دولت در کشتن مردم شریک است
اگر دولت این پرده ابهام که چرا حکمتیار می خواهد داعشی های در بند را آزاد کند و اصلا آنها در اطراف حکمتیار چه می کنند از دامن خود بیرون نکند ما حق داریم بگوییم که دولت در کشتن مردم شریک است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ کد خبر: 144083 منبع: پرینت

عطامحمدنور و جنرال دوستم اخیرا نگرانی خود را در مورد گسترش دامنه د اعش به شمال افغانستان مطرح می کنند و ازاین طرف هم اینها می گویند که حکمتیار در واقع داعش سازی می کند وکسانی هستند که با داعش ارتباط دارند و اینها به نحوی مستقیم خواستار آن بیست نفر هستند که در واقع پرونده شان دنبال نشود. این بیست نفر داعشی هایی هستند که در زندان هستند و شخص حکمتیار خواستار رهایی آنها است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمدسعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» گفت: گویا تقدیر اینگونه است که جناب حکمتیار جزیی از مشکل باشد و هرجایی که قدم می گذارد با جنگ و ویرانی و خرابکاری یکجا باشد. از روزی که حکمتیار به کابل آمد، امیدواری می رفت که با خود صلح و صفایی را بیاورد و از آن روزی که آمده است ویرانی و بربادی افغانستان بیشتر شده است و کمتر نشده است. اگر نیمی از پول هایی که به خاطر اعاشه حکمتیار مصرف شده است برای صلح مصرف می شد الان ما به یکجایی می رسیدیم. آمدن ایشان باعث تشدید جنگ شده است نه کاهش جنگ.

وی، با انتقاد از حکومت در خصوص بررسی نکردن علت انفجارها و تنها محکوم کردن آن بیان داشت: چند روز پیش حادثه خونینی در کابل داشتیم، همچنین حادثه خونینی در جلال آباد بود اشرف غنی و عبدالله تنها کاری کردند که یک اعلامیه تسلیت و محکوم کردن می دهند و این بر سر میزشان گذاشته و آماده است. اینها فکر می کنند که وظیفه شان محکوم کردن است.

سعیدی، معتقد است با آمدن حکمتیار وضعیت امنیتی چندین برابر بدتر شده است و افزود: ما قبلا از داعش به عنوان یک نیروی بیرون مرزی تشویش داشتیم. بعد از اینکه جناب آقای صالح گفتند ما داعش را بعد از این یک نهاد داخل کشور می دانیم. که نیروهایی به شمول آقای حکمتیار به خاطر داعش سازی و تقویت آن آورده شدند. حکومت افغانستان این قرارداد را بخاطر تسلیم حکمتیار امضا کرد و حکومت افغانستان گرچه برآمده از قانون اساسی نیست ولی مکلفیت دارد که رضایت مردم افغانستان را جلب کند. مصارفی را که ما برای حکمتیار روزانه و ماهانه می کنیم از کدام مدرک است چقدر پول است. این مصارف را تنها حکمتیار و اطرافیانش استفاده می کنند یا گروه های جنگی و دهشت افکن هم از آن تغذیه می کنند، سلاح و مهماتی را که حکمتیار تسلیم کرده است، این سلاح و مهمات در کجا است و به کجا تسلیم شده است؟ از روزی که آمده است و اینهمه مصرف کرده است دستاوردش چقدر بوده است؟ چرا با آمدن حکمتیار جنگ ها فروکش نکرد؟ داعش قوت گرفت و تشدید شد. کسانی که تعصبات قومی و زبانی را دامن می زنند پیامبر گفته است که از امت من نیستند. حکمتیار هم از این دسته می باشد.

این آگاه سیاسی، ادامه داد: ما در افغانستان به یک افغانستان واحد و همدست و برادر ضرورت داریم این دامن زدن به تعصبات قومی و زبانی که حکمتیار به راه انداخته است باعث جنگ مذهب و قوم و زبان می شود.

