا ديوانه وار تاريخ جعل مى كنند و حال مى خواهند ملت جعلى هم بسازند .

>>>   حکومت مردم را به کره مریخ نه، بلکه توسط جنگ و کشتار دوطرفه و عملیات انتحاری و فقر و گرسنگی و سرما، به آن دنیا میفرستد.
همین حالا حضرت عزراییل با خدا در جنگ و دعوی است که چرا معاش های اضافه کاری من را که در افغانستان انجام میدهم، نمی پردازی؟
اما خداوند در جواب میگوید: چیزی که در افغانستان اتفاق می افتد به اراده من نیست، بلکه به اراده حکومت وحدت ملی است. پس برو و اضافه کاری خود را از حکومت وحدت ملی بگیر.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
#تصویر_شتر_در_شناس‌نامه‌های‌برقی
چرا عکس مولانا، کوروش، ابومسلم، یعقوب لیث، ابن‌سینا، ابوریحان، رابعه، کاتب هزاره، امیرعلی‌شیر نوایی، منار جام، مسجد جامع هرات، روضهٔ مبارک، تندیسه‌های بودا، خانقاه مولانا، تاق ظفر پغمان، بند امیر، منار استقلال، سپاهی گم‌نام، جای‌های تاریخی و فرهنگی غزنی، غور، هرات و ولایات دیگر کشور در شناس‌نامه‌ها درج نمی‌شوند که همه ‌پذیر و همه جانبه اند که یک ملتِ با پشت‌وانه‌های غنی فرهنگی، تمدنی و تاریخی را دنباله‌رو حیواناتی چون خر و شتر می‌سازند؟
امیدوارم که با مطرح‌کردن این حقایق تلخ و تکان‌دهنده مرا متهم به تعصب‌ورزی و قوم‌گرایی نکنند و نگویند که وحدت ملی و مصالح ملی را رعایت نمی‌کنم یا جانب قومی یا گروهی را گرفته ام. چون رعایت این مصالح مربوط همه اقوام ساکن این سرزمین می‌شود نه تنها تاجیکان، هزاره‌ها، ازبیکان، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها و ... .
چقدر اقوام‌دیگر این سرزمین به خاطر وحدت ملی قربانی بدهند و فداکاری کنند و تا چه زمانی اقوام پشتون‌ این سرزمین تاوان سیاست‌های نادرست، غیر منطقی و خودکامه‌گی‌های این تیکه‌داران خویش را بپردازند؟
زبان اکثریت گوینده‌گان مردم این سرزمین پارسی است اما سرود ملی‌اش به زبان پشتو، زبان پولش پشتو، اصطلاحات ارتش، رتبه‌های نظامی و علمی به زبان پشتو، فیصله‌های بزرگ ملی و سیاسی که توسط لویه‌جرگهٔ سنتی‌ انجام می‌شود، باز هم سنت قبیلوی اقوام پشتون و سرانجام‌ رییس‌جمهوری این کشور نیز به‌گونهٔ همیشه‌گی پشتون.
این سردم‌داران کوردل و بی‌منطق اگر داعیهٔ پشتون‌خواهی دارند بروند در مناطق پشتون مکتب، دانش‌گاه، بن‌گاه‌های عدلی، تولیدی و بیمارستان ایجاد کرده، فقرزدایی، دادگستری ایجاد کار و روشن‌گری کنند. تا آنان را از این‌همه بلایا و طالب شدن و تروریست شدن نجات دهند؛ بروند در آن مناطق جامعهٔ مدنی، حقوق شهروندی و نهادهای مدافع حقوق زن را شکل دهند و مردم را از حالت زنده‌گی بدوی بیرون کنند.
راه و راهکار درست و انسانی همین است نه پشتونیزه کردن امور دیگر. پشتون‌خواهی به این شیوه و شگرد کار صواب است اما پشتونیزه‌کردن دیگران و تحمیل خواسته‌های خود بر دیگران هم کار نادرست و زشت است هم مخالفِ مردم‌سالاری و مدنیت ام‌روزی.
حال با روشن شدن این‌ همه واقعیت تلخ، خود به خود هویدا می‌شود که کی‌ها در این کشور تعصب می‌ورزند و دنبال انحصار، استبداد و تمامیت‌خواهی اند. کی‌هاستند که مصالح ملی را رعایت نمی‌کنند و یک روند ملی را به خاطر سیاست‌های فاشیستی، قوم‌گرایانه و برآورده شدن خواسته‌‌های مرتجعانه و تبارگرایانهٔ خود شان بار بار معطل می‌کنند و به گروگان گرفته اند؟
اقوام غیر پشتون حق دارند که درج واژهٔ «افغان» را، که برابر به واژهٔ «پشتون» است، در برابر واژهٔ «ملت» در شناس‌نامه‌های شان نپذیرند. همچنان با موجودیت واژهٔ «ملیت» نیازی به درج واژهٔ «قوم» هم در این سند‌ ملی احساس نمی‌شود و نوشتن واژهٔ قومیت در شناس‌نامه‌های برقی یک ترفند سیاسی برای ایجاد خورده‌قومیت‌ها در در داخل اقوام دیگر به ویژه تاجیکان است.
اگر حکومت دنبال کار قانونی، احترام به قانون اساسی و پاس‌داریِ مصالح ملی است، باید بی‌درنگ همان مصوبهٔ نخستین مجلس نماینده‌گان در پیوند به شناس‌نامه‌های برقی را، که شخص رییس‌جمهور نیز در پای آن امضاکرده اند، مرعی‌الاجرا قرار دهد تا این گره کور و‌ معضل بغرنج سرانجام حل گردد.