سعیدی، در خصوص داعشی هایی که در بند هستند بیان داشت: از دادستان کل افغانستان تقاضا می کنم که هیاتی را به روند ثبت بفرستند تا روند ثبت طوری که اظهار کرده اند لیستی را بدهد که چرا این داعشی هایی که در بند شده اند در اطراف آقای حکمتیار بوده اند؟ حکمتیار جواب بدهد. دوم، اگر آقای امرالله صالح به اینها تهمت می بندد باید مجازات شود اما گر تهمت نیست و راست است و دولت در مقابل آن خاموش است مسوول است و مردم حق دارند شک کنند. اگر دولت این پرده ابهام را از دامن خود بیرون نکند ما حق داریم بگوییم که دولت خودش کاسه ای زیر نیم کاسه دارد و در کشتن مردم شریک است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   اگر دولت شریک نباشد تروریسم رشد نمیکند

>>>   سلام .از خودی امرالله صالح پرسان شود.همراه خون مردم کندز معامله نکردی.کجا شد.خاکستر سیاه و سفید‌این پول را کی به جوانان لغمان تقسیم می کنی.از کجا می گیری.از بچه های جوان بیسواد را سربازی گیری می کنی.مثل طالب.به خاطر منافع شخصی خود.کجا است.بجه ها و دخترهایت.هیچ کدام شان به این ملت خدمت نمی کنند.صالح هم مث گلبدین جنایت کار است.

>>>   نور: شوراى امنيت و امنیت ملی در کوچه سوم (دست چپ) سرک ۱۵ وزیر محمد اكبر خان کابل، به افراد ولگرد و اوباش سلاح توزيع مى كنند، تا امنيت بلخ را بر هم بزنند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   گلبدین که به داعش بیت کرده بود چرا بعیت خود را پس نگرفته واعلان نکرده که من بیعیت خود را که قبلا به داعش کرده بودم دوباره پس گرفتم دفتر حکمتیار در حقیقت دفتر نمایندگی ای اس ای پاکستان است کهباز شده در کابل و نفاق قومی و زبانی را که حکمتیار دامن میزند دو علت دارد یکی اینکهبا این نام میخواهد برای خود نفر جذب کند چون بخود همکار ندارد واگر دارد هم خیلی کم وناچیز دوم دستور ای اس ای مبنی بر نفاق قومی و زبانی و سمتی را در بین مردم چاق کند تاپاکستان ازین راه پلان شوم خود را عملی کنند و نفع برد این خاین جاسوس وطنفروش هیچگاهی از اعمال خاینانه اش دستبردار نمی باشد انسانیت و وطندوستی و اسلامیت را بکلی فراموش کرده است .

>>>   مردم ایران در مقایسه با مردم افغانستان با آن همه زندگی راحت که دارند دست به تظاهرات زدند ، ما افغانستانی ها چرا دست به تظاهرات نمیزنیم ؟
#ملت_گوسفندی_هستيم_به_خدا

>>>   Arianfar
برای تشکیل ملت واحد نیاز به داشتن هویت واحد و زبان واحد است‌. پس از گذشت یک سده طرح ایجاد ملت افغان با هویت افغانی و زبان افغانی با شکست کامل انجامیده است. افغانستان یک دولت ناکام و ورشکسته، فاقد آزادی و استقلال و اشغال شده و دستنگر جیره بیگانگان است که در آستانه فروپاشی و ازهمگسیختگی قرار دارد .شگاف های ساختاری تباری، زبانی، مدهبی و سمتی به گونه بی سابقه یی پویا گردیده است. بحران هویت به بزرگترین بحران اجتماعی مبدل گردیده است. کشور در دست گروه های اخوانی، طالب و داعش و باندهای اجیر بیگانگان است.
در یک سخن باید برای برونرفت از بحران های چند لایه و پیچیده طرح نوی در انداخت.
ما بیش از هر چیزی نیاز به بازتعریف یک هویت فراتباری داریم. هویتی که هنه باشندگان کشور و همه اقوام شریف باشنده سرزمین ما بتوانند سیمای خود را در آیینه آن ببینند‌

>>>   Ariaie

وقتى نقل قول احمد ولى از غنى مبنى بر گم كردن اقوام ديگر از كشور را شنيدم حرف دوستى يادم امد كه گفت غنى در اين پنج سال مصروف تحكيم حكومت خود است و انتقام نگرفته است . و پنج سال اينده را به انتقام تخصيص خواهد داد.

>>>   Ariaie
همين حالا كشور به صورت تدريجى به سوى فدرالي شدن در حركت است. حركت #لوى_قندهار و #بلخ_بزرگ_بامى بيانگر اين ادعا است. حوزه هاى مختلف دارند به اين نتيجه ميرسند كه اگر مركز حاضر نيست حق تعين سرنوشت شان را توسط راى ازاد بپذيرد ، حاضر اند اين كار را خود شان انجام دهند چون خير مردم شان در حق تعين سرنوشت شان به صورت محلى است.

>>>   كليم الله همسخن
ریاست اجرایی هم عجب بلایی است بخدا !
تا زمانی که فهمید مردم در مورد هویت شان جدی اند هیچ نوع واکنشی نداشت، برعکس همین طرح مسخره‌ی فعلی شناس‌نامه ها کار مشترک ارگ و ریاست اجرایی است. حالا متوجه شده اند که حتا مکان بنام ریاست اجرایی وجود خارجی هم نداشته باشد مردم در مورد هویت شان جدی اند، تازه می‌گویند تا مشکلات قومی حل نشود شناسنامه توزیع نمی‌گردد.
شما بگویید نگویید مردم این شناسنامه‌ی جعلی شما را نمی‌گیرند!

>>>   Parwani en 10 anderen.
#عبدالله_غني كشور را تجزيه بالفعل كردنند. آغاز تجزيه بالفعل از #شمال، #جنوب، #شرق، #مركز و #غرب خراسان!

>>>   محمد یاسینی زاد
من از مزارم بهتر از تو میدانم
دیگر زمان دروغ های شاخدار و جعل های تاریخ تان گذشته
دزدی بزرگتر از غنی و کرزی تا حال تاریخ خود شما اوغان ها هم ندیده

>>>   Saboor Raheel
امروز نشانی، فردا محاکمه مردم!
یک وکیل حق ندارد مطابق خواست شخصی خودش در مجلس رای موافق یا مخالف بدهد. وکیل در پارلمان وظیفه گرفته است که از حقوق و خواستهای مردمش دفاع کند. وکالت مسوولیت است نه امتیاز.

وکیلی که نتواند خواست اکثریت موکلین خود را درک کند و یا مخالف خواست آنها در مورد مسایل بزرگ ملی رای بدهد، هرگز بخشودنی نیست. نام چنین اشخاص در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم با خط درشت ثبت خواهد شد.

این وکیلان و هرکسی که در موقع نام و ننگ در سنگر منافع و خواستهای مردم خود ایستاده نشده است در حقیقت خود را و هویت خود را فروخته است. اینها به نام خودفروخته و خاین به ملت ثبت تاریخ و به زودی از سوی مردم به محاکمه کشانده خواهند شد. محاکمه مردم قاطع و حتمی است. تاریخ گواه است!

شاید این وکیلان هنوز فرصت داشته باشند که اشتباه شان را جبران کرده و به صف مردم خویش بپیوندند،‌ اما فردا دیر خواهد بود.

>>>   Latifa Nuri
کاش یک تظاهرات سراسری در افغانستان صورت بگیرد این فاشیست ها هم لرزه به اندام شان به افتد تا بدانند که درین مدت چه خیانت کردند و جزایش را به چشند افسوس که مردم ما در خواب خرگوش هستند ایران بخاطر بلندی نرخ مواد خوراکی به جاده ها ریختند ولی اینجا از پایانی نرخ انسان که ارزش خوده از دست داده در هر روز صدها کشته میشود همه گوشه به کری و چشم را به کوری زدند .

>>>   میگویند که :
زدیگ پختگان ناید صدائی
خروش ازمردمان خام خیزد
بسیارچیغ میزنی
اگربرضد پشتون مبارزه میکنی
خواهشمندم به کولاب فرار نکنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است