>>>   60 قوم محروم یا60قوم سلطنت خواه !
نام این قوم های محترم چرا در شناسنامهِ شان درج نمیشود ؟
۱ بابکرخیل
۲ سلیمان خیل
۳صافی
۴ درانی
۵ بابرزی
۶ اچکزی
۷ سدوزی
۸ بارکزی
۹ امرخیل
۱۰ تره خیل
۱۱ باتوخیل
۱۲ مهمند
۱۳ موسی خیل
۱۴ جبار خیل
۱۵ شینواری
۱۶ شالِیِ
۱۷ میرنی
۱۸ زدران
۱۹ زا زی
۲۰ اورکزی
۲۱ کروخیل
۲۲ سالارزی
۲۳ مشوانی
۲۴ اوریاخیل
۲۵ الکوزی
۲۶ بزرگ خیل
۲۷ منگل
۲۸ تنی
۲۹ وردگ
۳۰ شمشیرخیل
۳۱ اسماعیل خیل
۳۲ مندوزی
۳۳ جاجی
۳۴ احمدزی
۳۵ توخی
۳۶ ناصری
۳۷ کاکر
۳۸ هوتک
۳۹ غلجایی
۴۰ خروتی
۴۱ پوپلزی
۴۲ داودزی
۴۳ نیازی
۴۴ ستانکزی
۴۵ غرغوشت
۴۶ نایب خیل
۴۷ نوروز خیل
۴۸ الوخیل
۵۰ شموخیل
۵۱ اکاخیل
۵۲ تورخیل
۵۳ رستم خیل
۵۴ سهاک (ساک)
۵۵ محمدزی
۵۶ درگی
۵۷ ابراهیم خیل
۵۸ خیروخیل
۵۹ کوچی
۶۰ احمدزی وغیره ....
حق داده نمیشود گرفته میشود
#شاداب امین بیگزاد .

>>>   باید پنجاه فیصد از تیم ع انتقال گرددوپنجاه فیصد از تیم ع
اما کسانیکه مار آستین هستند یا گژدم انتقال نشوند

>>>   Homayoun Paiez
هویت یک ملت، یایک قوم، در مسیر یک تاریخ و در بستر یک فرهنگ ویک تمدن ، با گذشت سده ها وهزاره ها شکل می گیرد؛ که نشانه ها و معرف آن هویت را، می توان زبان، رجل شناخته شده، ادبیات وشعر و هنر ودر یک جمله فرهنگ آن قوم به شمار آورد؛ حالا، مثلن، فارسی زبانان این خطه، هویت شناخته شده و روشن هزاران ساله دارند؛ چرا این هویت را در مجلس ویا جای دیگری به رای گذاشت؟!
رای زنی در مورد هویت ها، آنقدر مضحک است که ما یک انسان صد ساله را بگوییم، یا به زور واکراه مجبور بسازیم که بپذیرد؛ نامش مثلن اشرف غنی نیست؛ بلکه قطب الدین است...
حالا، در این جغرافیا، تمام هویت هاشناخته شده وثابت است؛ یعنی افغان افغان است، تاجیک تاجیک است الا اخیر...
چرا باید همه هویت ها در هویت یک قوم حل گردد؟
در این مساله رای زنی مزخرف وبی معنی ست
ملت سازی ایکه نتیجه اش مسخ و نادیده گرفتن تاریخ و هویت اکثریت قاطع مردم این کشور باشد؛ و به هر طریقه ایکه و از هر مجرایی که تصویب گردد؛ مردود است

>>>   Ariaie
همين حالا كشور به صورت تدريجى به سوى فدرالي شدن در حركت است. حركت #لوى_قندهار و #بلخ_بزرگ_بامى بيانگر اين ادعا است. حوزه هاى مختلف دارند به اين نتيجه ميرسند كه اگر مركز حاضر نيست حق تعين سرنوشت شان را توسط راى ازاد بپذيرد ، حاضر اند اين كار را خود شان انجام دهند چون خير مردم شان در حق تعين سرنوشت شان به صورت محلى است.

>>>   Saboor Raheel
امروز نشانی، فردا محاکمه مردم!
یک وکیل حق ندارد مطابق خواست شخصی خودش در مجلس رای موافق یا مخالف بدهد. وکیل در پارلمان وظیفه گرفته است که از حقوق و خواستهای مردمش دفاع کند. وکالت مسوولیت است نه امتیاز.

وکیلی که نتواند خواست اکثریت موکلین خود را درک کند و یا مخالف خواست آنها در مورد مسایل بزرگ ملی رای بدهد، هرگز بخشودنی نیست. نام چنین اشخاص در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم با خط درشت ثبت خواهد شد.

این وکیلان و هرکسی که در موقع نام و ننگ در سنگر منافع و خواستهای مردم خود ایستاده نشده است در حقیقت خود را و هویت خود را فروخته است. اینها به نام خودفروخته و خاین به ملت ثبت تاریخ و به زودی از سوی مردم به محاکمه کشانده خواهند شد. محاکمه مردم قاطع و حتمی است. تاریخ گواه است!

شاید این وکیلان هنوز فرصت داشته باشند که اشتباه شان را جبران کرده و به صف مردم خویش بپیوندند،‌ اما فردا دیر خواهد بود.

>>>   محمد همایون صادقی
درود بر پدرام بزرگوار ، پدرام هویت تاجیکان پدرام زبان فارسی ، پدرام خراسان و درود بر استاد عطا محمد نور ، نور بلخ ، نور تاجیکان ، نور خراسان .
از این دو بزرگ مرد سرزمین خراسان باید از جان و دل دفاع کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است